پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
استاندار لرستان گفت:مسئولان در وعده هایی که به مردم می دهند مراقب باشند که حتما عملیاتی شوند زیرا مردم از قول های بدون عمل مدیران دولتی نگران شدند.

شعار سال: هوشنگ بازوند استاندار لرستان که به همراه معاونین وجمعی از مدیران کل استان و مجمع نمایندگان استان در شورای برنامه ریزی توسعه استان حضور پیدا کرده بودند اظهار داشت: حضور مجمع نمایندگان در شورای برنامه ریزی توسعه به فال نیک می گیریم امیدواریم که مسئولان به وعده هایی که می دهند عمل کنند.

وی تصریح کرد:به عنوان مثال پروژه استخر شنای پلدختر 6سال که کلنگ زنی شده در دولت گذشته فقط 9درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این سهل انگاری ها داد مردم را درآورده است، یک نفر می گوید استخر نقشه ندارد دیگری ادعا می کند روی هوا ساخته شده است.

بازوند با تاکید براینکه کار بدون برنامه و بدون پشتوانه ضربه جدی به توسعه استان می زند عنوان کرد: مدیران باید مصوبات جلسات را دقیقا موشکافی کنند تا آنچه عملیاتی می شود دردستور کار قرار گیرد و سپس به مردم اطلاع رسانی شود چون ما چهار صباحی دیگر باید اینجا دوباره حاضر شویم و باید گزارش دهیم و پاسخگوی وعده هایی که داده ایم باشیم.

وی یادآور شد:همانطور که دکتر ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص افتتاح درمان بستر معمولان تا 22بهمن خبر می دهد ،بلاخره ممکن جلسه ای اسفندماه در این خصوص گرفته شود ببینم واقعا درمان بستر به کجا رسیده و واقعا مسئولین چه اقداماتی انجام داده اند پس همه مدیران باید به وعده هایی می دهند عمل کنند.

استاندار لرستان با تایید پیشنهادات ملکشاهی راد نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی یادآور شد:بررسی سندهای بالادستی و برنامه ششم توسعه در قالب شورای برنامه ریزی توسعه با حضور مجمع نمایندگان استان و مدیران را انجام خواهیم داد.

بازوند با اشاره به اینکه در لرستان به امر سرمایه گذاری توجهی در گذشته نشده است خاطر نشان کرد:در پنج سال 20هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم که این در واقع رقم سنگینی نیست زیرا در یک استان ،شرکتی تنها 17هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده ،منتها در لرستان چون به امر سرمایه گذاری در گذشته توجه نشده احساس می کنیم سالی 4هزار میلیارد تومان که یک هزار و500میلیارد تومان آن سهم دولت ، رقم سنگینی است.

نماینده عالی دولت در لرستان با اشاره به وضعیت اعتباری لرستان در بودجه95 ادامه داد:در بودجه 95که کتاب دعای ماست ،اعتبارات استانی حدود 602میلیارد تومان که 41درصد رشد اعتباری داشته ایم.

وی با بیان اینکه لرستان از لحاظ رشد اعتبارتئ استان سوم کشور یادآور شد:ازمحل اعتبارات پروژه های ملی و پروژه های ملی های استانی شده که به نام لرستان قید شده اند، حدود 364میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

بازوند با اشاره به اینکه اعتبارات متفرقه بودجه امسال 25هزار میلیارد تومان است اضافه کرد:این بودجه خاص یک سری شرکت ها که به استان ها برنمی گردد.

رئیس شورای برنامه ریزی وتوسعه لرستان با اشاره به اینکه حدود 15هزار میلیارد تومان اعتبار شناور ومتفرقه در بودجه داریم عنوان کرد:این نوع اعتبار هم دارای کد هستند که می توانیم از این محل برداشت داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه باید ابزار تشویقی برای جذب سرمایه گذار در استان های محروم ایجاد شود یادآور شد:نمایندگان مجلس می توانند در این خصوص راهکاری را ارائه دهند که سرمایه گذاران می توانند برای سرمایه گذاری در مناطق محروم کشور که نرخ بیکاری آنها از مینگین کشوری هم بالاتر می توانند از 10درصد یارانه استفاده کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه امسال مدیریت اجرایی استان برنامه ریزی برای یک هزارو 606میلیارد تومان کرده است افزود:حدود 640میلیارد تومان از محل اعتبارات متفرقه کسب کرده ایم حالا چه قدر از این میزان تخصیص دهند مسئله ای جداگانه است.

بازوند عنوان کرد: از ردیف اعتبارات متفرقه ها از محل اسناد خزانه پیوست شماره یک قانون بودجه95مرحله اول حدود1800میلیارد تومان با220میلیارد تومان عناوین پروژه های مشخص اعتبار گرفته ایم که این تخصیص 12درصدی سهم برای لرستان است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس برای فازدوم اعتبارات اسناد خزانه کمک دهند افزود:مدیران باید صورت وضعیت پیمانکاران خود را تاپایان مردادماه تحویل دهند در غیر این صورت این میزان اعتبار از دست می رود وبرای استفاده بهتر از این اعتبارات خزانه ای حتما نیاز به پیمانکاران قوی است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی سفیر افلاک، تاریخ انتشار: 20 تیر 1395، کد مطلب: ۱۹۱۱:www. safireaflak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین