پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۵۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به واحد‌هایی که تحت تاثیر زمین لرزه خوی قرار گرفته‌اند تا سقف ۴۰۵ میلیون تومان تسهیلات، کمک بلاعوض، میلگرد، سرامیک و در و پنجره رایگان اختصاص یافته، اما شاید برای تکمیل واحد‌ها کفایت نکند، بنابراین از هموطنان و خیرین می‌خواهیم به هر میزان که توانایی دارند وجوه خود را به حساب صد امام (ره) واریز کنند.

شعار سال: معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به واحد‌هایی که تحت تاثیر زمین لرزه خوی قرار گرفته‌اند تا سقف ۴۰۵ میلیون تومان تسهیلات، کمک بلاعوض، میلگرد، سرامیک و در و پنجره رایگان اختصاص یافته، اما شاید برای تکمیل واحد‌ها کفایت نکند، بنابراین از هموطنان و خیرین می‌خواهیم به هر میزان که توانایی دارند وجوه خود را به حساب صد امام (ره) واریز کنند.

مجید جودی اظهار کرد: ما در حال حاضر با چهار ستاد استانی بنیاد مسکن شامل آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان در منطقه زلزله‌زده خوی حضور داریم. طبق آخرین برآورد‌ها ۲۲۵۰ واحد تخریب شده و ۱۱ هزار واحد نیاز به تعمیر دارد. با توجه به اینکه واحد‌های تعمیری در سه رده یک تا سه تقسیم‌بندی می‌شود ممکن است تعدادشان افزایش پیدا کند.

وی افزود: عملیات آواربرداری و بازسازی واحد‌ها در حال انجام است. مصوبه دولت هم درخصوص تسهیلات بانکی ظرف امروز یا فردا اعلام می‌شود. البته ما منتظر مصوبه نمانده‌ایم و به اندازه کافی اسکلت و سیمان در منطقه مستقر و عملیات بازسازی را آغاز کرده‌ایم.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن درباره مبلغ وام واحد‌های زلزله‌زده خوی گفت: برای مناطق شهری ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۵ درصد و مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۴ درصد تعیین شده است. همچنین در شهر‌ها ۱۰۵ میلیون و در روستا‌ها ۹۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود. به محض اینکه دولت مصوبه را ابلاغ کند هماهنگی با بانکها، فرآیند تشکیل پرونده و معرفی متقاضیان به بانک انجام می‌شود.

اختصاص میلگرد و در و پنجره رایگان به خانه‌های زلزله‌زدگان

جودی با اشاره به سایر کمک‌ها اظهار کرد: بنیاد مستضعفان برای هر واحد ۱۲۰۰ کیلوگرم میلگرد رایگان اختصاص داده است. یکی از بانک‌ها نیز تامین در و پنجره رایگان و سرامیک و کاشی برای ۲۲۰۰ واحد را بر عهده گرفته است.

وی تصریح کرد: واحد‌های تا ۱۰۰ متر مربع از هزینه‌های تامین پروانه معاف هستند. نظام مهندسی نیز نظارت فنی خانه‌های کمتر از ۱۰۰ متر را به صورت رایگان انجام می‌دهد. به طور کلی برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت گرفته تا هرچه سریعتر مردم در خانه‌های خود ساکن شوند. فعلا اولویت ما واحد‌های تعمیری است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با درخواست از هموطنان برای واریز وجوه خود به حساب صد امام (ره) گفت: بحمدالله از مرحله امداد و نجات عبور کرده‌ایم. کمک‌های جانبی مثل میلگرد، سیمان و در و پنجره هم انجام شده است. اما برای اینکه واحد‌ها تکمیل شود علاوه بر تسهیلات، نیاز به آورده مردم داریم. هموطنان می‌توانند به هر میزان که توانایی دارند در این امر خیر و کاهش آورده مردم زلزله‌زده کمک کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۲۴ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر:۱۷۳۱۰۴۴، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید علی اکبر مرقاتی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
0
بنده در زلزله ساختمان طبقه سوم بانظر مهندسان خسارت الف شدید نظر دادن وهفتم اسفند تشکیل پرونده دادم ومبلغ ده میلیون تومان بحساب واریز شده ..آیا دوباره مبلغی واریز مکنید جون این مبلغ به کارگران جوابگو نمیشود.ممنون اگر جواب بفرمایید.درضمن بنده ایثارگران معسرارتش جنگ تحمیلی در کردستان هستم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین