پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۸۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
روز پنجشنبه خبری مبنی بر برگزاری نخستین مجمع عمومی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) بر خروجی خبرگزاری‌های اصولگرا قرار گرفت که می‌توان گفت پایداری‌ها برای انتخابات پیش رو به تکاپو افتاده‌اند. از میان ۳۱ عضو شورای مرکزی شریان، اسامی قابل توجهی به چشم می‌آید؛ از حمید رسایی تا مادر دختری که فائزه هاشمی را به مناظره فراخواند. اسفند ماه سال آینده عمر مجلس یازدهم به پایان رسیده و انتخابات مجلس دوازدهم برگزار خواهد شد. اصولگرایان که پیروزی خود در انتخابات پیشین مجلس را مدیون مشارکت حداقلی و رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان توسط شورای نگهبان بودند، اکنون برای انتخابات سال آینده مجلس خیز برداشته‌اند.

شعار سال: اسفند ماه سال آینده عمر مجلس یازدهم به پایان رسیده و انتخابات مجلس دوازدهم برگزار خواهد شد. اصولگرایان که پیروزی خود در انتخابات پیشین مجلس را مدیون مشارکت حداقلی و رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان توسط شورای نگهبان بودند، اکنون برای انتخابات سال آینده مجلس خیز برداشته‌اند.

روز پنجشنبه خبری مبنی بر برگزاری نخستین مجمع عمومی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) بر خروجی خبرگزاری‌های اصولگرا قرار گرفت که باتوجه به حضور مهرداد بذرپاش، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و سید محمود نبویان، می‌توان گفت که پایداری‌ها برای انتخابات پیش رو به تکاپو افتاده‌اند.

ریحانه اخلاقی، صالح اسکندری، محمدحسین آزاد بخت، شهرام اشراق، مجتبی اکبری، سمانه پورحاتم، اسدالله تقی زاده، ابوالقاسم جراره، فاطمه سادات حمیدیان، محمدحسین رحمانی خلیلی، حجت الاسلام حمید رسایی، سمیه رفیعی، ذبیح الله زارع، محمدصالح زندی، افشین سفاهن، احمدرضا شاه‌علی، بنیامین شکوه‌فر، نوید صالح‌وند، حجت الاسلام محمدحسین طاهری آکردی، مجتبی عزیزی، زینب غدیری، روح‌الله محمدحسین‌زاده، زهرا محمودی، سید مرتضی محمودی، حسین مذنب، منصوره معصومی‌اصل، سید اکبر موسوی مقدم

از میان ۳۱عضو شورای مرکزی شریان، اسامی چند تن از آن‌ها مانند حمید رسایی و سیمه رفیعی نماینده مجلس یازدهم شناخته شده هستند و در میان جوانان هم محمد حسین آزادبخت و صالح اسکندری چهره‌های این حزب جدید محسوب می‌شوند. در ادامه به این اعضا خواهیم پرداخت.

از شبکه سیاسی شریان چه می‌دانید + اسامی

حمید رسایی جنجالی

حمید رسایی فعال سیاسی اصولگرا، که به دلیل اظهار نظرهایش درباره حجاب و وقایع اخیر بیش از پیش محل توجه محافل رسانه‌ای واقع شده است. وی در ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده شهر تهران در مجلس حضور داشت. وی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از سوی شورای نگهبان، رد صلاحیت شد، اما در میان دوره‌ای دوره دهم صلاحیت او دوباره تأیید گردید. رسایی از حامیان محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسبق و از اعضای شورای مرکزی قرارگاه عمار است.

۹ دی (هفته‌نامه) نشریه‌ای است با دوره انتشار هفتگی و به مدیر مسئولی و صاحب امتیازی حمید رسایی که چندین بار نیز لغو امتیاز شد و دوباره پس از مدت کوتاهی انتشار خود را از سر گرفت. این نشریه متمایل به جناح محافظه کار در جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌شود. انتشار مطالب اقتصادی (که در مجوز نشریه نبوده‌است) و انتشار کاریکاتوری از سید محمد خاتمی (بدون لباس روحانیت) از دلایل توقیف این نشریه اعلام شد.

حمید رسایی در دی ماه ۱۳۹۲ در جایگاه مدیرمسئول هفته‌نامه ۹ دی، یادداشتی انتقادی دربارهٔ علی لاریجانی منتشر نمود، که در پی آن از سوی قوه قضاییه به حبس و شلاق محکوم گردید، ولی این حکم با اعتراض رسایی در دادگاه تجدیدنظر، کماکان در مرحله تجدیدنظر قرار دارد. در اسفند ۱۳۹۲ نیز هفته‌نامه ۹ دی بار دیگر توقیف شد، که بنا به اعلام علیرضا معاف؛ سردبیر این هفته‌نامه، دلیل آن انتقاداتی از رئیس دولت دوازدهم، اعلام گردید. در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ رسایی با انتشار مطلبی در سایت شخصی خود، از رفع توقیف هفته‌نامه ۹ دی خبر داد. این هفته‌نامه بار دیگر، از بهمن ماه ۱۳۹۳ تا اردیبهشت ۱۳۹۴ توقیف گردید، همچنین در مرداد ۱۳۹۴ به علت انتقاد از روند مذاکرات هسته‌ای و نیز افتراء به مقامات نظام جمهوری اسلامی، توقیف شد.

حمید رسایی، اصولگرایی که جایی در میان اصولگرایان ندارد

حمید رسایی با وجود سابقه حضور در فهرست اصول‌گرایان در انتخابات مجالس هفتم، هشتم و نهم، نه تنها در لیست انتخاباتی اصولگرایان در مجلس یازدهم بلکه در میان آرای مردم هم جایی نداشت. او انتخابات پیشین هم حتی در میان جبهه پایداری‌ها جایی نداشت، باید منتظر ماند و دید که در انتخابات پیشرو به چه سرنوشتی دچار خواهد شد.

 چند روز پیش بود جدل‌های رسایی با فعالان فضای مجازی و معترضان به برخورد‌های خشن به حاشیه کشیده شد و این فعال سیاسی از چند نفر شکایت کرد. مهراب قاسم خانی بازیگر و طنز نویس با انتشار تصویری از ابلاغیه قضایی در صفحه شخصی خود از شکایت حمید رسایی نماینده سابق مجلس خبر داد.

منصوره معصومی اصل، مادری که دخترش را وسیله جذب فالوئر قرار داد

از شبکه سیاسی شریان چه می‌دانید + اسامی

سال گذشته ویدیویی کوتاه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که در آن دختر نوجوانی فائزه هاشمی را دعوت به مناظره می‌کند. این دختر نوجوان فرزند منصوره معصومی‌اصل است. منصوری اصل در اینستاگرامش خود را دارای دکترای علوم قرآنی و مشاوره خانواده و قبل ازدواج و مدیر موسسه بیت‌النور معرفی کرده است او نامزد انتخابات مجلس دهم نیز بوده که موفق به جلب نظر آرای مردمی نشد و شکست خورد.

در سوابق معصومی اصل که حامیانش او را «استاد» می‌نامند آمده است: «مدیر دارالقران اوقاف کرج، مشاور سابق فرماندار کرج و مسئول کمیته امور بانوان، مدیریت موسسه قرآنی بیت‌النور، مدیر دبستان اسلامی حسینیه۲، عضو سابق شورای فرهنگی دانشگاه آزاد کرج، عضو اسبق ستاد ساماندهی امور جوانان کرج، مشاور امور خانواده و تربیت فرزند، رئیس کمیسیون امور بانوان و خانواده کرج در سال‌های ۹۰ تا ۹۳، مسئول کمیته بصیرت افزایی بانوان در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورا‌های ۹۲ و مسئول اسبق کارگروه حجاب و عفاف شهرستان کرج.»

وی رئیس هیئت مدیره اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان البرز و عضو هیئت مدیره اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور هم هست. در سایت این خطیب نزدیک به جبهه پایداری آمده است: «منصوره معصومی اصل در شهرستان کرج و در خانه‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. خانه پدری ایشان محلی برای تبلیغ و ترویج معارف اسلام و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بود. پدر ایشان شغل خیاطی داشته و از طریق کسب حلال، همواره تلاش می‌نمود تا رزق خانواده خود را با رعایت دستورات مذهبی پاک و طیب نگه دارد.

این استاد اصولگرا از جمله افتخارات خود را سربازی ولی امرمسلمین جهان، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظلله العالی) می‌دانند و هموراه تلاش ایشان بر آن است که فرموده معظم له را که در دیدار حضوری ایشان فرمودند" تربیت دختران را جدی بگیرید" با تمام توان جامعه عمل پوشانده تا بلکه از این طریق قدمی هرچند ناچیز دراعتلای انقلاب اسلامی ایران برداشته باشند.».

اما نکته قابل توجه درباره معصومی اصل انتقاد‌های تند و تیز وی از حسن روحانی و سیاست‌های دولت اوست که همواره موردتوجه رسانه‌های تندرو مانند فارس بوده است.

در یکی از سخنرانی‌های "معصومی اصل" که سال گذشته منتشر شده است او درباره حوادث آبان ۹۸ و افزایش قیمت بنزین می‌گوید: در فتنه بنزینی نباید دخالت کنیم. در ویدیوی دیگر خانم معصومی درباره حادثه انهدام هواپیمای اوکراینی می‌گوید حسن روحانی آتیش بیار معرکه است؛ او از رئیس جمهور انتقاد می‌کند که چرا خواهان برخورد با کسانی شده که به هواپیما شلیک کرده‌اند.

نکته جالب در این بین، تدوین و کلیپ سازی تیم رسانه‌ای "منصوره معصومی‌اصل" است که به صورت حرفه‌ای و در کنار هم قرار دادن سخنانش در مراسم‌های مختلف سعی می‌کند روی مخاطب خود تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

او در سخنرانی دیگری که در کانال تلگرامی‌اش منتشر شده است با انتقاد از ستادملی کرونا در یزد می‌گوید: مدتینن متمدن شهروندان هستند و در رابطه با حیله و خیانت رئیسش سکوت می‌کنند، اما سکوت آن‌ها دال بر نافهمی مردم نیست.

آخرین مطلبی که معصومی اصل در کانال تلگرامی اش منتشر کرده تصویر توییتی است که در آن نوشته "مهم نیست از که زخم می‌خوری" خودی یا بیخودی.. به هدف بیندیش...

محمدحسین آزاد بخت، چهره جوان اصولگرایان

محمد حسین آزادبخت، از جمله جوانان حاضر در این حزب جدید است. معمولا احزاب اصولگرا از جوانان در شورای مرکزی خود استفاده نمی‌کند حضور جوانانی مانند محمد حسین آزادبخت و صالح اسکندری به حرکت یک جریان جدید در میان اصولگرایان اشاره دارد.

آزادبخت عضو انجمن ژئوپلیتیک ایران، پژوهشگر اقتصاد سیاسی و مدیر در حوزه صنعت و از جمله اعضای مرکزی شریان و از چهره‌های نزدیک به مهرداد بذرپاش است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیدبان ایران، تاریخ انتشار:۱۴ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۵۰۸۴۲، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
برچسب ها: محمدحسین آزاد بخت ، حمید رسایی ، حمید رسایی جنجالی ، برگزاری نخستین مجمع عمومی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی ، مجمع عمومی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی ، ۳۱عضو شورای مرکزی شریان ، اسامی ۳۱عضو شورای مرکزی شریان ، سیمه رفیعی نماینده مجلس یازدهم ، صالح اسکندری عضو حزب شریان ، اظهارنظرهای حمید رسایی درباره حجاب ، رسایی از حامیان محمود احمدی‌نژاد ، انتشار کاریکاتوری از سید محمد خاتمی ، منصوره معصومی اصل کیست؟ ، انتقادات منصوره معصومی اصل از روحانی ، سوابق سیاسی محمد حسین آزادبخت ، محمد حسین آزادبخت اصولگرا کیست؟ ، سوابق منصوره معصومی اصل ، فرزند منصوره معصومی‌اصل ، امیرحسین قاضی زاده هاشمی ، شکایت حمید رسایی از چند نفر در فضای مجازی ، شکایت حمید رسایی از مهراب قاسم خانی بازیگر و طنز نویس ، جدل‌های رسایی با فعالان فضای مجازی و معترضان ، انتقاد حمید رسایی از روند مذاکرات هسته‌ای ، یادداشت انتقادی حمید رسایی درباره علی لاریجانی ، تکاپوی پایداری ها برای انتخابات ، حضور مهرداد بذرپاش در تیم حمید رسایی ، اعضای شبکه سیاسی شریان ، شبکه سیاسی شریان ، مواضع سیاسی حمید رسایی
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین