پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۵۹۲۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
خبرگزاری فارس نوشت: اخباری مبنی بر اینکه دختر دهه هشتادی یکی از اعضای شورای شهر تهران(خانم فاطمه منصورلی دختر خانم نرگس معدنی پور) حقوق ۳۳ میلیونی از شورا دریافت می کند در فضای مجازی منتشر و جنجال‌های زیادی در این باره ایجاد شد. رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره حقوق دختر عضو شورای شهر گفت: به دلیل اینکه رییس دفتر یک سری وظایف خاص دارد جایگاهش بالاتر از یک کارمند است، اما براساس تصمیمات گرفته شده فیش حقوقی این خانم ماه آینده اصلاح می‌شود و بر اساس جدولی که در شورا وجود دارد باید حقوق و مزایا دریافت کند.نکته جالب توجه و تجربه پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در این خصوص بی پاسخ ماندن تماس های عدیده ای بود که با دفتر خانم معدنی پور برقرار کرده بودیم. کدام منشی و کارمند؟ کدام پاسخ گویی؟ چرا یک فرهیخته حرفه ای را استخدام نکردید؟ امانت مدیریت شهری را به همین صورت می گردانید؟شرم ، شرم شرم. نکته جالب توجه اینکه، بروید بگردید و ببینید چرا تاکنون فیش این خانم منتشر نشده و الان باید منتشر شود؟ پشت پرده این داستان منافع و تضاد چه اشخاصی وجود دارد؟

شعار سال: یک فیش حقوقی منتشر شد و یک رابطه استخدامی پر مساله کشف گردید و موجب خشم افکارعمومی شد. مادر این دختر ترجیح می‌دهد سکوت کند تا به تصور خودش با سکوت همه چیز فراموش شود. مشاور رسانه‌ای این مادر بجای سکوت، دفاع می‌کند و برای توجیه این فیش و این استخدام، مردم را به قانون حواله می‌دهد. رئیس شورای شهر و هرکدام از اعضای شورای شهر که حرف زدند؛ به جای آنکه اصل این خطا را بپذیرند تلاش کردند آن را قانونی و عادی جلوه دهند. بدون اینکه ذره‌ای برایشان مهم باشد این دفاع بی‌اساس و پنهان شدن پشت قوانین نه تنها خشم مردم را کم نمی‌کند بلکه از مشروعیت قانون در نگاه افکارعمومی نیز می‌کاهد.‌ای کاش بجای آنکه سرمایه‌اجتماعی خرج این مادر و دختر می‌شد؛ این مادر و دختر خرج ترمیم سرمایه اجتماعی شده تا این ماجرا تبدیل به یک رویه گردد و از این به بعد در موارد مشابه یاد بگیریم چگونه به رانت‌ها و سواستفاده‌ها واکنش صحیح نشان دهیم.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره حقوق دختر عضو شورای شهر(خانم فاطمه منصورلی دختر خانم نرگس معدنی پور) گفت: کسی که عضو شورای شهر می‌شود می‌توانند رییس دفترش را با خودش بیاورد. این عضو شورا هم دخترش را برای این کار با خود به شورای شهر آورد. به دلیل اینکه رییس دفتر یک سری وظایف خاص دارد جایگاهش بالاتر از یک کارمند است، اما براساس تصمیمات گرفته شده فیش حقوقی این خانم ماه آینده اصلاح می‌شود و بر اساس جدولی که در شورا وجود دارد باید حقوق و مزایا دریافت کند.

رییس شورای شهر تهران در خصوص انتشار حقوق ۳۳ میلیونی این خانم جوان در شورا گفت: وقتی این خبر را دیدم موضوع را پیگیری کردم و گفتند حقوق عقب افتاده این فرد داشته؟؟؟ به همین دلیل این میزان حقوق را دریافت کرده است. حالا چرا حقوق این فرد عقب افتاده داشته باید این موضوع هم بررسی شود.

توجیه شرم آور برای حقوق ۳۳ میلیون تومانی دختر عضو شورای شهر تهران؟ ننگ و شرم بر فاصله حرف و عمل

چمران بیان کرد: امسال حقوق نیرو‌های قراردادی شهرداری افزایش خوبی بر اساس قانون کار پیدا کرد که این افراد هم، چون قرارداد خدمات اداری شهر داشتند شامل این افزایش حقوق شدند، اما افرادی که مسوول دفتر هستند حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون حقوق دریافت کنند .

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: ببینید افراد باید بر اساس تحصیلات، جایگاه و ... حقوق بگیرند شاید این فرد باید پست هم داشته باشد، اما اگر شرایط دریافت پست را نداشته باشد، پست داده نمی‌شود، اما می‌تواند کار‌ها را انجام دهد، اما پول پست را دریافت نمی‌کند. برخی از اعضای شورای شهر تهران می‌توانند علاوه بر مسوول دفتر با خودشان مشاور هم بیاورند و حقوق آن‌ها هم بر اساس جدول باید پرداخت شود.

وی در ادامه گفت این افراد کارمندان موقت هستند و بعد از چهار سال باید بروند، اما اگر عضو جدید شورا بخواهند می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و یا اگر بخواهند این افراد به شهرداری بروند باید مراحلی مثل دادن امتحان و ... را طی کنند. بنده و برخی از اعضای شورای شهر با خودمان مسوول دفتر نیاوردیم و از نیرو‌های شورا استفاده کردیم.

در همین رابطه، روزنامه سازندگی در زمینه بکارگیری دختر یک عضو شورای شهر تهران و حقوق ۳۳ میلیونی برای وی و هزینه های دیگر آن نورچشمی، از مهدی چمران پرسیده که چرا چشم خود را بر قانون می بندند؟
*** اعضای شورای شهر تهران در تاریخ ١٢ دی ‌ماه ١۴٠٠ در اصلاحیه مصوبه «مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» دامنه شمول به‌کارگیری بستگان در پست‌های مدیریتی را گسترده‌تر کرده و علاو‌ه ‌بر مدیران شهری، اعضای شورای شهر تهران را نیز به آن اضافه کردند.
*** اکنون آقای چمران یا خود را به تجاهل می‌زند یا فراموش کرده که شورا چنین اصلاحیه‌ای داشته است. او باید مانع از قانون‌گریزی اعضا باشد نه آنکه چشم خود را بر این اتفاقات ببندد.
*** به همین دلیل هم عضو شورای شهر و هم رئیس شورای شهر تهران از قانون عدول کرده اند که باید پاسخگوی این باشند. مگر آنکه بخواهند همه چیز را جناحی ببینند و از آن عبور کنند؛ که خب در موقع مقتضی مردم جواب این قانون شکنی ها را خواهند داد.

عادی‌انگاری با اتکا به قوانین ناقص!
مصطفی خدابخشی مشاور رسانه‌ای نرگس معدنی‌پور ؟؟؟ عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در گفتگو با فارس با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون استخدام یکی از نزدیکان این عضو شورا در مجموعه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: متاسفانه عدم آگاهی برخی از افراد نسبت به قوانین داخلی شورا و آیین‌نامه‌های جاری آن ؟؟؟ باعث شده تا نوعی رفتار هیجانی که هیچ سنخیتی با فضای حرفه‌ای رسانه ندارد، شکل گرفته و اظهارنظر‌هایی یکجانبه و دور از واقعیت فضا را غبارآلود کند. بر اساس آیین‌نامه‌های داخلی شورای شهر تهران هر نماینده با ورود به مجموعه شورا می‌تواند یک نفر مسوول دفتر و یک راننده را جذب نماید که مورد وثوق و اعتماد کامل عضو باشد، هیچ منعی هم برای جذب این افراد از بین اقوام و نزدیکان عضو وجود ندارد؛ لذا حضور دختر خانم معدنی‌پور در جایگاه مسوول دفتری موضوع جدید و خارج از قاعده و قانون نبوده است. هرچند که این مساله به دلیل آیین‌نامه داخلی شورا ربطی به مصوبه تعارض منافع ندارد، ولی از آنجایی که این انتخاب در ابتدای دوره صورت گرفته و اضافه شدن آیتم‌های جدید به مصوبه تعارض منافع چند ماه بعد از شروع دوره مدیریت شهری ششم صورت گرفت و به تصویب رسید، از نظر مصوبه فوق نیز هیچگونه منعی ندارد.

عیلرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر: در انتشار خبر «فیش حقوقی دختر عضو شورا» نیت سیاسی وجود داشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ماجرای فیش حقوقی دختر عضو شورا گفت، هریک از اعضا وقتی وارد شورا شدند، از آن‌ها خواسته شد بنابر قاعده یک مشاور و مسئول دفتر معرفی کنند و ایشان فرزند خود را معرفی کردند و خواستند مسئول دفترشان از نزدیکان ایشان باشد و هیچ کسی منع قانونی برای ایشان در نظر نگرفت. بسیاری از معوقات در فیش حقوقی پرداخت شده و عدد بالا رفته و به یک خبر جنجالی تبدیل شده است. در نقطه اولیه انتشار این خبر، نیت سیاسی وجود داشته و برای جنجال در حاشیه شورا بوده است. این‌ها مواردی نیست که در فضای رسانه پسندیده باشد.باید ببینیم مُرِّ قانون چه می‌گوید؟ حرف ما این است که اگر قانون خلاف این را بگوید باید به ایشان اطلاع داده می‌شد، چون این روحیه را دارند که بپذیرند. بحث اداری و حقوقی قابل توضیح است و در خصوص قانون تعارض منافع نیز ایشان در بدو ورود اطلاع نداشته و باید به وی اطلاع داده می‌شد.

نادعلی در خصوص شایعات مربوط به خودش هم گفت: هیچ یک از اقوام درجه یک بنده در شورا مشغول به کار نیست. در رابطه با قرارداد خودم هم باید بگویم که بنده قراردادی با خدمات اداری داشتم و قبل از اینکه عضو شورا شوم از سوی خدمات اداری شهر، مامور در شورا شدم و فقط از یک جا حقوق می‌گیرم.

با توجه به واقعه رخ داده و توضیحات آقایان ، سوال اینجاست که :

*** خود این آقای مصطفی خدابخشی یا مصطفی خدابخشی پور( شرکت سایه سبز اوراز زاگرس ) کیست و نحوه همکاری ایشان با خانم معدنی پور چگونه است؟

***ایشان بر اساس کدام مستند قانونی و حقوقی حکم می کنند که حتی بعد از تصویب آئین نامه تعارض در شهرداری، می تواند اقدام به تداوم روندهای مخالف قانون کرد؟

*** ما که چندین و چند بار تماس با دفتر خانم نرگس معدنی پور داشتیم و هیچکس پاسخگو نبود، این خانم رئیس دفتر با آن ساعات اضافه کاری شائبه دار،کجا تشریف داشتند؟

*** آیا خانم نرگس معدنی پور، فرد توانمندتر و حرفه ای تری را برای رئیس دفتری نمی توانستند جذب کنند؟ الا دختر دهه هشتادی خودشان؟ایشان در شهرداری منطقه 13 چطور فعالیت می کردند؟

*** چرا لیست روسای ذفتر اعضای شورای شهر ، رانندگان و مشاوران، منتشر نمی شود و شیوه استخدام و میزان دریافتی آنها شفاف سازی نمی شود؟

فقط یک کلام ، برای این نوع انتخابات لیستی و این شیوه فعالیت و این رویه جذب اقوام، متاسفیم و شرم نثارتان می کنیم. این بود، رسم امانتداری از شورای شهر تهران؟ 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی بهارنیوز، تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱، کدخبر:381240، www.baharnews.ir/ تسنیم ، کد خبر 2836826 ، منتشره در 24 دی ماه 1401/ایسنا کد خبر 1401102517269 منتشره در 25 دی ماه 1401/ سایر منابع.

اخبار مرتبط
برچسب ها: دختر دهه هشتادی یکی از اعضای شورای شهر تهران ، حقوق 33 میلیونی دختر دهه هشتادی یکی از اعضای شورای شهر تهران ، حقوق33میلیونی دختر عضو شورای شهر تهران ، حقوق دختر عضو شورای شهر ، فیش حقوقی دختر عضور شورای شهر تهران ، اصلاح فیش حقوقی دختر عضور شورای شهر تهران ، حقوق نجومی دختر یکی از اعضای شورای شهر تهران ، رئیس دفتر عضو شورای شهر با حقوق33میلیون تومانی ، انتشار حقوق ۳۳ میلیونی خانم جوان در شورا ، حقوق نیرو‌های قراردادی شهرداری ، افزایش حقوق نیرو‌های قراردادی شهرداری ، حقوق های نجومی در شهرداری تهران ، مبنای پرداخت حقوق به کارکنان شهرداری تهران ، تفاوت در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری ، انتصابات فامیلی در شهرداری تهران ، به بچه هاشون حقوق بیشتری میدن ، علت افشای فیش حقوقی دختر نرگس معدنی پور ، چرا تا الان فیش حقوقی خانم فاطمه منصورلی افشا نشد ، تخصص دختر نرگس معدنی پور چیست ، فاطمه منصور لی ، فاطمه منصورلی ، فاطمه منصور لی کیست ، فاطمه منصورلی کجاست ، حق عضو شورای شهر برای استخدام رئیس دفتر و راننده و مشاور ، حقوق نجومی به یک دختر دهه هشتادی ، بیوگرافی فاطمه منصورلی ، شرکت سایه سبز اوراز زاگرس ، درخوست انتشار اسامی رانندگان روسای ذفتر و مشاوران اعضای شورای شهر ، تعارض منافع در جذب رانندگان روسای ذفتر و مشاورات اعضای شورای شهر ، درخواست لغو اختیار عضو شورای شهر به جذب راننده رئیس دفتر و مشاور ، مصطفی خدابخشی کیست ، مصطفی خدابخشی کجاست ، مصطفی خدابخشی پور ، مصطفی خدابخشی پور و شرکت سایه سبز اوراز زاگرس ، دختر نرگس معدنی پور ، استخدام دختر توسط مادر در شورا ، اضافه کار فیش دختر خانم معدنی پور ، فرزند پروری روی سفره شهرداری ، تویحات نادعلی درباره فیش حقوقی دختر معدنی پور ، سو نیت سیاسی در افشای فیش حقوقی فاطمه منصورلی ، معدنی پور گیت ، منصورلی گیت ، همسر ابراهیم منصورلی ، احسان و فاطمه منطور لی ، فاطمه منصور لی متولد 1380
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
0
2
من باسی سال سابقه کاری استخدام رسمی پایه حقوقم یک سوم حقوق این دخترخانم نیست خداشانس بده
پاسخ ها
ناشناس از شورا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
لطفا از آقای چمران درخواست شود درب شورای شهر را برای راستی آزمایی به روی خبرنگاران با شرف باز کند
این دختر خانم / ژن خوب یکی از چهل و پنجاه نفری است که با این تیم ولایی به پرسنل شورای شهر اضافه شده اند.
این صرفا و صرفا فیش حقوق این چهل و پنجاه نفر است ، به آن اضافه کنید؛ کارانه ماهانه ، شارژ بن کارت، پاداشهای ماهانه و سه ماهه و... و.. که رقم دریافتی این چهل و پنجاه نفر را به بیش از دو برابر این مبلغ فیش می رساند.
البته به اضافه پاداش معادل سه ماه حقوق پایان سال / عیدی و چند سکه بهار آزادی نیز باید به این ارقام اضافه شود.
جهت مزید اطلاع این مسبوق به سابقه است و در ادوار مختلف این تکرار و موارد جدید اضافه شده . لطفا توجه داشته باشید از لحاظ فنی و حسابداری این ارقام در فیش حقوق منتشر شده نمی تواند صرفا برای یک شخص خاص در نظر گرفته شود.
البته این ارقام پرداختی نجومی سالهاست در بعضی از وزارتخانه ها و سازمان ها دولتی و خصولتی نیز رایج و معمول شده است مثل سازمان سرمایه گذاری وزارات دارایی ، سازمان مالیاتی ، سازمان خصوصی سازی ، اموال تملیکی ، ذیحسابی و...
آقای زاکانی ، آقای رییسی کجاست عدالت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
0
1
خانم معدنی پور سال 95 هم جزو املاک نجومی بگیر شهرداری بودند یا نه؟ حیا حیا حیا حیا حیا
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
1
2
بخورید که خوب دارید می خورید فقط مواظب باشید شکمتون نترکه.
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
0
0
در اصل بخای حساب کنید همه ماها داریم کار میکنیم و درحدی حقوق میگیریم که زنده بمونیم و جون داشته باشیم تا برا شماها کارکنیم، بقیه حقمون هم میره تو جیب شماها لاکچریا و آقا زاده ها، احسنت به اینهمه شرافت، بعد میگن ایران بهترین مردم دنیارا داااارد، اوفیییییش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین