پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۹۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان گرامی ایشان( سه کادر پرواز و محافظ رئیس جمهور) در سانحه هوایی، از ساعت هفت و سی دقیقه صبح در دانشگاه تهران آغاز شد.حضور صدها هزار شهروند ایران اسلامی در مراسم نماز ، از جنبه های کم نظیر، این مراسم بود. مراسمی که بعد از مراسم سردار قاسم سلیمانی، شکوه بی نظیری داشت.

شعارسال: اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت توسط رهبر معظم انقلاب در ساعت ۹ صبح در دانشگاه تهران آغاز شد و آیین تشییع از میدان انقلاب تا میدان آزادی صورت پذیرفت. نمازگزاران از ساعت ۵:۳۰ صبح از درب‌های ورودی منتهی به خیابان قدس نبش طالقانی (ضلع شرقی)، بلوار کشاورز، خیابان پورسینا (ضلع شمالی)، خیابان کارگر شمالی و خیابان ادوارد براون (ضلع غربی) اقدام به ورود به دانشگاه تهران و محل برگزاری مراسم کردند. حضور صد‌ها هزار مردم انقلابی در مراسم تشییع و اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران و همراهان وی به صورت زنده از شبکه‌های سیما پخش گردید.


رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان نماز اقامه کردند + اللهم لانعلم منهم الا خیرا

رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان نماز اقامه کردند + اللهم لانعلم منهم الا خیرا

تعداد بازدید : 6

دوربین‌های شبکه‌های سراسری در موقعیت‌های مختلف مراسم تشییع و اقامه نماز توسط مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) بر پیکر شهید سیّد ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران و دیگر همراهان در سانحه هوایی را پوشش دادند. شبکه‌های یک، دو، سه، قرآن، چهار، تهران و افق حضور مردم برای وداع با رییس جمهور شهید و یارانش را به صورت زنده پخش نمودند و شبکه‌های دیگر نیز بخش‌هایی از شکوه حضور مردم را به تصویر کشیدند.

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر: 

آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری در نماز میت بجای آورده بر پیکر شهدای خدمت، ادعیه خاصی را قرائت کردند. متن و ترجمه دعا‌های نمازی که حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای خواندند که برخی از آن‌ها با نماز بر پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش مشترک بود، به شرح ذیل است:

لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِیکَ لَهُ إِلَهاً وَاحِداً أَحَداً صَمَداً لَمْ یَتَّخِذْ صاحِبَةً وَ لا وَلَداً

وَ أشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْهُدی وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافرون

اللَّهُمَّ صَلِّ علی محمّدٍ و آلِ محمَّدٍ و بارِکْ علی محمدٍ و آلِ محمّدٍ و تَرَحَّم عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ کَما صَلَّیتَ وَ بارَکتَ وَ تَرَحَّمتَ عَلی اَحَدٍ مِن اَولیائِک وَ عِبادِکَ الصّالِحین وَ صَلِّ عَلی جَمیعِ الاَنبیاءِ وَ المُرسَلین

اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ
اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ، تَابِع بَینَنا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ
اِنَّکَ مُجیبُ الدَّعَواتِ اِنَّکَ قاضی الحاجات اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْئٍ قَدیرٌ

اللهم ان هولاء المُسَجّونَ قدامنا عبادک و ابن عبادک

وابنا إمائک، نزلوا بک، وانت خیر منزولٍ بِه

اللّٰهُمَّ إِنْ کانَوا مُحْسِنین فَزِدْ فِی إِحْسانِهِم وَ إِنْ کانَوا مُسِیئین فَتَجَاوَزْ عَنْهُم.

اللّٰهُمَّ إِنَّا لَانَعْلَمُ مِنْهم إِلّا خَیْراً (سه بار تکرار) وَأَنْتَ أَعْلَمُ بِهم مِنَّا

اَللّهُمَّ اِنَّهُم و إنّا لا نُجیرُهُم و لا یُجیرُنا مِنْکَ اَحَدٌ وَ لا نجِدُ مِنْ دوُنِکَ مُلْتَحَداً

اللهم اغفر لهم؛ اللهم مَرَّ درجاتَهُم؛ اللهم ارحمهم؛ اللهم احشرهُم مع مُحَمَّدٍ و آل مُحَمَّدٍ

اللهم اعل درجاتهم فی عِلّیین و صل علی مُحَمَّدٍ و آله الطاهرین.


هیچ معبودی جز خدای یگانه نیست؛ او شریکی ندارد، خدای یگانه، یکتاست و هرگز همنشین و فرزندی برنگزیده است؛ و شهادت می‌دهم که محمد (ص) بنده و فرستاده اوست و او را با هدایت و دین حق فرستاد تا بر همه ادیان پیروز گرداند؛ هر چند کافران خوش نداشته باشند.

خدایا بر محمد (ص) و آل محمد (ص) درود فرست و بر او و آل او رحمت کن؛ همان‌گونه که بر هر یک از اولیاء و بندگان صالحت دعا کردی و برکت دادی و رحمت نازل کردی و بر همه انبیاء و رسولانت.

خداوندا مردان و زنان مؤمن و مردان و زنان مسلمان را بیامرز

زندگان در میان آن‌ها و مردگان از میان ما و میان آن‌ها با نیکی پیروی کنید.

تو اجابت کننده دعا، برآورنده حاجاتی و هر چیزی توانا هستی.

خدایا این افراد در کفن پیچیده شده مقابل ما، بندگان تو و فرزندان بندگانت هستند

فرزند کنیز توست، نزد تو آمده‌اند و تو بهترین کسی هستی که نزدش می‌روند

خدایا اگر نیکوکار بودند، به احسان‌شان بیفزا و اگر گناهکار بودند، از آنان درگذر

پروردگارا، ما جز نیکی از آنان سراغ نداریم و تو از ما به آنان داناتری

خدایا آن‌ها و ما پناهی جز تو نداریم و جز درگاه تو جایی نخواهیم یافت.

خدایا آن‌ها را ببخش و درجات شان را بالا ببر؛ خدایا آن‌ها را مورد رحمت خود قرار ده و آنان را با محمد (ص) و آل محمد (ص) محشور کن.

خدایا درجات شان را بالاتر ببر و بر محمد (ص) و آل پاک او درود فرست.

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

نماز مقام معظم رهبری بر پیکر رئیس جمهور با برخی حاشیه ها نیز همراه بود که در ادامه به انها پرداخته می شود. برای آشنایی با کلیت رویدادها ف ویدئویی از خلاصه مراسم تقدیم حضور می شود. 

تعداد بازدید : 3
*** امام خامنه‌ای هنگام قرائت «نماز میّت» بر جنازه‌های ابراهیم رئیسی و هیئت همراه او که در سانحه سقوط بالگرد کشته شدند، جمله‌ای را قرائت کرد که هنگام خواندن نماز بر جنازه اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام، نخوانده بود. رهبر انقلاب در پایان نماز، جمله «اللهم انا لا نعلم منهم الا خیرا» یعنی «خدایا ما به جز خیر و خوبی از آن‌ها نمی‌دانیم»، را برای رئیسی و سایر همراهان شهیدش قرائت کرد.
امام خامنه‌ای این جمله را هنگام خواندن نماز بر جنازه محمدتقی مصباح یزدی نیز به همین ترتیب قرائت کرد، اما هنگام قرائت نماز بر جنازه هاشمی رفسنجانی، این جمله پایانی را تغییر دادند و یک فراز استغفار با ۹ مرتبه ذکر «عفوک» خواندند. تغییر جمله پایانی نماز میت بر جنازه هاشمی که البته جمله‌ای «مستحب» است و می‌تواند خوانده شود یا نه، همان موقع خبرساز شده بود.

*** حلقه های امنیتی در اطراف رهبر انقلاب: برخی از رسانه های معاند با انتشار تصاویری مدعی حضور حلقه های امنیتی شدید در اطراف رهبر انقلاب در هنگام قرائت نماز میت بر پیکر رئیس جمهور فقید شدند. در واقع اشاره به امری طبیعی شده که قبلا هم بوده و در تمامی دنیا هم رایج است. حلقه های چندگانه امنیتی برای پوشش مقامات هیچ چیز جدیدی برای بزرگنمایی نبوده و نیست.

رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان نماز اقامه کردند + اللهم لانعلم منهم الا خیرا(سه بار تکرار)

*** جای خالی سه رئیس جمهور سابق در نماز میت بر پیکر شهید رئیسی: رسانه های معاند ادعا می کنند که در صف نماز بر ابراهیم رئیسی سه رئیس جمهور سابق شرکت نکردند. موضوعی که بنیادن اشتباه بوده و بر اساس برخی شنیده های رسمی برای پاره ای مصالح امنیتی و سیاسی و با نوعی تیز بینی ، برنامه ریزی شده بود. 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: اقامه نماز بر پیکر سیدابراهیم رئیسی ، مراسم تشییع ابراهیم رئیسی ، مراسم تشییع شهدای خدمت ، اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت توسط رهبر ، شهادت رئیسی ، تشییع شهدای خدمت ، سانحه هوایی بالگرد رئیس جمهور ، سقوط بالگرد رئیسی ، تشییع پیکر امیر عبدالهیان ، نماز رهبر بر پیکر رئیس جمهور فقید ، دعای رهبر در نماز میت بر پیکر شهدای خدمت ، شهدای خدمت ، خادم الرضا و یارانش ، شهید جمهور ، دعای رهبر در حق رئیسی ، حاشیه های نماز میت بر پیکر رئیسی ، نوازش نوادگان رئیسی توسط رهبر ، حاضرین در نماز میت خوانده شده توسط رهبر بر پیکر رئیس جمهور فقید ، رئیس جمهور شهید ، شباهت نماز بر پیکر رئیسی با نماز بر پیکر حاج قاسم سلیمانی ، نماز رهبر بر پیکر رئیسی ، تفاوت نماز رهبر بر پیکر رئیسی حاج قاسم و مصباح با هاشمی رفسنجانی ، تاکیدات رهبر در نماز بر پیکر رئیسی ، عبارت تاکیدی مورد استفاده رهبر در نماز بر پیکر رئیسی ، حلقه های امنیتی در اطراف رهبر انقلاب ، حاشیه ها در نماز رهبر انقلاب بر پیکر رئیس جمهور فقید ، جای خالی سه رئیس جمهور سابق در نماز میت بر پیکر شهید رئیسی
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
0
1
امام خامنه‌ای هنگام قرائت «نماز میّت» بر جنازه‌های ابراهیم رئیسی و هیئت همراه او که در سانحه سقوط بالگرد کشته شدند، جمله‌ای را قرائت کرد که هنگام خواندن نماز بر جنازه اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام، نخوانده بود.

رهبر انقلاب در پایان نماز، جمله «اللهم انا لا نعلم منهم الا خیرا» یعنی «خدایا ما به جز خیر و خوبی از آن‌ها نمی‌دانیم»، را برای رئیسی و سایر همراهان شهیدش قرائت کرد.

امام خامنه‌ای این جمله را هنگام خواندن نماز بر جنازه محمدتقی مصباح یزدی نیز به همین ترتیب قرائت کرد، اما هنگام قرائت نماز بر جنازه هاشمی رفسنجانی، این جمله پایانی را تغییر دادند و یک فراز استغفار با ۹ مرتبه ذکر «عفوک» خواندند.

تغییر جمله پایانی نماز میت بر جنازه هاشمی که البته جمله‌ای «مستحب» است و می‌تواند خوانده شود یا نه، همان موقع خبرساز شده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین