پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
خبرگزاری ایلنا از ضرب و شتم خبرنگار خود و ممانعت از انجام وظیفه خبری برای پوشش خبری مراسم سالگرد درگذشت مرحوم سید محمود دعایی خبر داده و آن را به محافظان سید حسن خمینی نسبت داده است.

شعار سال: ایلنا نوشته است: در جریان برگزاری مراسم نخستین سالگرد درگذشت دعایی مدیر موسسه و روزنامه اطلاعات که روز گذشته در ساختمان این روزنامه برگزار شد، خبرنگار اعزامی ایلنا مطابق معمول همه برنامه‌هایی که برای پوشش خبری آن اقدام می‌شود، در حال تهیه خبر و تصویر از این مراسم بود که بعد از ورود حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی و استقرار وی در کنار حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی به محل حضور این دو چهره برای تهیه تصویر نزدیک می‌شود، اما دو تن از محافظان سیدحسن خمینی از حضور او ممانعت می‌کنند.

لزوم پاسخگویی سیدحسن خمینی درباره رفتار زشت محافظانش در هتاکی و برخورد با خبرنگار ایلنا
خبرگزاری ایلنا همچنین ادعا کرده است: پس از این در حالی که خبرنگار اعزامی ایلنا در تلاش برای گفتگو و جلب رضایت محافظان سیدحسن خمینی برای گرفتن تصویر و ارسال آن به تحریریه بوده با برخوردی تند اقدام به خارج کردن خبرنگار از مراسم کردند و در ادامه فرد دیگری که به‌نظر می‌رسید، سرگروه تیم حفاظتی است همراه با دو نفر قبلی، با هدایت خبرنگار به آسانسور VIP موسسه اطلاعات، در ابتدا گوشی تلفن همراه او را ضبط و اقدام به ضرب و شتم و توهین‌های مکرر به او کردند و در شرایطی که نفر سوم در سالن دائما با توهین‌های مکرر و مشت و لگد مشغول ضرب و شتم خبرنگار بود، سرگروه تیم حفاظتی به وارسی تلفن همراه و چک کردن پیام‌های خصوصی خبرنگار مشغول شد.

توییت سردبیر خبرگزاری ایلنا در انتقاد از بازداشت خبرنگار این خبرگزاری

لزوم پاسخگویی سیدحسن خمینی درباره رفتار زشت محافظانش در هتاکی و برخورد با خبرنگار ایلنا
این در حالی است که در تمام این مدت خبرنگار تلاش داشته هویت خود را به‌عنوان خبرنگار به آن‌ها احراز و اثبات کند، اما آن‌ها با توقیف کارت شناسایی وی به توهین‌های مکرر خود ادامه دادند و تلفن همراه و کارت شناسایی خبرنگار ایلنا را توقیف و با هماهنگی با مسئولین حراست موسسه اطلاعات، وی را برای ساعتی در کیوسک ورودی مجموعه نگه داشتند.

پس از پایان مراسم در هنگام خروج، تلفن همراه خبرنگار را به مسئولان حراست موسسه اطلاعات تحویل دادند و بعد از دقایقی خبرنگار موفق به دریافت تلفن همراه خود و خروج از این مجموعه شد.

خبرگزاری ایلنا ضمن محکومیت اقدام نامناسب محافظان همراه حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، که نوعی ستیز با اطلاع‌رسانی و بی‌احترامی به رسالت مقدس خبرنگاری بود، از پی‌گیری مدیر موسسه اطلاعات و فرزند مرحوم دعایی و دل‌جویی آن‌ها از خبرنگار که مشغول انجام وظیفه خبری خود بوده، قدردانی می‌کند.

واکنش به ضرب‌وشتم یک خبرنگار توسط محافظان سیدحسن خمینی

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در پی حاشیه اخیر ضرب و شتم خبرنگار یک خبرگزاری در مراسم سالگرد درگذشت سیدمحمود دعایی، توسط محافظان سید حسن خمینی، نامه‌ای خطاب به وی منتشر کرد.

ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در نامه‌ای سرگشاده که در صفحه مجازی خود منتشر کرد، در واکنش به ضرب و شتم یک خبرنگار توسط محافظان سیدحسن خمینی از وی خواست مسأله را شخصا پیگیری کند.

لزوم پاسخگویی سیدحسن خمینی درباره رفتار زشت محافظانش در هتاکی و برخورد با خبرنگار ایلنا
متن کامل نامه بدین شرح است:

«باسمه تعالی

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سید حسن خمینی

سلام علیکم

ضمن عرض تبریک ولادت حضرت ابالحسن الرضا علیه السلام، به عرض می‌رسانم احتمالا تا کنون متوجه شده‌اید که محافظان شما در جریان حضورتان در سالگرد مرحوم دعایی، یک خبرنگار را که برای پوشش مراسم و حضور شما در آن به کار حرفه‌ای مشغول بوده ضرب و شتم کرده‌اند.

آن‌گونه که از صحبت‌های مدیرعامل محترم خبرگزاری ایلنا دریافتم، ظاهراً شدت درگیری بالا بوده و معاون جنابعالی در موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام روح الله رضوان الله علیه نیز قول پیگیری و دلجویی دادند. با خبرنگار هم صحبت کردم. پیشنهاد می‌کنم حرف‌هایش را بشنوید. بسیار دردآور است. کارت خبرنگاری را به محافظان شما نشان داده، اما اعتنایی نکردند و باقی ماجرا که حتما از ایشان بشنوید.

به عنوان یک مسئول از وی عذرخواهی کردم. اما این کافی نیست. امام به ما آموخت مهربانی و قاطعیت را توامان داشته باشیم. ظلم را تحمل نکنیم و برای احقاق حق مظلومین بکوشیم. ما ان‌شاءالله چنین خواهیم کرد و امیدوارم شما هم از این خبرنگار دلجویی کنید هم از همکارانتان پیگیری کنید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت گیل خبر، تاریخ انتشار:۱۰ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: 487615، gilkhabar.ir/ و خبرگزاری ایسنا، کدخبر:1402031007230

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین