پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۰۲۴
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
کارشناس مسکن گفت: در ساخت عمودی مسکن، هزینه ساخت زیاد و هزینه زیرساخت کم می‌شود و برعکس در ساخت خانه‌های افقی، هزینه ساخت کاهش و هزینه زیرساخت افزایش می‌یابد.برای ساخت ۱٠٠ متر آپارتمان، ۱۳۶ متر زیربنا باید ساخته شود زیرا مشاعات و سرویس پله و ... اضافه می‌شود.

شعارسال: مهندس اسدی بنا بر تحلیل واحد معماری و شهرسازی مصاف، مدعی است که برای ساخت ۱٠٠ متر آپارتمان، ۱۳۶ متر زیربنا باید ساخته شود، زیرا مشاعات و سرویس پله و ... اضافه می‌شود. در آپارتمان هزینه‌هایی مانند آسانسور، پمپ‌های آب‌رسانی و سیستم اطفای حریق داریم که در ویلایی نیاز نداریم.
هزینه ساخت سازه در آپارتمان گران‌تر است؛ در کل با محاسبات دقیقی که انجام دادیم، هزینه ساخت آپارتمان ۳۰ تا ۴۰ درصد گران‌تر خواهد شد. مهم‌ترین ویژگی مثبت خانه‌های ویلایی، مدت‌زمان ساخت است که می‌توان به‌جای حداقل دو سال آپارتمانی، در ۶ ماه ساخته شود. معماری تدریجی یک روش رایج برای ما در سال‌های قدیم در مدل ویلایی بوده است و روش خوبی برای سکونت سریع‌تر است، اما این کار در آپارتمان ممکن نیست.

آپارتمان‌سازی یا ویلاسازی، کدام به صرفه‌تر است؟

در مدل ویلایی اگر متقاضی توان ادامه پرداخت‌ها را نداشته باشد، دولت می‌تواند مسکن را به او بدهد، اما در مدل آپارتمانی این ممکن نیست. برآورد‌های انجام‌شده نشان می‌دهد با پرداخت هشت قسط سه‌ماهه ۴۰میلیونی در طی دو سال، ۳۲۰میلیون به علاوه ۵۵۰میلیون وام مسکن یعنی با ۹۰۰میلیون قرار است مردم صاحب خانه شود که قطعاً غیرممکن است. یک واحد ۸۰متری، تمام‌شده قابل بهره‌برداری بین یک‌میلیارد و پانصد تا هفتصد است.

با توجه به اقساط، امکان ساخت دوساله غیرممکن است و در این‌صورت زمان ساخت بیشتر از دو سال خواهد بود که در نتیجه هزینه ساخت هم به بالای ۲میلیارد خواهد رسید.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی گروه مصاف

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین