پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۶۷
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
صارمي گفت: در حال حاضر تعداد خودروهاي فرسوده در ناوگان حمل‌ونقل شهري افزايش يافته است که با تحقق سهم جابه‌جايي‌ها در شهرها با حمل‌ونقل عمومي به ميزان 75 درصد، فاصله‌ داريم.

شعارسال :محمد صارمي زاده با بيان اين‌که در سال 92 در کشور حدود 28 درصد موارد فوت در تصادفات، درون محدوده شهري اتفاق افتاده است، اظهار کرد: همچنين در محدوده درون‌شهري حدود 31 درصد فوت‌شدگان ناشي از حوادث رانندگي را موتورسيکلت‌سواران و حدود 48 درصد آن‌ها را عابران پياده تشکيل مي‌دهند، لذا در اين زمينه نيازمند توجه به ارتقاي سطح ايمني و ارائه يک سري آموزش‌ها هستيم
وي افزود: سهم حمل‌ونقل شهري در ايجاد آلودگي هوا در بسياري از شهرهاي آلوده کشور حدود 80 درصد است که ميزان آن بالا است و بايد به موضوع معاينه فني خودروها توجه جدي شود.

مدير دبيرخانه نشست ادواري شهرداران کلان‌شهرهاي کشور در خصوص ساختار ناهماهنگ مديريت يکپارچه

حمل‌ونقل بار و مسافر در شهرها تصريح کرد: هم اکنون شاهد يک ناهماهنگي و چند پارگي در اين بخش هستيم و برخي موضوعات چند متولي دارند که در مجموع به مديريت حمل‌ونقل در شهرها لطمه وارد مي‌شود.
صارمي زاده استاندارد نبودن خودروها را از جمله مواردي دانست که به معضلات حمل‌ونقل و ترافيک در شهرها افزوده است.

وي گفت: بر اساس قانون در سال 89 خودروها بايد استاندارد يورو (3) و در سال 90 نيز استاندارد يورو (4) را کسب مي‌کردند، اما بي‌توجهي به اين مهم منجر به تشديد آلودگي هواي کلان‌شهرها شده است.
مدير دبيرخانه نشست ادواري شهرداران کلان‌شهرهاي کشور با بيان اينکه ترافيک سه رکن دارد، اظهار کرد: دو رکن آن شهرداري و پليس راهوراست و رکن سوم آن آموزش است که متأسفانه تاکنون در اين حوزه اقدام چشمگيري صورت نگرفته و مشخص نيست که کدام نهاد مسوول اين بخش است.

صارمي زاده گفت: نگاه و برنامه‌ريزي خودرو محور به جاي انسان‌محور در مسائل مربوط به مديريت ترافيک و حمل‌ونقل عمومي، توليد خودرو و بنزين غيراستاندارد، بي‌توجهي به کارکردهاي مراکز معاينه خودرو، استفاده از روش‌هاي سنتي و... تنها برخي از آسيب‌هاي گوناگون موجود در حوزه مديريت و ترافيک شهري است.
وي افزود: بايد شرايطي فراهم کرد تا تصميمات گذشته و تصميمات ششمين نشست ادواري شهرداران کلان‌شهرهاي کشور به نحو مقتضي پيگيري و اجرايي شود.

مدير دبيرخانه نشست ادواري شهرداران کلان‌شهرهاي کشور در خصوص بهبود مديريت ترافيک و توسعه حمل‌ونقل عمومي خاطرنشان کرد: قوانين مصوب مجلس، مقررات ملي مصوب شوراي عالي هماهنگي ترافيک شهرهاي کشور و مصوبات کميسيون خاص امور کلان‌شهر تهران و ساير کلان‌شهرها پيرامون موضوعات مرتبط با حمل‌ونقل و ترافيک مويد اين واقعيت است که گر چه همکاري‌هاي مشترک پليس راهور ناجا و شهرداري‌ها به ويژه در کلان‌شهرها (به عنوان دو نهاد اصلي تأثيرگذار در اين حوزه)، تأثير زيادي در بهبود مديريت ترافيک شهرها خواهد داشت، اما؛ کاهش و رفع مسائل متعدد و متنوع اين بخش تنها بر عهده پليس راهور ناجا و شهرداري‌هاي کشور نيست و همه نهادها در اين امر مسوول و داراي وظايف و تکاليف مشخص هستند.
وي يادآور شد: اميد است با توجه و اهتمام دستگاه قانون‌گذاري کشور و همراهي و تأييد مديران ارشد کشوري، مجموعه مصوبات اين نشست‌هاي کارشناسي، افقي روشن از بهبود وضعيت عبور و مرور در شهرها و نتايجي مطلوب را در تدوين و تصويب قوانين کارآمد و مؤثر به منظور رفع موانع و مشکلات فراروي کلان‌شهرها و دستيابي به استانداردها و فرايندهاي يکپارچه مديريت ترافيک در سطح کشور به همراه داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج ، تاریخ انتشار چهارشنبه 4 آذر 1394 ، کد مطلب : 1973904 : www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین