پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۴۷۱
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
طی حکمی از سوی رئیس جمهور، محمدرضا مخبر دزفولی به سمت رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. در این حکم از زحمات رضا داوری اردکانی ریاست قبلی فرهنگستان ، تشکر و قدردانی شده است.

شعارسال: طی حکمی از سوی سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، محمدرضا مخبر دزفولی به سمت رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

محمدرضا مخبر دزفولی، رئیس فرهنگستان علوم شد

در حکم مخبر دزفولی آمده است:

جناب آقای محمدرضا مخبردزفولی

به استناد بند (۲) اصلاح موادی از اساسنامه فرهنگستان‌­های جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۸/۰۷/۲۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصویب‌­نامه مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۰ آن شورا؛ ضمن قدردانی از تلاش‌­ها و خدمات گران­سنگ استاد فرزانه جناب آقای رضا داوری اردکانی و با عنایت به تجربیات ارزشمند جناب­­‌عالی، به موجب این حکم به عنوان «رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران» منصوب می‌­شوید.
برنامه‌­ریزی برای دستیابی به مرجعیت علمی و ارائه راهبرد‌های عملی توسعه مرز‌های دانش و فناوری­‌های نوظهور با شناسایی به هنگام تحولات و تعیین حوزه­‌های اولویت‌­دار علمی و فناوری؛ رصد و پایش کلان روند‌های علمی، فناوری و نوآوری در سطح ملی، منطقه­‌ای و بین­‌المللی و پیش­‌بینی افق‌­های آینده، چالش‌­ها و تهدیدات پیش­رو؛ ارائه راهکار‌های اجرایی برای مواجهه دانش بنیان­‌ها با پدیده‌­ها و تحولات منطقه‌­ای و جهانی؛ عنایت ویژه به علوم انسانی اسلامی و ایجاد توانایی در پاسخ­گویی به نیاز‌های بخش­‌های مختلف کشور؛ تلاش در جهت گسترش آزاداندیشی، اندیشه­‌ورزی و نظریه­‌پردازی، نیرومندی علوم پایه و بسط تعاملات جامعه علمی با دیگر کشور‌ها با اولویت کشور‌های اسلامی و همسایه؛ بهره‌­گیری مستمر و مؤثر از ظرفیت و همیاری مراکز علمی، دستگاه­‌های اجرایی و جامعه نخبگانی بالاخص استادان و محققان جوان و تحول خواه، با هدف نیل به تحقق حداکثری مأموریت­‌های آن حوزه از اهمّ انتظارات این‌­جانب می ­باشد.

توفیقات روزافزون آن­‌جناب را در انجام شایسته وظایف محوله، خدمت‌­رسانی به جامعه علمی کشور، تحقق آرمان‌­‌های نظام اسلامی و به‌­‌ویژه «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» از درگاه خداوند متعال مسألت می‌­نمایم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 6شهریور1402، کدخبر: 1094005، snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین