پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۷۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
معاون وزیر راه وشهر‌سازی گفت: بیمارستان آیت‌الله بروجردی تا پایان سال تحویل بروجردی‌ها می‌شود
شعار سال: بیمارستان آیت‌الله بروجردی شهر بروجرد پس از فراز و فرودهای زیاد بالاخره به خط پایان تحویل نزدیک می‌شود. «محمد جعفر علیزاده»، معاون وزیر راه وشهر‌سازی که به همراه وزیر راه و شهرسازی و استاندار لرستان از روند ساخت این بیمارستان بازدید می‌کردند تأکید کرد: بیمارستان آیت‌الله بروجردی را تا پایان سال 95 تحویل می‌دهیم.

این جمله‌ای است که مردم بروجرد ماه‌ها بلکه سال هاست منتظر شنیدن آن پس از بارها خلف وعده مسئولان هستند. هرچند کار ساخت این بیمارستان از سال 86 کلید خورد، اما کار اجرایی آن از سال 89 آغاز شده وتکمیل این بیمارستان به یک رؤیا برای مردم منطقه تبدیل شده است.این درحالی است که شهر بروجرد از نظر تخت‌های بیمارستانی بشدت در مضیقه است و در بسیاری از موارد نه تنها بیماران اورژانسی مجبورند روی زمین درمان شوند؛ بلکه برای درمان یا باید به مرکز استان یا به استان‌های مجاور بروند. بروجرد با جمعیت 350 هزار نفر دو بیمارستان دارد که بیمارستان چمران آن 50 سال و بیمارستان امام آن 102 سال قدمت دارد.

»محسن صیرفی» رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد نیز تصریح کرد: امیدواریم این بار مسئولان به وعده‌ای که به مردم و ما داده‌اند جامه عمل بپوشانند. وی با اشاره به اینکه سال گذشته مسئولان وعده تحویل بیمارستان تا پایان سال 94 را داده بودند که با گذشت یک‌سال هنوز اتفاقی نیفتاده، تأکید کرد: تخت‌های بیمارستانی بروجرد سال‌هاست جوابگوی بیماران نیست و در حال حاضر در بسیاری از موارد بیماران اورژانسی را مجبوریم روی پتو و در جلوی سرویس‌های بهداشتی بخوابانیم و دیدن این صحنه‌ها برای من به عنوان رئیس شبکه بهداشت درد آور است.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که با تکمیل کار ساختمان بیمارستان مشکلی برای تجهیز آن وجود ندارد، گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان وزارت بهداشت قول‌های مساعدی برای تجهیز سریع آن داده شده ضمن اینکه ما بجز در چند رشته فوق‌تخصصی در بقیه رشته‌ها در بخش نیروی انسانی مشکل خاصی نداریم.

در همین حال، «محمد جعفر علیزاده» معاون وزیر و رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهر‌سازی هم اظهارداشت: برای تکمیل این بیمارستان 6 میلیارد تومان در قانون بودجه منظور شده، وزارت راه و شهرسازی نیز 20 میلیارد تومان از منابع داخلی خودش در نظر گرفته و استاندار لرستان نیز در جلسه با وزیر راه وشهرسازی قول پرداخت 6 میلیارد تومان از منابع استانداری را دادند که بدین ترتیب مشکلی برای تحویل بموقع آن وجود ندارد. بیمارستان 240 تختخوابی آیت‌الله بروجردی در فضایی به وسعت 32 هزار متر مربع در حال ساخت است که دارای چهار بخش داخلی، جراحی، زنان و کودکان و نوزادان است ضمن اینکه 32 تخت مراقبت‌های ویژه برای آن طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید وزیر راه و شهر‌سازی بر تحویل بموقع این بیمارستان تا پایان سال حداقل سه بار شخصاً از روند تکمیل بیمارستان بازدید خواهم کرد. به گفته رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی با تحویل این بیمارستان تا پایان سال 95 این دومین بیمارستانی خواهد بود که وزارت راه و شهرسازی به مردم لرستان تحویل داده است. در بهار امسال بیمارستان الیگودرز نیز به بهره‌برداری رسیده بود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت خبری ایران ، تاریخ انتشار: 17 مرداد 1395، کد مطلب:121810، www.ion.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین