پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۸
بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، دولت مکلف است در سال ۱۴۰۲ به هر مسجدی که در آن حداقل دو نوبت از نمازهای واجب یومیه به جماعت اقامه می‌شود، ۱۰۰ میلیون تومان کمک کند.سازمان تبلیغات اسلامی مکلف است ترتیبات انجام این حکم را فراهم آورد.منبع این حکم از ۵ درصد بند ج تبصره ۱ این قانون که برای اولویت امور فرهنگی و آموزشی در نظر گرفته شده است.

شعارسال: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح روز (یکشنبه ۱۴ اسفند ماه) و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲، با پیشنهاد الحاق یک بند به تبصره ۹ لایحه موافقت کردند.

دولت مکلف به پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان کمک به مساجدی شد که دو نوبت نماز جماعت برگزار می‌کنند

بر این اساس، دولت مکلف است در سال ۱۴۰۲ به هر مسجدی که در آن حداقل دو نوبت از نمازهای واجب یومیه به جماعت اقامه می‌گردد، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان کمک نماید. سازمان تبلیغات اسلامی مکلف است ترتیبات انجام این حکم را فراهم آورد. منبع این حکم از ۵ درصد بند ج تبصره ۱ این قانون که برای اولویت امور فرهنگی و آموزشی در نظر گرفته شده، تأمین می‌گردد.

اطلاعات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

کشور ۳۴ میلیونی ایران در سال ۵۷، نزدیک به بیست و هفت هزار مسجد داشته و حالا این رقم بعد از چهار دهه با ۸۵ میلیون جمعیت، به حدود هشتاد هزار مسجد رسیده است. استان تهران با در نظر گرفتن هفده ناحیه، نزدیک به ۳۵۰۰ باب مسجد دارد. این عدد با توجه به جمعیت نزدیک به سیزده و نیم میلیونی استان تهران، عجیب و البته اندک است. جمعیت تهران سهم تقریباً هفده و نیم درصدی از جمعیت کل ایران را دارد، اما سهمش از مساجد کل کشور کمتر از ۵ درصد است. نزدیک به هفتاد و پنج هزار مسجد در بقیه استان‌های کشور بین تقریباً هشتاد و سه درصد جمعیت ایران تقسیم شده است.

پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان کمک حمایتی دولت به مساجدی که دو نوبت نماز جماعت برگزار می‌کنند

علت تفاوت در آمار مساجد، بعضا همپوشانی و عدم امکان تفکیک آمار نمازخانه ها ، امام زاده ها ، حسینه ها و مواردی همانند با آمار مساجد است.

پایگاه خبری تحلیلی شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انتخاب، تاریخ انتشار: 14 اسفند 1401، کدخبر: 717758، www.entekhab.ir / سایر منابع . 

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین