پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۲۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
بیشترین تخریب سیل و رانش کوه در محور اصلی سوادکوه در منطقه طالع اتفاق افتاد و سیل سوادکوه ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار مترمکعب حجم آورده داشته‌ و به دلیل حجم بالای آورده سیل زمان، پاکسازی محور اصلی دست کم چند روز طول می‌کشد. گفته می‌شود این سیل در قرن اخیر در سوادکوه بی‌سابقه بوده‌است . حسینعلی محمدی شیرکلایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به وقوع سیلاب در سوادکوه که خسارت فراوانی به همراه داشت، گفت هم اکنون ۶۰۰ نیروی انسانی در قالب ۴۴ تیم امدادی و خدمات رسان با به کارگیری ۳۶ دستگاه ماشین آلات سنگین در منطقه حضور دارند و در حال بازگشایی جاده سوادکوه و جمع آوری ضایعات ناشی از آورده سیلاب هستند .پیش بینی می شود تا روز جمعه جاده سوادکوه بازگشایی و در آخرین روز هفته جاری زیر بار ترافیکی برود.

شعارسال: حسینعلی محمدی شیرکلایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به وقوع سیلاب در سوادکوه که خسارت فراوانی به همراه داشت، گفت هم اکنون ۶۰۰ نیروی انسانی در قالب ۴۴ تیم امدادی و خدمات رسان با به کارگیری ۳۶ دستگاه ماشین آلات سنگین در منطقه حضور دارند و در حال بازگشایی جاده سوادکوه و جمع آوری ضایعات ناشی از آورده سیلاب هستند. پیش بینی می‌شود تا روز جمعه جاده سوادکوه بازگشایی و در آخرین روز هفته جاری زیر بار ترافیکی برود. وی با اشاره به حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین استاندار مازندران در نخستین ساعات وقوع سیلاب در سوادکوه، بیان داشت که با هدف تسریع در خدمت رسانی و کمک به سیل زدگان، استاندار مازندران دستور داد در کمترین زمان ممکن نسبت به این مهم اقدام کنند.

تعداد بازدید : 1
 
تعداد بازدید : 5


هرچند در منطقه، ایستگاه باران‌سنجی وجود ندارد، اما طبق برآورد‌های اولیه طی کمتر از یک ساعت بین ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر بارندگی در این محدوده ثبت شده که جریان سیلابی و طغیانی را ایجاد کرد. بیشترین تخریب سیل و رانش کوه در محور اصلی سوادکوه در منطقه طالع اتفاق افتاد و سیل سوادکوه ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار مترمکعب حجم آورده داشته و به دلیل حجم بالای آورده سیل زمان، پاکسازی محور اصلی دست کم چند روز طول می‌کشد. گفته می‌شود این سیل در قرن اخیر در سوادکوه بی‌سابقه بوده‌است. آمار‌های جمع آوری شده نشان می‌دهد که ۱۴۴ نفر در این سیل حادثه دیدند (بر اساس آخرین گزارش مرکز EOC یا مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه). ۵۰ نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند (۴۰ مورد در پایگاه گدوک و ۱۰ مورد در پایگاه ارفعده) و ۷ نفر به مراکز درمانی منتقل گردیدند. نیرو‌های عملیاتی ۱۴ مورد تخلیه آب منازل را انجام دادند (۱۱ مورد تخلیه آب منازل مسکونی در روستای کردآباد)، ۱۶ خودرو در سیل گرفتار شده بودند و تاکنون ۵ مفقودی اعلام شده، ولی هنوز مشخص نیست که ناشی از این سیل باشد.

مسدود بودن جاده سوادکوه تا جمعه و فعالیت  ۶۰۰ نیروی انسانی در قالب ۴۴ تیم امدادی و خدمات رسان

سیل در محور سوادکوه و منطقه پل سفید که از عصر سه شنبه (۵ تیر ۱۴۰۳) آغاز شده بود باعث جان باختن یک نفر و مفقود شدن ۵ نفر شده که از این پنج نفر، سه نفر در بیمارستان ها بعنوان مجروح حادثه سیلف شناسایی شده اند .پیکر یکی از این ۲ مفقودی که بانوی ۲۵ ساله بود عصر روز گذشته، چهارشنبه، از رودخانه تلار در قائمشهر از آب بیرون کشیده شد. ۱۷ تیم پشتیبان از شعب معین و ستاد شامل ۷ تیم آنست و ۲ تیم واکنش سریع از استان تهران مشغول امدادرسانی به سیل زدگان هستند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: حسینعلی محمدی شیرکلایی ، مسدود بودن جاده سوادکوه ، مسدود شدن جاده سوادکوه ، تخریب سیل ، سیل سوادکوه ، سیل بی سابقه در سواد کوه ، خسارت سیل سوادکوه ، مدیریت بحران ، وقوع سیلاب در سوادکوه ، بازگشایی جاده سوادکوه ، سیل زدگان سوادکوه ، سیل در منطقه پل سفید ، امدادرسانی به سیل زدگان سوادکوه ، رودخانه تلار در قائمشهر ، سیل در سوادکوه ، تعداد خودروهای گیرافتاده در سیل ، تعداد مجروحین سیل سوادکوه ، تعداد مفقودی ها در سیل سوادکوه ، تعداد منازل آبگرفته در سیل سوادکوه ، تعداد شهروندان اسکان داده شده در سیل سوادکوه ، بازگشایی و بارگذاری جاده سوادکوه ، مرکز EOC یا مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه ، سیل در محور سوادکوه و منطقه پل سفید ، حجم تخریب سیل ، برآورد خسارات سیل ، اعزام تیم های واکنش سریع ، خسارات سیل ، خسارات سیل به جاده ها ، خسارت سیل به جاده ، خسارت سیل به زیرساخت ، برآورد خسارت سیل سوادکوه ، سیل در مازندران ، سیل مازندران ، تاریخچه سیل در مازندران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
0
0
خدا رحم کرد که مسیر طغیان روی جاده کم بود. وگرنه تلفات فاجعه آمیز بالا می رفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین