پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
رهاسازی زباله ها در شهرها و مناطق روستایی شهرستان کوهدشت، موجب تجمع گسترده حشرات و حیوانات در نزدیکی مراکز جمعیتی شده و گلایه ی ساکنان مناطق مختلف این شهرستان را به همراه دارد.

شعار سال:

آنچه که در فضای فیزیکی هر شهر و یا منطقه ای، مورد توجه بوده، مدیریت پسماندها و زباله های شهری و روستایی است که هرگونه سهل انگاری، سلامت شهروندان را در معرض تهدید جدی قرار می دهد.

انباشت و رهاسازی زباله، یکی از معضلاتی است که روز به روز بر وخامت آن در شهرستان کوهدشت افزوده شده و ساماندهی و راهکاری برای این مشکل وجود ندارد؛ به طوری که مدیریت زباله در این شهرستان مطلوب نبوده و عدم رعایت استاندارها و پراکندگی زباله ها در سطح شهر، مشکلات زیست محیطی را به دنبال دارد؛ این در حالی است که جمع آوری و دفن بهداشتی زباله ها از وظایف اصلی و قانونی شهرداری است.

جدا از دفع غیراصولی زباله، بررسی میدانی خبرنگار آسوبان، نشان از پراکندگی پسماندها و زباله‌های شهری در خیابانها دارد و این زباله ها به‌راحتی در مجاورت منازل مسکونی رها می شوند.

بنابراین گزارش، یکی از ساکنان این محله با اشاره به انتقال بیماری ها در اطراف زباله ها می گوید: زباله های پر از آلودگی و ناقل بیماری، یک معضل جدی است و سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته است.

این شهروند با بیان این پرسش که چرا مسئولان برای سلامت منطقه ارزشی قائل نمی شوند؛ اظهار کرد: فصل تابستان است و با وجود این زباله ها هزار و یک خطر سلامت کودکان را تهدید می کند.

وی افزود: در زمان بارندگی نیز، آب‌های سطحی و فاضلاب با هم ادغام شده و خیابانها سرازیر می شود.

یکی دیگر از شهروندان با تأکید بر اینکه خیابان درست و حسابی که نداریم؛ شهرداری حداقل زباله‌ها را جمع کند؛ بیان داشت: زباله‌ها گاهی چند روزی روی هم تلنبار شده و به علت وجود حیواناتی نظیر گربه و سگ به صورت نامنظم در سطح خیابان پخش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آلودگی زیست‌محیطی بیماری های مختلف و از جمله بیماری پوستی را به دنبال دارد؛ خاطرنشان کرد: برای دفع مناسب زباله ها در این محله اقدام مناسبی تا حالا صورت نگرفته است.

رهاسازی زباله ها در شهرها و مناطق روستایی، موجب تجمع گسترده حشرات و حیوانات در نزدیکی مراکز جمعیتی شده و گلایه ی ساکنان مناطق مختلف شهرستان کوهدشت را به همراه دارد.

در این مناطق کوه هایی از زباله وجود دارد و ساعت‌ها بو و شیرابه آن مردم و شهروندان را به خصوص در فصل تابستان می‌آزارد.

این درحالی است که پایگاه خبری آسوبان، در سال های اخیر و در گزارش های متعدد در خصوص ضعف خدمات شهری و مبلمان شهری نامناسب منتشر کرده که در نهایت نیز خبری از اصلاح و دفع زباله ها نشد.

بنابراین گزارش، در شهرستان کوهدشت، بازیافت زباله وجود ندارد و رهاسازی زباله، مشکلات آلودگی محیطی را به دنبال داشته و همچنین دفع نامناسب آن می تواند صدمات جبران ناپذیری را به محیط زیست اطراف وارد کند.

علاوه بر این، نفوذ شیرآبه های زباله ها و آلودگی آب، باعث تجمع حیوانات و حشرات مخالف شده و این طلای کثیف این گونه بر اثر دفع نامناسب و غیراصولی هدر می رود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه تحلیلی-خبری دادمردان، تاریخ انتشار   1395، کد مطلب: 423390: www.dadmardan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین