پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۸۷۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴
آیت‌الله رئیسی و همراهانشان پس از آئین بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی که با حضور الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برگزار شد، با بالگرد عازم تبریز بودند، اما این بالگرد در میانه راه و در منطقه ورزقان دچار سانحه شد و سقوط کرد.آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان و آقای مالک رحمتی استاندار تبریز نیز در این سانحه در بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشتند و آنان نیز به شهادت رسیدند. سردار سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور، یک نیروی سپاه انصارالمهدی، خلبان و کمک خلبان و یک مسئول فنی نیز جزو شهدای این سانحه هستند.این حادثه، سومین سانحه هلی کوپتر برای روسای جمهور کشور است . در واقع، این سومین بار است که بالگرد حامل رئیس‌جمهور کشور دچار حادثه می‌شود. در دو بار قبلی بالگرد آقایان بنی‌صدر و احمدی‌نژاد به سلامت به زمین نشست.

شعار سال:آیت‌الله رئیسی و همراهانشان پس از آئین بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی که با حضور الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برگزار شد، با بالگرد عازم تبریز بودند، اما این بالگرد در میانه راه و در منطقه ورزقان دچار سانحه شد و سقوط کرد.

تائید شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه در سقوط بالگرد

تعداد بازدید : 5

با کشف محل بالگرد سانحه دیده و استفاده از ردیاب‌های حرارتی ، متاسفانه آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد سانحه‌دیده مشاهده نشد. هلیکوپتر به دلیل برخورد به کوه به طور کامل متلاشی و آتش گرفته و دم بالگرد، تنها قطعه سالم از این سانحه بود.

تائید شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه در سقوط بالگرد + جزئیات،حواشی و پیامدها

تائید شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه در سقوط بالگرد + جزئیات،حواشی و پیامدها

تعداد بازدید : 10

تعداد بازدید : 5
 
تعداد بازدید : 4

تائید شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه در سقوط بالگرد

تعداد بازدید : 7

آخرین اخبار از سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیات همراه حاکیست که تلاش‌ها برای شناسایی پیکر همه شهدای این سانحه ادامه دارد و پس از شناسایی پیکر همه‌ سرنشنیان موضوع جمع‌بندی خواهد شد. متاسفانه اثر حیاتی از هیچ یک از سرنشینان این بالگرد یافت نشده و نشانه‌ها از شهادت همه‌ آنها حکایت دارد.

تائید شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه در سقوط بالگرد + جزئیات،حواشی و پیامدها

آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان و آقای مالک رحمتی استاندار تبریز نیز در این سانحه در بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشتند و آنان نیز به شهادت رسیدند. سردار سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور، یک نیروی سپاه انصارالمهدی، خلبان و کمک خلبان و یک مسئول فنی نیز جزو شهدای این سانحه هستند(سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی ، سرهنگ خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی).

تائید شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه در سقوط بالگرد

تعداد بازدید : 6

تائید شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه در سقوط بالگرد + جزئیات،حواشی و پیامدها

اجساد مطهر شهدای سقوط بالگرد ریاست جمهوری از محل حادثه در حال انتقال به داخل آمبولانس‌ها هستند و به معراج شهدای تبریز منتقل می‌شوند.

با اعلام خبر شهادت رئیس جمهور و وزیر امورخارجه، هيات دولت تشكيل جلسه فوری داد.

تائید شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه در سقوط بالگرد

بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس‌جمهور:

در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد. رئیس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد. به ملت وفادار و قدرشناس و عزیزمان اطمینان می دهیم مسیر پر افتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و با استعانت از خدای متعال و همراهی مردم بزرگوار کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.

 

پیام تسلیت مقامات و شخصیت‌ها برای شهادت رئیس جمهور و هیات همراه:
پس از انتشار خبر شهادت رئیس جمهور؛ وزیر خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار استان آذربایجان شرقی مقامات لشکری و کشوری در پیام‌هایی جداگانه این حادثه تلخ را تسلیت گفتند(این پیام ها را بخاطر داشته باشید. سربسته عرض شد).

پیام تسلیت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین: 
محمدجواد ظریف: شهادت ریاست گرانقدر جمهوری، برادر عزیزم وزیر امور خارجه و دیگر شهدای ارجمند حادثه دردناک دیروز را تسلیت عرض می کنم. رضوان الهی برای شهدا، آرامش و شکیبایی برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی برای مردم ایران آرزومندم.

پیام تسلیت محسن منصوری معاون رئیس جمهور :
منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور با هشتگ «#سیدالشهدای_خدمت» نوشت: «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

پیام تسلیت سید حسن خمینی
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون

حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر و شهادت ناباورانه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایه تأثر شدید شد. اینجانب از سال ها قبل با شهید حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی آشنایی و معاشرت داشتم. صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم ترین ویژگی او در تمام این ادوار بود. ارتقاء مسئولیت های رسمی، هیچ گاه باعث دگرگونی روحیات این روحانی خدمتگزار نشد. ارادت قلبی شهید رئیسی به امام چنان بود که در مهم ترین سالهای مسئولیت در قوه قضائیه و ریاست جمهوری نیز آن را فراموش نکرد و بر آن مداومت می ورزید.
همچنین لازم می دانم از امام جمعه محبوب و مردمی تبریز آیت الله آل هاشم و دیپلمات نجیب و محترم جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان یاد کنم و خدمات آنان در این سال ها را تکریم کنم. ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و طلب صبر برای آنها، حشر این شهیدان با اولیاء الهی را از خداوند خواستارم.
بدون شک، وجود آرامش بخش حضرت آیت الله خامنه ای در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور ماست. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تشکیل خود با حوادث بسیار سختی رو به رو بوده است و از تمام آنها با سلامت عبور کرده است. همانگونه که پیوند عمیق میان امام و ملت ایران در دهه اول انقلاب توانست کشور را بیمه کند، امروز نیز تدبیر رهبری انقلاب و هوشمندی مردم باعث عبور از این روزها خواهد شد. ان شاءالله
سید حسن خمینی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ جماران

پیام تسلیت آذری جهرمی ،وزیر سابق ارتباطات:

انالله و انا الیه راجعون

بی‌شک، ایران عزیز ما امروز با خبر شهادت رییس جمهور متاثر است. صفای باطن و اخلاص این شهید عزیز که من حقاً به او علاقه‌ی قلبی داشتم برای او بهترین تقدیر را رقم زد و شهادت، این مرگ تاجرانه نصیب او شد. خوشا به سعادت او. خوشا به سعادت او.

داغ جانسوز دیگری که امروز متحمل هستیم فقدان رجل الهی، آیت الله آل هاشم است. در دل مردم جای داشت و عزیز مردم تبریز بود. رحمت و رضوان الهی بر او و وزیر امورخارجه‌ی‌ پرتلاش جناب آقای امیرعبدالهیان و استاندار جوان آذربایجان شرقی و سایر همراهان این عزیزان.

این واقعه‌ تلخ را به خانواده این عزیزان، مردم سربلند ایران و بویژه کوه استوار انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای(حفظه الله) تسلیت عرض می‌کنم.

 

پیامدها و اثرات سیاسی خبر سانحه :

*** بنا بر پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و در پی شهادت رییس جمهور، ۵ روز عزای عمومی اعلام شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی فرمودند: «اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می کنم و به ملت عزیز ایران تسلیت می گویم. لازم به توضیح است که عزای عمومی تعطیلی نیست؛ امور کشور برقرار است .

*** با تایید رهبر انقلاب محمد مخبر موقتا مدیر قوه مجریه شد:با تایید آیت الله خامنه‌ای معاون ابراهیم رئیسی، محمد مخبر به طور موقت رئیس جمهور ایران شد. در بخشی از متن پیام رهبر انقلاب به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی آمده است: جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ مجریه قرار می‌گیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

*** عضو هیات رئیسه مجلس بیان داشت که در پی شهادت رئیس جمهور مجلس فردا (سه شنبه) جلسه علنی ندارد و دو مراسم اختتامیه دوره یازدهم و افتتاحیه دوره دوازدهم به سبک و سیاق قبلی برگزار نخواهد شد.

*** در پی شهادت حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، با تصویب هیئت دولت، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه بعنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب شد. علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران اعلام کرد که با دستور محمد مخبر، معاون رئیس جمهور علی باقری به عنوان مسئول کمیته روابط امور خارجی دولت منصوب شد.

*** احمد وحیدی در جلسه امروز شورای تامین آذربایجان شرقی، تراب محمدی  را به عنوان سرپرست استانداری این استان منصوب کرد. تراب محمدی پیش از این معاون استاندار بوده و متولد سال ۱۳۴۸ دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی است .از جمله سوابق قبلی او می توان به مدیرکلی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی به مدت ۶ سال و مشاور عالی و مدیرکلی بازرسی، نظارت و ارزشیابی شهرداری تبریز اشاه داشت. وی همچنین مدیر کانون‌های فرهنگی مساجد استان، قائم‌مقام کتابخانه مرکزی تبریز، مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان، مدیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان، عضو مجمع عالی بسیج استان و از فعالان ادوار جنبش دانشجویی بوده است.

*** شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با صدور حکمی، حجت‌الاسلام‌والسلمین «احمد مطهری اصل» را به عنوان امام جمعه موقت تبریز منصوب کرد.

*** برگزاری افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز سه شنبه اول خرداد : با وجود شرایط خاص و غیبت دو منتخب فقید (آیت‌الله رئیسی و آیت‌الله آل‌هاشم) ،ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری فردا سه شنبه اول خردادماه ،افتتاح می‌شود.

*** سخنگوی شورای نگهبان بیان داشت که انتخابات ریاست‌جمهوری را امسال خواهیم داشت و سال آینده فقط انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود.

*** .... .

 

پیامدها و اثرات اجتماعی و فرهنگی خبر سانحه :

*** سید محمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای کشور بیان داشت که با دستور وزیر ورزش و جوانان، تمام مسابقات این هفته لغو شده و برنامه جدید مسابقات از سوی ادارات کل استانی و فدراسیون‌ها اعلام خواهد شد.در شرایط عزای عمومی معمولا برنامه‌های فرهنگی و هنری و ورزشی، از جمله سینماها، کنسرت‌ها یا یرنامه‌های طنز صداوسیما، لعو می‌شود.

*** بهادری جهرمی سخنگوی دولت اعلام داشت که درخواست‌های زیاد خارجی برای حضور در مراسم داشته‌ایم که کمیته اجرایی که مسئولیت آن با معاون اجرایی است، مسئولیت برنامه ریزی مراسم را بر عهده دارد و پس از نهایی شدن برنامه‌ها، به مردم اطلاع‌رسانی می شود. امتحانات دانش‌ آموزان منظم و طبق روال قبل برگزار می شود.عزای عمومی و موضوعات این‌چنینی خللی در برگزاری آزمون‌ها ایجاد نخواهد کرد.

*** در پی شهادت رئیس جمهوری ایران و هیات همراه، سینماهای سراسر کشور از امروز ۳۱ اردیبهشت ماه تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند. نمایش تمام فیلم‌ها و تئاترهای کمدی و غیرکمدی نیز کنسل شده است. تعداد روزهای تعطیل سینماها در روزهای پیش‌رو با نظر هیات دولت و تا ساعات آینده مشخص خواهد شد. 

*** .... .

پیامدها و اثرات اقتصادی احتمالی خبر سانحه :

*** بورس تعطیل شد : «عیوضلو» عضو هیات مدیره سازمان بورس: بورس امروز تعطیل است و برای روزهای آینده متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

*** احتمال اثرگذاری این خبر ناخوشایند روی افزایش قیمت دلار و طلا.

*** .... .

دستور بررسی علل سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور:

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در اولین ساعات صبح امروز هیئت عالی رتبه‌ای را با مسئولیت سردار خلبان علی عبدالهی (معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح) به همراه کارشناسان متخصص و فنی کشوری و لشکری مامور بررسی ابعاد و علل سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور کرد که در محل وقوع حادثه در آذربایجان‌شرقی حاضر شده و بررسی سانحه را آغاز کردند.

تائید شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه در سقوط بالگرد + جزئیات،حواشی و پیامدها

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه ، تائید شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه در سقوط بالگرد ، اسامی افراد به شهادت رسیده در بالگرد رئیس جمهور ، آئین بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی ، شهادت آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز ، شهادت دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ، شهادت مالک رحمتی استاندار تبریز ، شهادت سردار سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور ، شهادت خلبان و کمک خلبان و مسئول فنی بالگرد ، کشف محل بالگرد سانحه دیده رئیس جمهور ، شناسایی پیکرهای شهدای سانحه سقوط بالگرد ، تشکیل جلسه فوری هیات دولت ، شهدای سقوط بالگرد رئیس جمهور ، پیام تسلیت مقامات و شخصیت‌ها برای شهادت رئیس جمهور و هیات همراه ، پیام تسلیت محمدجواد ظریف ، سید شهدای خدمت ، پیام تسلیت محسن منصوری ، پیام تسلیت جواد آذری جهرمی ، پیام تسلیت سیدحسن خمینی ، سه امام جمعه شهید تبریز ، بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس‌جمهور ، اجساد مطهر شهدای سقوط بالگرد ریاست جمهوری ، شهادت سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی ، شهادت سرهنگ خلبان محسن دریانوش ، شهادت سرگرد فنی بهروز قدیمی ، فرشید عبدی خبرنگار ، تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی ، سوابق تراب محمدی ، افتتاح ششمین دوره مجلس خبرگان در روز سه شنبه اول خردادماه ، عزای عمومی تعطیل نیست ، دستور بررسی علل سقوط بالگرد رئیس جمهور ، سردار خلبان علی عبدالهی معاون هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح ، احمد مطهری اصل ، احمد مطهری اصل امام جمعه موقت تبریز ، موتور سواران حاضر در محل سانحه بالگرد رئیس جمهور
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
0
0
خداوند همه شهدای کشورمان را رحمت کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
0
0
خداوند حرمت شان کند به حق خود امام رضا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
0
0
سال 1400 یادتون میاد که دوربین مخفی سقوط هلی کوپتر رئیسی رو پخش کرده بودند؟ یادتون میاد قبل زا ریاست جمهوری می گفتند که سید رئیس جمهور سیزدهمه و ممکنه تا انتها نتونه جلو ببره. من خرافاتی نیستم ولی نمی تونم هضم کنم این فکت ها رو.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
0
0
منظورتون از پیام های تسلیتی که قرمز کردید و نوشتین سربسته عرض شد چیه؟ چرا شفاف تر صحبت نیم کنین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین