پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۵۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: ۱۱ هزار واحد مسکونی روستایی این استان امسال مرمت و بازسازی شده و از نظر استحکام بهبود یافته است.

شعارسال: «مهدی زندیه وکیلی» روز سه شنبه در همایش تخصصی بانک مسکن استان مرکزی افزود: با مرمت این واحدها ۱۰ درصد از واحدهای روستایی این استان بازسازی و مقاوم سازی می‌شود.

 

وی ادامه داد: پنج هزار و ۵۰۰ واحد روستایی استان مرکزی در سیلاب امسال دچار خسارت شدند که ۹۵ درصد این واحدها خارج از مسیل رودخانه‌ها قرار داشتند.

معاون عمرانی استانداری مرکزی گفت: بازسازی و نوسازی پنج هزار واحد روستایی خسارت دیده در سیلاب امسال در حال انجام و با پیگیری و تشویق مسوولان نوسازی پنج هزار واحد فرسوده در این مناطق نیز با بهره‌گیری از تسهیلات یارانه‌ای آغاز شده است.

 

زندیه‌وکیلی خاطرنشان کرد: پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بازسازی و مقاوم سازی این واحدها امسال پرداخت شده‌است.

 

وی ادامه داد:  ۳۵ درصد این تسهیلات توسط بانک مسکن استان مرکزی پرداخت شده است.

 

معاون عمرانی استانداری مرکزی باز آفرینی شهری را از برنامه های اولویت دار دولت عتوان کرد و گفت : اجرای طرح بازآفرینی شهری با هدف مقاوم سازی واحدهای مسکونی بافت های فرسوده و حذف خانه های فرسوده انجام می‌شود.

زندیه وکیلی خاطرنشان کرد: بازگشایی معابر و بهبود منظر شهری از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

تحلیل‌گر مسایل اقتصادی کشور نیز در این همایش گفت: سهم مسکن از هزینه خانوار هر ایرانی حدود ۳۵ درصد و ۸۰ درصد ثروت خانوارها نیز متعلق به مسکن است.

 

«بهروز ملکی» افزود: سهم مسکن در اشتغال مستقیم کشور حدود ۱۴ درصد و سهم بخش خصوصی در مسکن ۹۸ درصد است.

 

وی ادامه داد: کل موجودی مسکن در کشور ۲۰ میلیون میلیارد تومان است.

 

تحلیل‌گر مسایل اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی کشور با به نتیجه رسیدن برجام در سال ۹۵ و افزایش فروش نفت مثبت و در ۲ سال اخیر منفی شده است.

 

ملکی گفت: بورس اوراق بهادار امسال با ۱۷۰ درصد بازدهی نسبت سال گذشته رتبه نخست، خودرو با ۷۰ درصد رتبه دوم و مسکن رتبه سوم را داشته است.

 

وی گفت: ۲۴ درصد هزینه خانوارهای استان مرکزی متعلق به مسکن است و ۲۱ درصد صرف خوراک و ۱۰ درصد صرف حمل و نقل می شود.

 

تحلیل گر مسایل اقتصادی کشور گفت: ۲۵ هزار و ۴۰۰ هزار موجودی مسکن کشور است که این رقم تا سال ۱۴۰۵ باید به ۳۱ میلیون عدد افزایش یابد.

 

ملکی اظهار داشت: با توجه به فرسودگی واحدهای مسکونی در سطح کشور برای رسیدن به هدف تعیین شده در سال ۱۴۰۵ هشت میلیون مسکن در کشور ساخته شود.

 

مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی نیز در این نشست گفت: چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال منابع مالی امسال در قالب ۱۱ هزار و ۳۰۹ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

 

«احمدعلی جعفری» افزود: ۲۱ درصد تسهیلات پرداخت شده توسط ۱۲ بانک دولتی و نیمه دولتی استان مرکزی توسط بانک مسکن پرداخت شده‌است.

 

وی افزود: ۱۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بانک مسکن استان مرکزی از ابتدای فعالیت تاپایان آذرماه امسال منابع جذب کرده و ۲ برابر این منابع در حوزه‌های مختلف تسهیلات پرداخت کرده‌ که ۹۰ در تسهیلات در حوزه مسکن و برای خانه‌دار شدن اقشار مختلف جامعه پرداخت شده‌است.

 

مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی خاطرنشان کرد: بانک ملی این استان با ۵۲ میلیارد ریال منابع، ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد در صورتی بانک مسکن این استان ۲۰۰ درصد منابع را به صورت تسهیلات در اختیار مشتریان خود قرار داده‌است.

 

جعفری، حجم تسهیلات معوق بانک مسکن استان مرکزی را یک هزار و ۹۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: نسبت مطالبات این بانک به تمام تسهیلات پرداخت شده سه و پنج دهم درصد است.

 

بانک مسکن در سال ۱۳۱۷ تاسیس شد و تمرکز اصلی آن بر ارایه خدمات بانکداری خرد، بانکداری سرمایه‌گذاری و تسهیلات مسکن معطوف است.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 15بهمن1398 ، کدخبر: 83660330: www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین