پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از اجرای طرح بازسازی روسازی ایستگاه‌های بی‌آرتی خبر داد. منتقدین می پرسند که آیا بارسازی ایستگاه های بی ار تی ، می تواند اولویت برنامه ای باشد و برنامه اولویت دار دیگری با این بودجه قابل اجرا نیست؟

شعار سال: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از اجرای طرح بازسازی روسازی ایستگاه‌های بی‌آرتی خبر داد.

 سید مجتبی شفیعی، از اجرای طرح بازسازی روسازی ایستگاه‌های بی‌آرتی با استفاده از روش جدید روسازی بلوکی (block paving) یا بتن مسلح در خطوط مختلف پایتخت خبر داد و گفت: امسال، حداقل در ۴۰ ایستگاه، این پروژه جرا می‌شود که البته تا امروز در ۷ ایستگاه پُرتردد اتوبوس‌های تندرو، این بهسازی انجام شده است.

بازسازی ایستگاه های بی ار تی ، شده است اولویت اقدام در سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ؟!
وی با بیان اینکه روسازی آسفالت تعدادی از ایستگاه‌های بی آر تی که عموماً به دلیل شدت نیروی افقی ناشی از تکرار ترمزگیری، دچار خرابی زیادی شده بودند، تحت اجرای عملیات بهسازی و روسازی بتنی قرار گرفته‌اند، گفت: مراحل مختلف اجرایی شامل تراش و برداشت سطح آسیب‌دیده، روسازی با استفاده از بتن مسلح و اجرای کف‌پوش بتنی در این ایستگاه‌ها آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهرا با اشاره به اینکه عملیات بهسازی و روسازی ۴۰ ایستگاه در خطوط مختلف بی‌آرتی پایتخت در دستورکار این سازمان قرار دارد، اظهارکرد: تا کنون در هفت ایستگاه که دچار آسیب‌های اساسی نظیر شیارشدگی، انواع ترک خوردگی و جمع‌شدگی در سطح لایه آسفالت بودند، عملیات مذکور به این روش با موفقیت به اتمام رسیده که مسافران و رانندگان از آن ابراز رضایت کرده‌اند.

شفیعی در مورد روش بتن مسلح با روکش موزاییکی بتنی نیز توضیح داد: از مهم‌ترین مزیت‌های این روش نسبت به روش‌های دیگر، مقاومت بالا در برابر نیرو‌های افقی، سرعت بالا در اجرا و کاهش هزینه‌های ساخت و نگهداری است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با برشمردن ویژگی‌های مثبت عملیات روسازی بلوکی، گفت: این روش در شرایط مختلف جوّی و ترافیکی، از وضعیت نسبتاً یکسانی برخوردار بوده و به دلیل دوام و طول عمر بیشتر، ضمن بهبود کیفیت خدمت‌رسانی در خطوط بی آر تی، باعث کاهش قابل توجه آسیب‌های وارده به اتوبوس‌های تندرو و تقلیل هزینه‌های نگهداری آن‌ها نیز می‌شود.

بر اساس اعلام پایگاه خبری شهر، عملیات بهسازی و روسازی ایستگاه‌های بی آر تی تا کنون در ایستگاه کوی نصر (بزرگراه شهید چمران در مسیر شمال به جنوب و بالعکس)، ایستگاه شهید فتحنائی (خیابان دماوند در مسیر شرق به غرب و بالعکس)، ایستگاه‌های شهید منتظری و بوعلی (خیابان دماوند) و ایستگاه دکتر قریب (خیابان آزادی) به پایان رسیده و در ایستگاه ۱۷ شهریور (بزرگراه بعثت در مسیر شرق به غرب و بالعکس) و ایستگاه فرودگاه (خیابان دماوند در مسیر غرب به شرق) در دست اجراست که در سایر ایستگاه‌ها نیز متناسب با شدت خرابی و حجم تردد در اولویت اجرا قرار خواهد گرفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲۵ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۳۶۷۹۹۲، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین