پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۹۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۸

تقاضای وزارت بهداشت از صداوسیما درخصوص متوقف کردن تبلیغات لاغری : ازدمنوش‌های لاغری تا پودر اسپرولینا

وزارت بهداشت در نامه‌ای به صداوسیما خواستار توقف تبلیغات گمراه‌کننده دمنوش‌ها و مکمل‌های لاغری شد. این وزارتخانه تاکید کرد که این تبلیغات فاقد پشتوانه علمی معتبر بوده و با اصول سلامت عمومی مغایرت دارد.در این نامه هشدار داده شده که ادامه این روند می‌تواند منجر به گمراهی مخاطبان، ایجاد انتظارات غیرواقعی و بروز آسیب‌های جدی جسمی و روانی شود. وزارت بهداشت خواستار تدوین سازوکاری برای بررسی علمی محصولات تبلیغ‌شده در رسانه ملی شده است.علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه‌ای به رییس سازمان صدا و سیما، پیگیری توقف پخش آگهی‌های تبلیغات دمنوش‌های لاغری و پودر اسپرولینا برای کاهش وزن را خواستار شد.

شعارسال: در متن نامه دکتر علیرضا رییسی خطاب به جبلی آمده است: «مدتی است که از شبکه‌های مختلف صدا و سیما شاهد پخش مکرر تبلیغات دمنوش‌های لاغری و مکمل‌های لاغری اسپرولینا هستیم که با صحبت‌های اغواکننده اقدام به فریب و گمراهی و بازی با سلامت مردم می‌کنند. همان گونه که مستحضرید، این گونه تبلیغات نه تنها فاقد پشتوانه علمی معتبر بوده، بلکه در بسیاری موارد با اصول سلامت عمومی و سیاست‌های رسمی وزارت بهداشت و سازمان‌های علمی کشور مغایرت دارد.

تقاضای وزارت بهداشت از صداوسیما درخصوص متوقف کردن تبلیغات لاغری : ازدمنوش‌های لاغری تا پودر اسپرولینا

ادامه این روند می‌تواند منجر به گمراهی مخاطبان، ایجاد انتظارات غیرواقعی در جامعه و حتی بروز آسیب‌های جدی جسمی و روانی برای مصرف‌کنندگان شود. در هیچ منبع معتبر علمی دنیا مصرف دمنوش‌های مختلف و مکمل اسپرولینا بدون رژیم اصولی و فعالیت بدنی برای لاغری مورد تاکید قرار نگرفته است و تنها راهکار کاهش وزن تبعیت از رژیم غذایی درست و فعالیت بدنی زیر نظر متخصصان و کارشناسان تغذیه است.

از آنجا که صدا و سیما به عنوان رسانه ملی وظیفه خطیر اطلاع رسانی صحیح و ارتقای سطح آگاهی عمومی را بر عهده دارد، انتظار می‌رود در انتخاب و پخش تبلیغات، دقت و نظارت بیشتری اعمال گردد.

خواهشمند است دستور فرمایید ضمن توقف فوری این گونه تبلیغات، ساز و کار‌های لازم برای بررسی علمی و کارشناسی محصولات تبلیغ شده در رسانه ملی تدوین و اجرا شود تا اعتماد عمومی نسبت به سلامت و صداقت برنامه‌های پخش شده حفظ گردد.»

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از فراز، تاریخ انتشار: 12آذر1404، کدخبر:107872، www.faraz.ir

خبرهای مرتبط
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین