پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۰۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
با توسعه صنتعتی اهمیت تفرجگاه‌های شهری نیز توسعه یافته که در طی روزهای اخیر شهردار زنجان خبر از ساخت بزرگ‌ترین پارک جنگلی شهر زنجان داده است.

شعار سال:

توسعه شهرنشینی در ابعاد مختلف و طی شدن فرایند صنعتی شدن آن‌ها تصور شهر بدون فضای سبز و تفرجگاه‌های تفریحی را غیر ممکن کرده است.

شهرها به عنوان کانون‌های تمرکز فعالیت و زندگی انسان‌ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تضمین کنند باید در مسیر توسعه متناسب سرانه های مختلف حرکت کنند و در این بین توجه به سرانه فضای سبز و اوقات فراغت شهروندان اهمیت زیادی دارد.

توجه به فضای سبز به طور عام به عنوان ریه‌های تنفسی شهرها تعریف اغراق آمیزی از کارکرد آن نیست، بلکه بیان کننده حداقل کارکرد آن در مفهوم اکولوژیک شهرها به شمار می‌رود.

این فضاها هم از دیدگاه تامین نیاز‌های زیست محیطی شهرنشینان و هم از نظر تامین فضاهای فراغتی و بستر ارتباط و تعامل اجتماعی آن جایگاهی در خور اهمیت دارد.

*150 هکتار زمین در اراضی جنوب شهر زنجان به پارک جنگلی تبدیل می‌شود

یک واقعیت تلخ در شهر زنجان نبود تفرجگاه‌های مناسب در فصول مختلف است. حتی برای تابستان نیز در نقاط مختلف شهر پارک های مجهز و پارک های جنگلی در خور توجه برای شهروندان و مسافران وجود ندارد.

ظرفیت هایی در شهر وجود دارد اما این ظرفیت‌ها که از گذشته‌های دور حتی بر جای مانده فاقد تجهیزات و جذابیت‌های لازم برای ماندگاری است.

شنیدن خبر ورود یک سرمایه‌گذار برای تجهیز و بهره‌برداری از پارک ملت می تواند نقطه آغاز تحول در تفرجگاه‌های شهر زنجان باشد.

در یکی از جلسات علنی شورای شهر زنجان در روزهای گذشته بحث و تبادل نظر در خصوص پارک‌های شهر زنجان صورت گرفت. شهرداری زنجان که لایحه تصویب ورود سرمایه‌گذار به پارک ملت را به شورا آورده بود بعد از تشریح برنامه‌‌‌های خود رای مساعد اعضا را جلب کرد.

حبیب ملائی یگانه موضوعات مهمی را در این جلسه طرح کرد. وی در این خصوص و در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس خبر از برنامه شهرداری با همراهی معاونت عمرانی استانداری برای ایجاد بزرگ‌ترین پارک جنگی زنجان را داد و اظهار داشت: در حال حاضر شهرداری زنجان برای توسعه و ایجاد چهار پارک مهم در شهر زنجان برنامه‌ریزی کرده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در عین حال برنامه در اختیار گرفتن 150 هکتار زمین در اراضی جنوب شهر زنجان در دستور کار قرار دارد تا تبدیل به بزرگ‌ترین پارک جنگی شهر زنجان شود.

وی با بیان اینکه شهروندان زنجانی از مسئولان گلایه دارند که پارک‌های در دست بهره برداری زنجان متعلق به 30 ارسال قبل است، افزود: با توجه به واقعیت کمبود اعتبارات شهرداری زنجان ناگزیر به حرکت در مسیر پروژه‌های مشارکتی است. ورود سرمایه گذاران در پروژه‌های مهم به ویژه برای بهره‌برداری در شرایط فعلی نیاز اصلی شهر است.

یگانه تاکید کرد: در حال حاضر نسبت به برنامه‌ریزی بلند مدت برای توسعه فضای سبز و پارک‌های مهم شهری در نقاط مختلف اقداماتی صورت گرفته است. زنجان کوه، اراضی حاشیه جنوب زنجان، بوستان ارم و پارک گلستان در برنامه‌های فعلی شهرداری قرار دارند.

شهردار زنجان با بیان اینکه توسعه و تجهیز این پارک‌ها به ترتیب صورت خواهد گرفت، افزود: آغاز توسعه و ساماندهی این پارک‌ها با پارک ملت خواهد بود. شهرداری زنجان برای ایجاد بزرگ‌ترین تفرجگاه شهری زنجان عزم جدی دارد و مطابق برآوردها نیازمند اعتبار 180 میلیارد تومانی برای آن هستیم.

*نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم

وی به گلایه مردم از وضعیت موجود فضای سبز و پارک‌های شهری زنجان، اشاره کرد و اظهار داشت: این گلایه به مدیریت شهری وارد است اما مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته مشکلات این حوزه کاهش خواهد یافت.

یگانه یادآور شد: دیدن این واقعیت که شهروندان زنجانی در وسط میادین می‌نشینند و فضای مناسبی برای تفرج در فصول مختلف ندارند برای مسئولان قابل تامل است.

این مسئول با بیان اینکه از طرفی با واقعیت کمبود اعتبارات مواجه هستیم و از طرفی دیگر با افزایش فزاینده نیاز مردم، افزود: برای رسیدن به اهداف بخش‌های مختلف به ویژه این بخش نیازمند جذب سرمایه‌گذار هستیم. باید فضا را برای ورود آن‌ها مساعد کنیم.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 20 مرداد 1394، کد مطلب:13940520000017 :farsnews.comwww.


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین