پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن سیراف ـ جم در جنوب استان بوشهر خبر داد و گفت: در اجرای این طرح با مشارکت بخش خصوصی افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

شعارسال: ابوالحسن عالی با بیان اینکه یکی از منابع تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر شیرین‌سازی آب دریاست، اظهار داشت: ساخت، تکمیل و راه‌اندازی تأسیسات آب‌شیرین‌کن در دولت تسریع یافت و اکنون به ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار مترمکعب آب از این طرح‌ها در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیاردی در راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن سیراف ـ جم

وی با بیان اینکه اکنون طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر در حال اجراست گفت: طرح‌های آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۱۴۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر در حال اجراست که با تکمیل و افتتاح آن‌ها تحول شگرف و مهمی در حل مشکل آبرسانی استان ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یکی از طرح‌های مهم شیرین‌سازی آب دریا را تأمین آب شرب شهرستان جم از طریق شهر ساحلی سیراف دانست و خاطرنشان کرد: پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف - جم با ظرفیت ۲۸ هزار مترمکعب ۱۰ سال قبل اجرا شد و اکنون پس از این مدت ساخت و تکمیل آن در دولت سیزدهم تسریع یافت.

عالی با اشاره به راه‌اندازی فاز نخست این طرح با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز تصریح کرد: آب‌شیرین‌کن سیراف ـ جم در آینده نزدیک با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی به‌صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه نویدبخش بهبود قابل توجه آب‌رسانی برای شهر‌ها و روستا‌های هدف خواهد بود که رضایتمندی حداکثری مردم به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف - جم به عنوان یکی از مطالبات دیرینه با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده است.

عالی با اشاره به بهره‌برداری از خط انتقال آب سیراف ـ جم خاطرنشان کرد: این طرح شامل ۴۲ کیلومتر خط انتقال آب و ۳۳ کیلومتر خط انتقال برق و ۸ پست فوق توزیع برق، ۵۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۵ ایستگاه پمپاژ با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان تکمیل و راه‌اندازی شد.

وی در ادامه با اشاره به نوسازی شبکه آب‌رسانی عسلویه اضافه کرد: بیش از ۳ کیلومتر شبکه توزیع آب عسلویه با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان نوسازی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اجرای پروژه نوسازی شبکه توزیع آب عسلویه را با هدف پایداری و جلوگیری از هدر رفت آب دانست و گفت: تکمیل این طرح به بهبود روند توزیع و تقویت آب‌رسانی در عسلویه کمک شایانی خواهد کرد.

عالی با اشاره به اجرا پروژه نوسازی شبکه آب‌رسانی در سایر شهر‌ها و محلات دارای تنش آبی افزود: همگام با نوسازی و بهسازی شبکه‌های انتقال و توزیع آب پروژه‌های مختلف آب‌رسانی در استان بوشهر اجرایی شده که بخشی از آن‌ها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 17آبان1402، کدخبر: 2985150، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین