پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
سامانه راداری موسوم به «DAR»، که توسط شرکت دفاعی ترکیه «STM» ساخته شده و نیرو‌های امنیتی و ارتش ترکیه از آن استفاده می‌کنند، در جریان زلزله مهیب ترکیه ، اکنون برای جست‌وجوی گیر افتادگان در زیر آوار‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شعار سال:
گروه‌های امدادرسان ترکیه شروع به بکارگیری سامانه راداری موسوم به «DAR» در چارچوب تلاش‌ها برای نجات زلزله‌زدگان گیر افتاده در زیر آوار کرده‌اند؛ این رادار قادر به نفوذ در بتن‌ها و رصد اجسام متحرک و ثابت است.

این سامانه راداری توسط شرکت دفاعی ترکیه «STM» ساخته شده و نیرو‌های امنیتی و ارتش ترکیه از آن استفاده می‌کنند و اکنون برای جست‌وجوی گیر افتادگان در زیر آوار‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این سامانه از طریق ارسال امواج که قادر به عبور از موانع بتنی است، می‌تواند اجسام ثابت و متحرک و نیز صدا‌هایی نظیر تپش قلب را رصد کند.

بُرد سامانه حسگر «دار» ۲۲ متر است که با دو دستگاه کار می‌کند، یکی بر روی موانع بتنی چسبانده می‌شود و دستگاه دوم توسط نیروی متخصص به تحلیل اطلاعات به دست آمده می‌پردازد.

این دستگاه از طریق حسگر‌های خود تشخیص می‌دهد که آیا موجود زنده‌ای زیر آوار وجود دارد یا خیر. پس از آن محل فرد به تیم‌های جستجو و نجات گزارش می‌شود.

«یوسف خیرلی»، از مهندسان شرکت STM با اشاره به فعالیت این شرکت در مناطق زلزله‌زده، گفت: دستگاه DAR را برای اولین بار در منطقه زلزله آزمایش کردیم و تاکنون در نجات ده‌ها نفر به ما کمک کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار:۲۲ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۵۲۴۱۹۷، fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین