پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
یوسف شعبانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: مناطق محروم و حاشیه شهر در اولویت پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیونی مشاغل خانگی قرار دارند.

شعار سال: یوسف شعبانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار داشت: مناطق محروم و حاشیه شهر در اولویت پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیونی مشاغل خانگی قرار دارند و نرخ این تسهیلات ۴ درصد است و به ۵۲۰ رسته شغلی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه مشاغل خانگی ۵ هزار و ۹۶۲ واحد دارای مجوز رسمی هستند، تاکید کرد: متقاضیان در این بخش می‌توانند بر اساس رسته فعالیت خود برای اخذ مجوز از طریق دستگاه‌های اجرایی جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت کاملاً الکترونیکی اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه مجوز مشاغل خانگی آنی و به دو صورت صادر می‌شود، گفت: مجوز‌های مستقل که متقاضی انفرادی و مجوز‌های پشتیبان که منظور از اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند، آنی صادر می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه دولت سیزدهم تمام همت خود را به‌کار گرفته است تا با عدالت محوری حقوق و مزایای آحاد جامعه را ارتقا دهد افزود: بر همین اساس سهم همدان از تسهیلات بند «ب» تبصره قانون بودجه سال جاری ۱۶ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان است.

اولویت حاشیه شهرهای استان همدان برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی
وی همچنین در خصوص نحوه و مبلغ تسهیلات برای مشاغل خانگی تشریح کرد: برای مشاغل مستقل پیش از این ۱۰۰ میلیون تومان و برای مشاغل پشتیبان و افرادی که چند نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهند تا ۲ میلیارد تومان تسهیلات قابل پرداخت است.

مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان همچنین در خصوص دریافت کارت‌های مهارت در مشاغل خانگی نیز، گفت: افرادی که تجربه و مهارت کافی در رشته فعالیت خود را دارند می‌توانند با مراجعه به اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و شرکت در آزمون کارت مهارت دریافت کنند.

شعبانی با اشاره به اینکه که ۲۰ درصد درآمد کشور‌های در حال توسعه از مشاغل خانگی به دست می‌آید، عنوان کرد: در همین راستا با توجه به پتانسیل خوبی که در استان همدان برای فعالیت در حوزه مشاغل خانگی به خصوص صنایع دستی وجود دارد از دستگاه‌های مختلف در حوزه ایجاد مشاغل خانگی و تسهیل در صدور مجوز‌ها تقاضای همکاری داریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲۳ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۲۸۲۱۱۹۹، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین