پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۴۵۵
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
نرگس سلیمانی عضو شورای شهر تهران از عدم وجود کارنامه قابل دفاع در شهرداری تهران و شخص شهردار می‌گوید. از مقبولیت و مشروعیت حرف می‌زند. از ترک کار به بوی دیگر جناب شهردار می‌گوید و در نهایت از شعر سعدی درباب کلاه کج نهادن و آئین قلندری می‌گوید. موضوعی که تحلیل محتوا و هرمونتیک عبارات بکار برده شده، گویای نظم و نظامی کاملا مشخص است. در مقابل، آقامیری با رویکرد دفاع از عملکردعمرانی شهردار وارد شده و موضوع را به تخریب نرگس سلیمانی و به میان کشیدن پای سردار سلیمانی می‌کشاند. مسئله‌ای که توسط چند نفر از اعضای شورای شهر نظیر اقراریان و ناصر امانی مورد اعتراض قرار گرفته و پای خلع لباس شدن برادر آقامیری به میان می‌آید. جلسه با دخالت چمران ادامه یافته و به ظاهر، اوضاع آرام شده است. اما به راحتی می‌توان پیش بینی نمود که با نوعی افزایش آرای مخالفان زاکانی و اتشی در زیر خاکستر مواجه هستیم. آیا شهرداری تهران به زودی شاهد تغییر شهردار خواهد بود؟ برخی از تحلیل گران می‌گویند که از سر رکن اصلی موثر بر تغییر یعنی تشدید مخالف‌های اعضای شورای شهر، وجود نامزد صاحب سبک و مورد قبول، مهیا بوده و تنها می‌ماند رکن سوم و ان، تصمیم زاکانی به ماندن یا رفتن است.

شعارسال: نشست شورای شهر تهران بار دیگر صحنه تنش بود. نرجس سلیمانی دختر سردار سلیمانی و عضو شورای شهر در جلسه علنی شورا اقدام به انقاد از عملکرد شهرداری و شهردار نمود و بیان داشت که، «پرسنل شهرداری با تلاش خود کار‌های خوبی را رقم زدند، بهتر از زمان حضور مدیران ارشد شهرداری، شهر را اداره کردند.» سلیمانی با اشاره به مقبولیت و مشروعیت به عنوان دو اصل اساسی در جایگاه شهردار تهران، گفت: «وقتی مقبولیت از بین می‌رود مشروعیتی باقی نمی‌ماند. اصلاح امروز منتج به نتیجه نخواهد شد. شهر نیازمند عطاری دانا و خاموش است تا در سکوت تلاش کند بدون هیاهو هر دم در هوس جای دیگر نباشد.» انتقاد‌های تند سلیمانی، پاسخ تند محمد آقامیری عضو دیگر شورای شهر به نرجس سلیمانی را در پی داشت؛ انتقاد‌هایی که باعث واکنش برخی از اعضای شورای شهر شد و جو صحن شورا را به تشنج کشید.

تعداد بازدید : 4

پس از نطق امروز صبح نرجس سلیمانی در انتقاد به عملکرد علیرضا زاکانی، آقامیری دیگر عضو شورا به دفاع از زاکانی و انتقاد از نرجس سلیمانی پرداخت. در جریان این بحث‌ها استفاده از نام حاج قاسم سلیمانی برای توهین به دخترش شورای شهر تهران را به تنش و جنجال کشید. سید محمد آقامیری در دویست و چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه احساس کردم صحبت‌های خانم سلیمانی در مورد تهران نیست و ایشان عضو شورا نیستند، اظهار کرد: توقعی که از فرزند شهید سلیمانی که اسطوره «ما می‌توانیم» است این نبود. اتفاقاتی افتاد که حتی اصلاح طلب‌ها آن را تحسین می‌کنند. برخی پروژه‌ها زیر خاک بود و برخی پروژه‌ها به فنا داده شده بود که در این دوره مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: پروژه شهید بروجردی ۲۰ سال تعطیل بود که در این دوره بخشی از آن افتتاح شد. در بخش حمل و نقل و ترافیک خرید هزار و ۸۱ واگن مگر کم کاری است؟ معادل ۲۴ سال فعالیت مترو، واگن خریداری شده که به تدریج وارد می‌شود چراکه خم رنگرزی نیست که انتظار داشته باشیم سریع عملیاتی شود. به تمام تولیدکنندگان اعلام کردیم که اتوبوس می‌خریم، یادآور شد: هزار و ۴۸۰ دستگاه اتوبوس قرار بود تحویل دهند که بدقولی کردند و ۴۸۰ دستگاه اتوبوس دادند و امروز سه هزار دستگاه اتوبوس در سطح شهر داریم. با این وجود به دلیل بدقولی‌ها شهرداری اتوبوس‌های خارجی خریداری کرد که مافیا به قصد و غرض‌های مختلف سعی دارد این اتوبوس‌ها خریداری نشود. در گذشته به معتادان متجاهر نگاه هم نمی‌کردند و امروز فیلم‌هایی که مردم از کلونی‌ها می‌گرفتند و به شبکه‌های خارجی می‌فرستادند، کجاست؟ معادل ۱۰ سال گذشته در سطح شهر آسفالت توزیع شده است. چرا کارکرد ما را زیر سوال می‌برید؟ من شخصا موضوع را پیگیری می‌کنم و ناراحت می‌شوم وقتی می‌گویید سه سال کار نکردید. یعنی ما زیر کولر باد خوردیم. اینکه چشمان خود را ببندیم و دهان خود را باز کنیم در شأن فرزند شهید سلیمانی نیست. من نماینده شهردار نیستم و عضو شورا هستم.

در حین صحبت‌های آقامیری، چند عضو شورای شهر از جمله اقراریان و امانی، به صحبت‌های او اعتراض کردن و کار به جدل لفظی و به میان آمدن پای برادر خلع لباس شده آقا میری کشید. آقامیری گفت: من منتصب به کسی نیستم و تنها می‌گویم این حرف‌ها خارج از انصاف است. شأن حاج قاسم بالاتر از این حرف هاست. جوسازی بیخود انجام ندهید. من یک کلام به حاج قاسم جسارت نکردم و هزار تار موی آقامیری فدای یک تار موی حاج قاسم. آقامیری گفت: اگر بنده جسارت کردم عذرخواهی می‌کنم و تنها خواستم بگویم که حاج قاسم نماد ما می‌توانیم است و ما با این نماد در شورا کار کنیم و این نماد محور مقاومت است. عرض این بود که باید انصاف داشته باشیم.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: شهید سلیمانی بسیار بزرگتر از این هستند که از ایشان نام برده شود. بحث شهید سلیمانی را کنار بگذارید. اسامی شهدا تقدس خاصی دارد و نباید در صحبت‌های خود داخل کنیم. من هم این مشکل را دارم و مواردی می‌گویند که به ما برمی خورد. پدر و برادر و نظایر آن را کنار بگذارید. صحبت خود را بفرمایید. باید افراد بگویند که به چه ماده‌ای و با چه موضوعی تذکر می‌دهند. تذکر به شهردار و شهرداری است و باید مطابق مواد قانونی مدیریت شهری باشد. باید تذکرات را مرقوم کنند تا پاسخ آن را پیگیری کنیم و ارائه دهیم. مسائلی مطرح شد که در تهران کار شده یا نشده. این مسائلی است که هم ما می‌دانیم و هم مردم. اینکه بگوییم کار نشده درست نیست. این هم که بگوییم کار زیادی شده درست نیست.

تعداد بازدید : 4


نرگس سلیمانی عضو شورای شهر تهران بعد از اتمام جلسه درباره انتقاد خود به عملکرد زاکانی در شهرداری تهران کفت: با توکل به خدا انشاالله در این یک سال یک اتفاق خوبی برای شهر تهران بی‌افتد تا ما در نهایت شرمنده مردم نشویم. او در پایان خاطرنشان کرد: تغییر همیشه خوب است، مانند تغییر فصل، که زمستان می‌رود و بهار می‌آید و برعکس. هر کدام زیبایی خود را دارند، اصلا می‌گویند «مومن کسی است که امروزش با فردایش یکی نباشد»، تغییر همیشه خوب است، برای همه چیز خوب است حتی برای این مساله. گفتاری که به اعتقاد بسیاری از تحلیل گران، بوی تغییر شهردار تهران را می‌دهد.

درگیری در شورای شهر تهران و احتمالا خداحافظی زاکانی در آینده ای نزدیک

همچنین اقراریان در این خصوص بیان داشت که، در خصوص جابه‌جایی آقای زاکانی و عزل ایشان باید بگویم که این موضوع در دستور کار جمعی از همکاران است، من قبلا هم به این مساله اشاره کردم که آقای زاکانی در صحن شورا به دلایلی یک سری مدافعینی دارد که هر چند از گاهی نیز این مدافعین را در صحن شورا می‌بینید که به منتقدین آقای زاکانی حمله می‌کنند و حتی اگر این منتقد آقای زاکانی، فرزند شهید سلیمانی هم باشد در هرگونه نحوه گفت‌وگویی نسبت به او پرهیز ندارند. تصمیم به تغییر زاکانی به یک خرد جمعی در شورای اسلامی شهر تهران برمی‌گردد که ۱۴ نفر از همکاران ما باید در این صحنه حضور داشته باشند؛ بعضی از دوستان اعلام آمادگی کردند، اما بنا به ملاحظاتی الان اسامی شان را ما نمی‌توانیم اعلام کنیم، چون نگران این هستیم که شهرداری تهران و افرادی که منتسب به آقای زاکانی هستند با فشار به کسانی که معتقدند که ادامه فعالیت آقای زاکانی به عنوان شهردار تهران به صلاح شهر نیست، زیاد شود.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین