پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۲۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده که در مجلس دهم مصوب شد، باعث شده درآمد‌های شهرداری ساوه به یک پنجم کاهش یابد.
شعار سال: حجت الاسلام محمد سبزی افزود: بر اساس این قانون ماهانه ۱۲ میلیارد تومان درآمدی که شهرداری از شهرک‌های صنعتی به دلیل مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌کرد، از دست رفته و همین امر ظلم بزرگی در حق مدیریت شهری ساوه بود.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه این قانون در شهر‌های کم برخوردار بسیار موثر است، اما در شهر‌هایی مانند ساوه به دلیل صنعتی بودن نه تنها تاثیری ندارد، بلکه مشکلات و معضلاتی را نیز در پی دارد.

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سویی دیگر افراد بسیاری از شهر‌های مختلف برای اشتغال به ساوه هجوم می‌آورند و همین امر باعث شده تا جمعیت در این شهر رشد فزاینده‌ای داشته باشد.

مهاجرت کنندگان به ساوه مجبور می‌شوند برای سکونت به حاشیه نشینی روی بیاورند

حجت السلام سبزی تصریح کرد: در چنین شرایطی مهاجرت کنندگان به ساوه مجبور می‌شوند برای سکونت به حاشیه نشینی روی بیاورند که این امر دلیلی بر گسترش بی رویه و بیش از حد سکونتگاه‌های غیررسمی در اطراف ساوه است.

وی بیان داشت: به تبع گسترش چنین مناطقی تبعات و آسیب‌های اجتماعی بسیاری از جمله انواع بزهکاری را به همراه دارد. شهرداری ساوه حتی برای پرداخت حقوق معوقه کارگران خود اعتباری ندارد.

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایجاد امکانات و خدمات در سکونتگاه‌های غیررسمی باید از سوی شهرداری انجام شود، حتی به لحاظ سرانه ورزشی و آموزشی نیز امکانات لازم در سکونتگاه‌های غیررسمی ساوه وجود ندارد.

حجت الاسلام سبزی ابراز داشت: رخداد چنین شرایطی آسیب بزرگی برای ساوه است و شهرداری باید در این خصوص اولویت بندی داشته باشد، اما متاسفانه شهرداری به دلیل کمبود بودجه و اعتبارات نمی‌تواند چنین اقداماتی را در این مناطق ایجاد کند. متاسفانه شهرداری ساوه حتی برای پرداخت حقوق معوقه کارگران خود اعتباری ندارد.

نیاز به مسکن به شدت در شهر ساوه احساس می‌شود

وی اضافه کرد: نیاز به مسکن به شدت در شهر ساوه احساس می‌شود و شرایط این شهر به گونه‌ای است که هر ساله باید به صورت مستمر زیرساخت‌های احداث طرح‌های مسکن جدید در ساوه اجرایی و آماده سازی شود. البته باید در نظر داشت که به صورت همزمان نیز به مسایل دیگر رسیدگی شود و سکونتگاه‌های غیررسمی ساوه ساماندهی شوند تا مشکالت و معضالت در این حوزه کاهش یابد.

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در این راستا یکی از راهکار‌هایی که می‌توان در پیش گرفت احداث و ساخت مسکن از مبادی و راه‌های قانونی است و به تبع آن ایجاد امکانات زیرساختی نیز از اقدامات موثری است که می‌توان انجام داد تا آسیب‌ها کاهش یابند. پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن نیز در این خصوص می‌تواند راهگشا باشد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار: ۲۲آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۴۴۸۷، ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
ای کاش ساوه بتتونه مدیریت منابع خوبی در زمینه محصولات خودش هم بکنه تا مردم ان وضع رو به خودشون نبینن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
این حاشیه نشینی ها داره جان مدیریتی شهرهارو میگیره و هیچ اینده روشنی برای اون ها باقی نمیذاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین