پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
بشکل زشتی یاد گرفته ایم با ظاهرگرایی، یک لا قشنگ بازی، تظاهر، تقلب و ...، خود را در عرصه نشان دهیم. حتی اگر به قیمت ضربه به منافع ملی مان تمام شود. بعنوان نمونه، همین مقاله محوری کثیف در ارتقا اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها. مظلوم دانشجوی بدبخت. آمار کشور‌های دارای بیشترین اختراع در حوزه‌های مختلف در ادامه متن آورده شده است. از معاونت علمی ریاست جمهوری می‌پرسیم که جایگاه ما کجاست؟ یادمان نرود وقتی با ادعا‌هایی همچون ساخت هواپیما و موتور ملی و ... برخورد نمی‌شود، هر ننه گم کرده‌ای ادعای علم و فناوری و مدرک و مفهم می‌کند.

شعار سال: بر اساس آمار، چین در ۲۹ مورد از ۳۶ حوزه کل از جمله فناوری رایانه، ماشین آلات الکتریکی و ارتباطات دیجیتال در صدر جدول قرار گرفت.

کشور‌هایی که بیشترین اختراع جدید را دارند + جایگاه ما کجاست جناب معاونت علمی؟

چین در ۲۹ مورد از ۳۶ حوزه کل از جمله فناوری رایانه، ماشین آلات الکتریکی و ارتباطات دیجیتال در صدر جدول قرار گرفت. تمرکز دولت چین بر نوآوری باعث شد که متقاضیان این کشور ۳۸ درصد از ۱.۶ میلیون پتنت اعطا شده در سال ۲۰۲۱ را دریافت کنند.

ایالات متحده که محل استقرار بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان است، با ۲۸۶۲۰۵ پتنت اعطا شده بر اساس مبدا در رتبه دوم قرار گرفت. ایالات متحده همچنین در چهار زمینه خود پیشتاز بود: فناوری پزشکی، موتور‌ها و توربین‌ها، فرآیند‌های ارتباطی اولیه، و ناشناخته (برای اختراعاتی که نمی‌توان آن‌ها را به یک حوزه خاص اختصاص داد)

ژاپن با ۲۵۶۸۹۰ اختراع ثبت شده فاصله چندانی ندارد. این کشور در زمینه‌های نیمه‌رساناها، اپتیک، و مبلمان و بازی‌ها بر دیگر کشور‌ها تسلط داشت و شهرت خود را در زمینه نوآوری‌های تکنولوژیکی تثبیت کرد.

کشور‌هایی که بیشترین اختراع جدید را دارند + جایگاه ما کجاست جناب معاونت علمی؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار:۱۱ اردبیهبشت ۱۴۰۲، کدخبر: ۷۱۴۵۰۱، www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین