پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۱۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز برای تجهیزات و کمک بلاعوض به منظور ساخت واحد‌های مسکونی و اسکان موقت تامین شده است، ادامه داد: تاکنون برای حدود یک هزار نفر از افرادی که تقاضای پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال اجاره بها برای اسکان موقت تا پایان کار بازسازی داشتند نیز پرداخت شده است.
شعارسال: مهدیان از تحویل دادن ۲۳۵ اتاقک اسکان موقت برای زلزله‌زدگان میانه و سراب خبر داد.
 
  مهدیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با تحویل دادن این تعداد اتاقک، به نیاز زلزله زدگانی که تقاضای برخورداری از اتاقک موقت داشتند، پاسخ داده شده است.
 
او افزود: پس از زلزله آذربایجان شرقی براساس ارزیابی کارشناسان این بنیاد بلافاصله برای ۳ هزار واحد احداثی و بیش از ۲ هزار واحد تعمیری برآورد خسارت شد.
 
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز برای تجهیزات و کمک بلاعوض به منظور ساخت واحد‌های مسکونی و اسکان موقت تامین شده است، ادامه داد: تاکنون برای حدود یک هزار نفر از افرادی که تقاضای پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال اجاره بها برای اسکان موقت تا پایان کار بازسازی داشتند نیز پرداخت شده است.
 
او گفت: تا پایان این هفته موضوع اسکان موقت برای تمام خانواده‌هایی که ساکن در منطقه هستند به وسیله اسکان در اتاقک‌ها یا پرداخت نقدی اجاره بها، حل می‌شود.
 
مهدیان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در حال آواربرداری واحد‌های مسکونی مناطق زلزله زده هستند افزود: هم اکنون بیش از ۸۰۰ واحد در این مناطق آواربرداری شده و حداکثر تا ۲ هفته آینده این عملیات تمام می‌شود مگر در شرایطی که خود مالک ساختمان حضور نداشته باشد و در این کار مشارکت نکند.
 
او افزود: شرط آواربرداری واحد‌های مسکونی تخریب شده حضور صاحب واحد مسکونی در محل به منظور خارج کردن وسایل خود و مصالح قابل بازیافت برای استفاده در بازسازی واحد مسکونی است.
 
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: کار احداث واحد‌های دایمی نیز شروع و تاکنون فونداسیون ۳۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله اجرا شده است و با وجود اینکه شرایط جوی موجب کندی کار می‌شود سعی داریم همه واحد‌های تخریبی را با کمک مردم منطقه احداث کنیم.
 
مهدیان افزود: مصالح مورد نیاز برای واحد‌های پیش ساخته تامین شده است و سیمان رایگان، تجهیزات و آهن آلات مورد نیاز نیز به محل حمل می‌شود و مقدمات کار برای بازسازی سریع و اساسی فراهم شده است تا در کوتاهترین زمان این کار تمام شود.
 
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار واحد دامی نیز در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی احداث می‌شود گفت: برای زلزله زدگان وام مسکن به میزان ۴۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۴ درصد، ۱۵۰ میلیون ریال وام معیشتی، ۱۵۰ میلیون ریال وام تعمیرات و ۱۵۰ میلیون ریال نیز وام فضای دامی پرداخت می‌شود.
 
زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم ریشتر ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.
 

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان  ،تاریخ انتشار:  3    آذر 1398،کدخبر:   7148883،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
0
0
این بندگان خدام باید سالها تو کانکس بمونن سریعتر خونه هاشون رو بازسازی کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین