پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۸۷۸
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
سوانح هوایی در کشور ما بنا بر وجود تحریم‌ها، بیشتر از بسیاری از کشورهاست. متاسفانه این سوانح علاوه بر حوزه نظامی و هوانوردی عمومی، بعضا در بحث امد و شد مقامات و مسئولان بشکل هوایی (با استفاده از هلی کوپتر یا هواپیما) نیز قابل مشاهده است. در خصوص روسای جمهور جمهوری اسلامی ایران، شاهد سه سانحه هوایی با هلیکوپتر بودیم که دو مورد ان به خیر گذشت (مرداد ۱۳۵۹ بنی صدر و خرداد ۱۳۹۲ احمدی نژاد) و مورد سوم، منجر به شهادت رئیس جمهور سیزدهم گردید. رئیس جمهور دولت سیزدهم، سومین امام جمعه سید شهید در شهر تبریز و دومین استاندار منصوب شده برای آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم، از جمله سرنشینان این پرواز بودند.

شعارسال: در بعد از انقلاب اسلامی، حادثه بالگردی برای روسای جمهور برای سومین بار در حال تکرار است. در دو حادثه قبلی که برای بنی صدر و احمدی نژاد اتفاق افتاد، بالگرد به سلامت به زمین نشسته بود.

* نخستین مسئولی که دچار سانحه هوایی شد، اولین رئیس جمهور ایران، بنی صدر بود که پیش از خلع شدنش از سمت مذکور، در تاریخ ۲۶ مرداد سال ۱۳۵۹ برای بازدید از مناطق مرزی به کرمانشاه رفته بود، در نزدیکی اسلام‌آباد غرب سقوط کرد، اما از این ماجرا جان سالم به در برد. روزنامه کیهان فردای آن روز در گزارشی با عنوان «هلی‌کوپتر رئیس جمهور چگونه سقوط کرد»، نوشت: «ساعت ۱۱ دیشب هلی‌کوپتر حامل دکتر بنی‌صدر رئیس جمهوری هنگام بازگشت ایشان از نوار مرزی ایران و عراق در نزدیکی اسلام‌آباد بر اثر نقص فنی سقوط کرد.»

سومین حادثه بالگردی برای روسای جمهور + شوخی سال ۱۴۰۰

*خردادماه ۱۳۹۲، هلی‌کوپتری که حامل محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور ایران و گروهی از مسوولان اجرایی بود در ارتفاعات البرز دچار سانحه شد و گزارش‌ها حاکی است که آسیبی به سرنشینان این هلی‌کوپتر نرسیده است. پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری ایران با درج این خبر نوشت که محمود احمدی‌نژاد برای افتتاح یک پروژه تونل جاده‌ای به این منطقه رفته بود، اما هلی‌کوپتر حامل او و همراهان پیش از رسیدن به محل و در نزدیکی محل پروژه دچار سانحه شد و خلبان با مهارت کامل توانست بالگرد را به زمین بنشاند و هیچ‌گونه آسیبی به رییس‌جمهور و همراهانش نرسید.. رییس‌جمهور و همراهانش در سلامت کامل به سر می‌برند و بالگرد سانحه دیده نیز برای انجام عملیات تعمیر و بازسازی در محل حادثه زمین‌گیر شده است. محمود احمدی‌نژاد پس از رسیدن به محل و افتتاح پروژه تونل، به‌صورت زمینی راهی تهران شده است.

سومین حادثه بالگردی برای روسای جمهور + شوخی سال ۱۴۰۰

*سانحه سقوط بالگرد رئیسی و شهادت رئیس جمهور. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به‌همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و چند تن دیگر از همراهان، ظهر روز یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه پس از دیدار با الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان در حال بازگشت با بالگرد بودند که در منطقه کوهستانی آذربایجان شرقی دچار حادثه شدند و به شهادت رسیدند.

سومین حادثه بالگردی برای روسای جمهور + شوخی سال ۱۴۰۰

در سال ۱۴۰۰ نیز شاهد یک دوربین مخفی از سقوط هلیکوپتر ابراهیم رئیسی در بوشهر و واکنش مردم بودیم. موضوعی که از صبح امروز (دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)، مجددا در حال وایرال شدن است.

تعداد بازدید : 10

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، شهادت این مدیران خدمت را خدمت حضرت بقیه الله، مقام معظم رهبری و شهروندان ایران اسلامی، تسلیت عرض می‌کند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین