پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۶۴۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
نوروزی گفت: متاسفانه قیمت مسکن در اراک به شدت بالاست و تا متری ۳۵ میلیون تومان هم در برخی مناطق خاص شهر می‌رسد. کمترین قیمت هم مربوط به آپارتمان‌های اطراف شهر است که حدود ۶ میلیون قیمت گذاری شده است.

شعار سال:محمود نوروزی کارشناس حوزه مسکن و املاک ، در خصوص وضعیت مسکن در کلانشهر اراک، گفت: متاسفانه قیمت مسکن در اراک به شدت بالاست و تا متری ۳۵ میلیون تومان هم در برخی مناطق خاص شهر می رسد.
 
وی افزود: برخی مشاورین املاک برای سود بیشتر و سوء استفاده مالی خود مناطقی از کلانشهر اراک را به طرز عجیب و غریبی قیمت گذاری کرده اند که باعث شده تا چنین قیمت هایی برای هر متر مربع را شاهد باشیم. برای مثال در مرکز شهر و کوچه شکرایی، همچنین در قسمتی از شهر که نام آن را مثلث طلایی گذاشته اند (حدفاصل میدان راه آهن تا فرمانداری- خیابان شهید قدوسی- خیابان شهید شیرودی(خرم))، قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز به بیش از ۳۰میلیون تومان و تا ۳۵ میلیون می رسد.
 
نوروزی تصریح کرد: حداقل قیمت مسکن در شهر نیز حدود متری ۶ میلیون تومان قیمت گذاری می شود که شامل آپارتمان های قدیمی در حاشیه شهر و اطراف کمربندی ها می شود.
 
وی یکی از دلایل افزایش قیمت در شهرها از جمله شهر اراک را افزایش بی حساب و کتاب عوارض شهرداری ها دانست و گفت: افزایش قیمت صدور مجوز ساخت که به صورت بی سر و صدا صورت می گیرد باعث شده تا بر روی قیمت نهایی مسکن تاثیر مستقیم بگذارد. البته افزایش بهای مصالح ساختمانی و آهن آلات نیز در این افزایش واضح است.
 
نوروزی وجود صنایع مختلف در اطراف اراک را از دیگر عوامل قیمت بالای مسکن در این شهر دانست و خاطرنشان کرد: مهاجر پذیر بودن اراک نیز باعث شده تا تقاضا از عرضه پیشی بگیرد و افزایش قیمت را به دنبال داشته باشد. محدود بودن زمین برای ساخت مسکن نیز عامل دیگر این افزایش است به طوری که ساخت و ساز میان دو کمربندی شمالی و جنوبی محدود شده است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری دیار آفتاب  ، تاریخ انتشار:  25شهریور1400، کدخبر: ، www.diyareaftab.ir،90367

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین