پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۶۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
عزت‌اله آمری مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه آبرسانی به شهر ساوه، گفت: اجرای پروژه آبرسانی به شهر ساوه از سدکوچری با پیشرفت حدود ۳۵ درصدی همراه است.

شعار سال: مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه آبرسانی به شهر ساوه، گفت: اجرای پروژه آبرسانی به شهر ساوه از سدکوچری با پیشرفت حدود ۳۵ درصدی همراه است.

عزت‌اله آمری افزود: اجرای حدود ۳۰ کیلومتر از خط انتقال ۱۳۱ کیلومتری شهر ساوه و پیگیری مراحل انجام مناقصه اجرای ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال باقیمانده از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه بوده است.

وی ادامه داد: اجرای ۱۰۰ کیلومتر از خط اصلی پروژه آبرسانی به شهر ساوه، یک باب مخزن ذخیره ۲۰۰۰ متر مکعبی بتن آرمه و آبرسانی به ۵۸ روستای در مسیر خط انتقال از جمله اقدامات باقیمانده برای این پروژه است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی اظهار داشت: تأمین آب شرب شهر ساوه و ۵۸ روستای مسیر این شهرستان به میزان ۱۴ میلیون مترمکعب آب در سال از دستاورد‌ها و اهداف مهم این پروژه است.

آمری تصریح کرد: پروژه آبرسانی به شهر ساوه از سد کوچری به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی استان مرکزی مطرح می‌شود. سهم آب تخصیص یافته برای شهرستان ساوه به میزان ۴۴۴ لیتر بر ثانیه است که ۳۳۵ لیتر بر ثانیه آن سهم شهر ساوه و ۶۵ لیتر بر ثانیه آن نیز سهم روستاهاست. همچنین از این میزان ۴۴ لیتر بر ثانیه آن به حوزه صنعت اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه سد کوچری در ۸ کیلومتری جنوب غربی شهرستان گلپایگان ساخته شده است، بیان داشت: کوچری تنها سد کشور است که ۳ استان (اصفهان، مرکزی و قم) از آن بهره‌برداری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی تأکید کرد: هدف از احداث سد کوچری اجرای طرح انتقال ۱۸۲ میلیون مترمکعب آب در سال از سرشاخه‌های روز دز به سد کوچری با هدف تأمین آب شرب درازمدت شهر‌های قم، خوانسار، خمین، گلپایگان، محلات، خمین، ساوه و سلفچگان و نیز تخصیص مقداری از آب انتقال یافته به صنعت برای جبران کمبود روزافزون آب شهر‌های با جمعیت بالا است.

آمری ابراز داشت: حجم ذخیره آب سد کوچری ۲۰۷ میلیون متر مکعب است که در سال ۱۳۹۴ به میزان ۲۳ میلیون مترمکعب آبگیری شد و در سال ۱۳۹۵ نیز آبگیری ۶۰ میلیون مترمکعب برای آن برنامه‌ریزی شد و امید می‌رود آبگیری این سد در سال جاری به ۲۰۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

وی اضافه کرد: طرح انتقال آب از سرشاخه‌های رود دز به قمرود از ۳ بخش عمده تونل‌های اصلی انتقال و آبگیرها، سد کوچری و خط لوله آب‌رسانی تشکیل شده و سیستم انتقال آب از سرشاخه‌های رود دز شامل چشمه سرداب، رودخانه‌های دره لکو، دره دزدان و دره دایی به مخزن سدکوچری واقع در پایین دست سد گلپایگان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲۱ فروردین ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۳۴۷۳۶۶، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین