پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
این جمله ساده دارد خیابان‌ها و کوچه پس‌کوچه‌های اروپا را در می‌نوردد؛« Not in my name# »

شعار سال: این جمله ساده دارد خیابان‌ها و کوچه پس‌کوچه‌های اروپا را در می‌نوردد؛« Not in my name# »

حملات تروریستی داعش در فرانسه نه تنها 127 کشته و 180 زخمی برجای گذاشت و خانواده‌های بسیاری را داغدار کرد، بلکه زمینه‌ را برای افزایش تبلیغات علیه اسلام، به ‌ویژه از سوی گروه‌های تندروی ضد اسلام هم فراهم کرد.

فارغ از اینکه افراد زیادی از سراسر جهان جذب داعش شده‌اند، پیش و بیش از همه این مسلمانانند که انگشت اتهام به سمتشان نشانه می‌رود و اقدامات تروریستی یک گروه چند هزار نفری به کل جمعیت یک میلیارد و 200 میلیونی مسلمانان نسبت داده می‌شود.


برای همین جوانان مسلمان اروپایی در حرکتی ساده و به دور از حمایت‌های سازمانی خاص به اعلام برائت از این اتهام پرداختند و اقدامات تروریستی داعش را محکوم کردند؛ حرکتی که از لندن آغاز شد.

جوانان مسلمان بریتانیایی با راه‌اندازی کمپین «به نام من نه» (Not in my name#) از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام، مخالفت خود را با گروه تروریستی داعش اعلام کردند.

کمپینی که از لندن آغاز شده بود، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست گشت و حالا تا راهپیمایی‌های خیابانی در فرانسه و ایتالیا کشیده شده است. بسیاری از غیرمسلمانان نیز در شبکه‌های اجتماعی از این اقدام حمایت کرده‌اند. برخی، نام پروفایل صفحات شخصی خود را به Not in my name# تغییر داده‌اند و عده‌ای دیگر نیز با عکس جدیدی روی پروفایل خود ظاهر شدند؛ تصویری که در آن برگه‌ای در دست دارند که رویش نوشته شده "به نام من نه".

آنها می‌گویند اسلام دین صلح است. (Islam is a religion of peace)، قرآن مخالف خشونت است. (Quran is against violence) و این خدا،( خدای مورد ادعای تروریست‌ها ) خدای من نیست. (It’s not my God).






با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار 3 آذر 1394، کد مطلب: 94090301773: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
0
1
حرکت بدی نیست به هر حال کمی مشکل اتهامات تو فضای مجازی کم می کنه ولی برای رفع مشکل داعش باید همه بصورت فیزیکی و عملی حرکت کنن
معضل داعش فقط مربوط به مسلمانها نمیشه بلکه یه حرکت افراطی جهانیه و باید با همدلی جهانی از بین بره
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
0
0
حركت جالبيه ، از سكوت بهتره و إنسان بودن مسلمانان رو نشون ميده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین