پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
سخنگوی شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: سقوط یک دستگاه جرثقیل در اسکله پتروشیمی رازی ماهشهر سبب جان باختن دو نفر و مجروح شدن چهار نفر شد. درخصوص حوادث کار، برخی از گزارشات بیانگر وضعیت نامناسب در این خصوص می‌باشد. بعنوان نمونه در سال ۱۳۹۸ شاهد مرگ یک راننده کامیون شوشتری در گرمای بندر امام خمینی در زمان بارگیری بودیم. سال ۱۴۰۰ همت شریفی راننده کامیون در زمان بارگیری، زیر چرخ لودر رفت و کشته شد و در فروردین ۱۴۰۳ نیز شاهد کشته و زخمی شدن شش نفر بر اثر سقوط چرثقیل می‌باشیم. موضوعی که ضرورت دارد با توجه به جایگاه این بندر صادراتی بزرگ کشور، مورد توجه خاص قرار گیرد.

شعارسال: یوسف ممتاز روابط عمومی و سخنگوی شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بندر امام خمینی بیان داشت که، ساعت ۱۰:۲۳ صبح روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳، سقوط یک دستگاه جرثقیل پتروشیمی رازی که در اسکله شماره ۶ در حال انجام تعمیرات بوده است متاسفانه منجر به فوت ۲ نفر و مصدوم شدن ۴ نفر از نیرو‌های تعمیرات شد؛ ۲ نفر از مصدومان حادثه بصورت سرپایی درمان و ۲ نفر دیگر نیز به مراکز درمانی اعزام شدند که حال عمومی افراد مطلوب است. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این حادثه بر اثر شکستگی بوم جرثقیل رخ داده است. لازم به توضیح است که بخشی از تولیدات شرکت پتروشیمی رازی شامل آمونیاک و کود اوره، ازته و فسفاته از طریق اسکله شماره ۶ بندر ماهشهر به خارج صادر می‌شود.

جان باختن ۲ نفر در حادثه اسکله پتروشیمی رازی بندر ماهشهر + ورود دادستان بندر امام به حادثه اسکله پتروشیمی رازی؟

ورود دادستان بندر امام به حادثه اسکله پتروشیمی رازی

محمدرضا جعفری‌اصل روابط عمومی دادگستری خوزستان بیان داشت که صبح جمعه حادثه‌ای در اسکله پتروشیمی رازی این بندر منجر به فوت ۲ نفر و مصدوم شدن چهار نفر از نیرو‌های شاغل در این اسکله شد که ۲نفر از مصدومان به‌صورت سرپایی درمان شدند. مسئولان این پتروشیمی علت این حادثه را بر اثر شکستگی بوم و سقوط یک دستگاه جرثقیل در اسکله شماره ۶ پتروشیمی رازی اعلام کردند. با حضور بازپرس دادسرا در محل حادثه، دستورات لازم قضایی جهت علت وقوع حادثه توسط کارشناس صادر و پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شد.

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

بندر ماهشَهر خوزستان از دو بخش ماهشهر قدیم و ناحیهٔ صنعتی تشکیل شده و از معدود شهر‌های دارای خور (شاخه‌ای از دریا در خشکی) می‌باشد. مهمترین خور ماهشهر، خور موسی است. بندر ماهشهر مهد صنعت پتروشیمی استان خوزستان بوده و دومین نقطه استراتژیک در صنعت پتروشیمی کشور بعد از عسلویه می‌باشد. بندر ماهشهر دارای سه منطقه شهرداری می‌باشد. منطقه۱ که به ماهشهر قدیم معروف است؛ منطقه۲ که به ناحیه صنعتی موسوم بوده و منطقه سه شهرداری که شامل شهرک طالقانی می‌باشد. بخش‌های بندر ماهشهر قدیم شامل: طالقانی، کوی آزادگان، فازهای۵٬۴٬۳٬۲٬۱٬۶٬۷ کوی گلستان، کوی سعدی، شهرک طالقانی (کوره‌ها)، شهرک رجایی (زنجیر)، شهرک مدنی و بافت قدیم که از خیابان‌های اصلی ان می‌توان به: خیابان امام خمینی، شهید منتظری، سعیدی، مطهری، شریفی، طالقانی، باهنر، ۲۲ بهمن و همچنین بازار قدیم (جنگ زده‌ها و روز) اشاره کرد و از فاز۷می توان به عنوان پرجمعیت‌ترین و بزرگترین مناطق ماهشهر نام برد. بخش‌های ناحیه صنعتی شامل: ۲۱۸دستگاه، ۵۲دستگاه. کارگری‌ها. SQ ها. کوی توحید (اتلانتیک)، کمپ A، کویتی‌ها، فارابی، ۱۸۰دستگاه و بازار است.

جان باختن ۲ نفر در حادثه اسکله پتروشیمی رازی بندر ماهشهر + ورود دادستان بندر امام به حادثه اسکله پتروشیمی رازی؟

بندر صادراتی ماهشهر در فاصله حدود ۵ تا ۷ مایلی مرکز شهرستان قرار دارد. این بندر دارای قدمت حدود ۹۰ سال در امر صادرات و واردات فراورده‌های مواد نفتی دارد. قبل از سال ۱۹۶۶ میلادی بندرصادراتی ماهشهر مختص صادرات نفت خام منطقه آغاجاری بود که توسط خطوط لوله به مخازن بندرصادراتی انتقال و سپس به اسکله‌های بندرصادراتی برای صادرات پمپاژ می‌گردید. در سال ۱۳۴۶بندرصادراتی ماهشهر جهت صادرات فراورده‌های پالایشگاه آبادان مدنظر قرار گرفت. بندر صادراتی ماهشهر در فاصله ۱۳۰ کیلومتری پالایشگاه قرار گرفته و انواع فراورده‌ها از طریق خطوط لوله به منطقه مخازن ماهشهر انتقال، انباشت و سپس صادر می‌گردد. بندر صادراتی دارای ۶ اسکله عملیاتی یک اسکله تعمیراتی و یک اسکله باری می‌باشد که صادرات (نفت‌کوره، نفتا، میعانات گازی) و واردات (بنزین سوپر، بنزین، نفت گاز) در بخش خارجی و جابجایی فراورده به بنادر و جزایر داخلی از طریق این اسکله‌ها انجام می‌پذیرد. ساماندهی و توسعه این بندر صادراتی توسط ماشین‌سازی اراک در یک مدت ده ساله انجام شد. بندر امام خمینی (ره) از نظر تقسیمات کشوری بخشی از شهرستان ماهشهر در استان خوزستان بوده و در شمال غربی خلیج فارس و در انتهای آبراه طبیعی خورموسی، بزرگترین بندر تجاری استان خوزستان را تشکیل داده و بیشتر جمعیت آن در سربندر ساکن هستند. این بندر با داشتن ۳۸ اسکله فعال (به طول هفت کیلومتر)، بزرگ‌ترین بندر فعال ایران است. عمده سکنه سربندر در حوزه فعالیتی تجارت، بندر و کشتیرانی، گمرک، شیلات، صنایع پتروشیمی و بازار و دوایر دولتی مشغول بکار می‌باشند. اداره‌کل بنادر و دریانوردی و اداره‌کل گمرک استان خوزستان، بزرگترین پایانه حمل کالای اساسی کشور، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بعنوان سه دستگاه بزرگ دولتی محسوب می‌شوند که در این شهر بندری واقع شده اند. بندر امام خمینی از طریق آزادراه اهواز ــ بندر امام خمینی (ره) به کریدور شمال جنوب و راه‌آهن سراسری متصل است.

جان باختن ۲ نفر در حادثه اسکله پتروشیمی رازی بندر ماهشهر + ورود دادستان بندر امام به حادثه اسکله پتروشیمی رازی؟

از طرف دیگر باید بیان داشت که، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ماهشهر در سال ۱۳۷۶ در زمینی به میزان۲۶۰۰ هکتار تأسیس و اینک حدود ۲۶ پتروشیمی نظیر (با توجه به اصل ۴۴ بیشتر پتروشیمی‌های منطقه به بخش خصوصی واگذار یا در حال واگذاری است) پتروشیمی شیمی بافت، تخت جمشید، اروند، امیرکبیر، بوعلی سینا، خوزستان، رجال، تندگویان، غدیر، فن‌آوران، کارون، لاله، مارون و نوید زر شیمی در آن فعال می‌باشند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
0
0
آخرش می شه قتل غیرعمد و یک دیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین