پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۲۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
با گذشت 30 سال از شروع عملیات ساخت بیمارستان قائم شهرستان تویسرکان با 44 درصد پیشرفت فیزیکی همچنان نیمه کاره رها شده است.

شعار سال: بیمارستان قائم تویسرکان با مساحت 90 هزار و 113 متر مربع در چهار بلوک به مساحت 16 هزار و 834 متر مربع در حال احداث است.

ایندرحالی که بیمارستان ولیعصر(عج) تویسرکان تنها بیمارستان شهرستان 107 هزار نفری( به گفته برخی 103 هزار نفری) تویسرکان است که عمری 50 ساله دارد و به گفته مردم تویسرکان مستهلک ترین و فرسوده ترین بیمارستان استان و شاید ایران است.

هزینه های تعمیر و نگهداری برای بیمارستان فرسوده و به نوعی از رده خارج ولیعصر چندان به صرفه نیست و نمی تواند پاسخ گوی نیاز مردم شهرستان تویسرکان و روستاهای همجوار شهرهای اسدآباد وگنگاور باشد(روستاهای این دوشهر چون به تویسرکان نزدیکتر هستند به بیمارستان ولیعصر تویسرکان مراجعه می کنند.

در سال 1391 مدیر کل بهداشت ودرمان استان همدان وعده داده بود که سال 1394 بیمارستان قایم تویسرکان به بهره برداری می رسد اما هم اکنون کارگاه ساختمانی آن تعطیل است و رها شده است.
بیمارستان قایم تویسرکان در دهه 60 کلنگ زنی شد وتا حدودی ساخته (پی ریزی و نیز سقف طبقه اول هم زده و دیوار کشی نیز تکمیل شد) و سپس بیش از بیست سال یعنی تا سال 1387 رها شد.

درسال 1387 به علت اینکه زمانی طولانی ازاسکلت بتونی گذشته بود توسط پیمانکار تخریب و دوباره مرحله عملیاتی آن اجرا آغاز و تا کنون یعنی دی ماه سال 1393 کمی بیشتر از اسکلت قبلی که تخریب شد و باز ساخته شد پیش رفت دارد.

اما آنچه که به نظر می رسد در عمل دوباره به دلایلی از جمله کمبود بودجه این پروژه رها شده است و اگر هم چندین مرتبه در مدت زمانی کوتاه عملیات اجرایی آن در دست اقدام است به فاصله زمانی کم و تعداد کارگران محدود، کارهای جزئی انجام می شود یعنی در عمل پروژه به نوعی متوقف شده است و پیشرفت محسوسی در آن دیده نمی شود.

امید است که مسئولان فکری به حال بهداشت و درمان همشهریان کم توقع و پر تحمل شهرستان تویسرکان داشته باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نافع، تاریخ 6 دی 93، کد مطلب: 11799: www.nafee.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین