پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۲۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جریان تحقیق و تفحص‌ها، اتفاقات بدی رخ داد که بازگو نمی‌کنم، گفت: در آینده مسائلی را در این زمینه مطرح خواهم کرد و با آنانی که حق مردم را ضایع کردند نیز برخورد خواهد شد.

شعار سال:


امیر خجسته پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران این استان با بیان اینکه اصحاب رسانه را مشاور و امین خود می‌داند، اظهار داشت: اهالی رسانه به عنوان بیدارگر جامعه، باید وظایف خود را در راستای احقاق حقوق مردم به خوبی انجام داده و در این راه از هیچ کس واهمه‌ای نداشته باشند.

وی خود را حامی رسانه‌ها دانست و خطاب به آنان گفت: اجازه فشارهای سیاسی و جناحی هیچ گروهی به اصحاب رسانه را نمی‌دهم و با قدرت و قوت از این مجموعه اثرگذار و بصیرت‌افزا دفاع خواهم کرد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل یک اتاق فکر با حضور اصحاب رسانه برای بهره‌گیری از نظرات سازنده آنها شد و افزود: بهره‌مندی از پیشنهادات و انتقادات سازنده اصحاب رسانه مسیر توسعه را برای استان هموار می‌کند.

این مسئول با تأکید بر اینکه استان همدان در شرف یک تحول بزرگ در حوزه‌های مختلف است، ادامه داد: افکار بسته، خمود و متحجرانه در استان در حال زدودن است.

خجسته که معتقد است باید افکار بزرگ در استان حاکم شود، افزود: فکرهای کوچک، حقیر و متحجر به لطف خدا، تلاش اصحاب رسانه و انتخاب فردی چون خجسته، در حال کنار رفتن هستند.

وی با اشاره به شعار سال و ضرورت تحقق آن، توجه به اقتصاد مقاومتی را تنها راه علاج کشور دانست و ادامه داد: جلسات مختلفی برای اجرایی شدن این مهم برگزار شده، زیرا معتقدیم تحقق اقتصاد مقاومتی در گروی توجه به مقوله فرهنگ به عنوان زیرساخت اقتصاد است.

* وجود 10 هزار مورد قانون در مباحث اقتصادی در مجلس

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از وجود بیش از 10 هزار مورد قانون در مورد مباحث اقتصادی در مجلس شورای اسلامی سخن گفت و ادامه داد: علاوه بر احصای قوانین مربوط به اقتصاد مقاومتی، وظایف کمیسیون‌ها در این زمینه نیز مشخص شده است.

وی با بیان اینکه خلأهای قانونی و قوانین مزاحم در اجرای اقتصاد مقاومتی تعیین تکلیف شده است، قوانین موجود را به اندازه کافی دانست و خاطرنشان کرد: به دنبال وضع قوانین جدید نیستیم بلکه عملیاتی شدن قوانین برای اجرای اقتصاد مقاومتی را در دستور کار داریم.

خجسته با تأکید بر اینکه تا آخر خردادماه قوانین مرتبط با فرهنگ و اقتصاد مقاومتی تعیین تکلیف می‌شوند، بهترین زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را مبارزه با مفاسد اقتصادی خواند و ادامه داد: به عنوان نماینده مردم در این زمینه از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنم.

این مسئول که اعتقاد دارد موضع خود را در ارتباط با مبارزه با مفاسد اقتصادی شفاف بیان کرده، افزود: بنده بیشترین تحقیق و تفحص را در این زمینه داشتم.


* اتفاقات بدی در جریان تحقیق و تفحص‌ها افتاد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه در جریان تحقیق و تفحص‌ها، اتفاقات بدی رخ داده که فعلاً نمی‌توانم بازگو کنم، ادامه داد: در آینده مسائلی را در این زمینه مطرح خواهم کرد و با آنانی که در جریان تحقیق و تفحص‌ها قصور کرده و حق مردم را ضایع کرده‌اند نیز برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: 70 مورد تحقیق و تفحص در مجلس همراه با حصول به نتیجه بوده که بنده در آنها مشارکت داشتم.

خجسته با تأکید بر اینکه باید حکم اعدام را برای مفسدان اقتصادی جاری کرد تا دیگر جرأت دست‌اندازی و تعرض به بیت‌المال مسلمین را نداشته باشند، افزود: باید از هر نظر زمینه عرض اندام مفاسد اقتصادی را از بین ببریم.

این مسئول تذکر به مسئولان برای انجام بهتر وظایف را یکی از وظایف نمایندگی عنوان کرد و گفت: در جریان انجام این وظیفه، 128 تذکر کتبی به مسئولان ملی داشتم که همراه با کسب نتیجه بوده است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در ادامه 56 مورد سئوال از وزرا را از دیگر اقدامات اجرایی در کارنامه کاری خود دانست و با تأکید بر اینکه باید برای مردم کار کرد، ادامه داد: از تهدیدها و تخریب‌ها هراسی به خود راه نمی‌دهم، زیرا معتقدم باید به عنوان نماینده مردم برای خدمت به آنان پرقدرت و قوت وارد عرصه شد.

وی از تلاش برخی برای جلوگیری از فعالیتش در بعد تحقیق و تفحص سخن گفت و اضافه کرد: برخی برای سنگ‌اندازی و جلوگیری از فعالیت‌های من در این زمینه به چند نفر پول داده بودند که در یک حسینیه، شخصیت مرا تخریب کنند اما من با این حربه‌ها؛ ترسی به خود راه نمی‌دهم.


* تأکید بر حفظ فضای سبز، باغات و ابنیه تاریخی

خجسته در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید نسبت به حفظ فضای سبز، باغات و همین طور ابنیه تاریخی توجه لازم صورت گیرد، اضافه کرد: منابع نفتی روزی به پایان می‌رسد، اما استفاده از ظرفیت گردشگری و مناطق بکر و طبیعی با هدف بهره‌گیری از صنعت توریسم، از موضوعاتی است که هیچ‌گاه تمام‌شدنی نخواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه حتی یک درخت هم نباید قلع و قمع شود، عنوان کرد: مطابق کمیسیون ماده 5، نباید فضای سبزی که متعلق به مردم است را به خاطر برخی منافع، از بین برد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامیبا تأکید بر اینکه باغات همدان رو به کاهش است، بیان داشت: همدان دارای جمعیت 700 هزار نفری، به خاطر برخی مشکلات چون خشکسالی، ریزگردها و استعداد مهاجرپذیری، نیاز به فضای سبز و باغات دارد.

* قول بهره‌برداری از پتروشیمی هگمتانه تا سه ماه دیگر

این مسئول در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص پتروشیمی هگمتانه و وضعیت آن، از پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه خبر داد و بیان داشت: مسئولان امر قول بهره‌برداری از این پروژه را تا سه ماه آینده داده‌اند.

خجسته با تأکید بر حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا عنوان کرد: اگر مدیران قبلی نیز به مانند نیکبخت پیگیر امور بودند، الآن بخش اعظمی از مشکلات استان رفع و رجوع شده بود.

وی از حمایت همه‌جانبه‌اش از مدیران فعال سخن راند و با تأکید بر اینکه بازی‌های سیاسی جایی در استان ندارد، افزود: به آنانی که به دنبال بازی سیاسی و قصور از انجام کار هستند، رحم نخواهیم کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با تعدادی از مدیران در استان مشکل داریم، از فعالیت برخی مدیران پروازی انتقاد کرد و گفت: این دسته از مدیران سال‌هاست که فقط وقت مردم را گرفته‌اند.

این مسئول در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص افزایش اعتیاد در همدان، این آسیب اجتماعی را مقوله‌ای ملی دانست و با بیان اینکه باید با فرهنگسازی زمینه استفاده از این ماده خطرناک را در بین جامعه کاهش داده و ریشه‌کن کرد، افزود: دشمن برای ضربه زدن به نظام، تا بدان جا پیش رفته که در برخی مناطق به ویژه مناطق حاشیه شهر شاهد توزیع رایگان مواد مخدر هستیم.

خجسته از کشف 300 کیلوگرم مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: این موضوع برای استان یک خطر بزرگ محسوب می‌شود که باید در این زمینه هوشیار باشیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره نبود وحدت در مجمع نمایندگان استان، ضمن مخالفت با این سخن، خاطرنشان کرد: تاکنون حتی یک حرف برخلاف وحدت مجمع نمایندگان مطرح نکرده‌ام.

به گفته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، اگر نماینده‌ای در مسیری غیر از وحدت و تعامل گام بردارد نماینده مردم نیست و نمی‌تواند فضا را برای توسعه جامعه مهیا سازد.

این مسئول یکی از دلایل عقب‌ماندگی همدان در سال‌های گذشته را نبود تعامل در آن دانست و ادامه داد: خوشبختانه فضای تعاملی و همدلی موجود در استان، زمینه را برای توسعه بیشتر آن ایجاد کرده است.

* رئیس‌جمهور تابستان به همدان می‌آید

خجسته در پاسخ به این پرسش که چرا تلاشی از سوی مجمع نمایندگان برای سفر رئیس جمهور به همدان مشاهده نمی‌شود، افزود: طی هماهنگی با مجمع نمایندگان، به احتمال زیاد تابستان امسال میزبان رئیس جمهور در همدان خواهیم بود.

وی از حضور وزیر بهداشت و درمان در اردیبهشت ماه در همدان خبر داد و عنوان کرد: سفر وزیر به همدان چند بار به دلایل مختلف به تعویق افتاده بود که تا پایان اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

* امسال کار راه‌آهن هنوز شروع نشده است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص وضعیت راه آهن تهران همدان نیز گفت: از وزیر راه و شهرسازی پیگیر شدم که چرا با وجود گذشت یک ماه و 10 روز از سال، هنوز کار پروژه راه آهن آغاز نشده است.

وی با بیان اینکه 36 سال است چشم همدان به دیدن راه آهن روشن نشده است، تصریح کرد: یکی از دلایل عدم اجرایی شدن این مهم به مدیران و عملکرد آنها برمی‌‌گردد.

خجسته در ارتباط با آزادراه همدان ساوه نیز گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته تا 10 روز آینده کار بخش پایانی این پروژه آغاز و قرار است تا شهریورماه به اتمام برسد در غیر این صورت وزیر راه و شهرسازی را استیضاح می‌کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران باید نسبت به جذب بودجه‌‌های ملی تلاش کنند، تأکید کرد: 85.5 درصد بودجه‌های عمرانی کشور در اختیار وزارتخانه‌ها بوده و تنها 14.5 درصد آن در اختیار استان‌ها قرار می‌‌گیرد.

* تعیین تکلیف 260 پروژه نیمه‌تمام

این مسئول با اشاره به لزوم تعیین تکلیف 260 پروژه نیمه‌تمام طی امسال، خاطرنشان کرد: برای به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها باید از منابع ملی استفاده شود.

وی که معتقد است اگر مدیری قادر به جذب بودجه ملی نباشد، باید کنار رود، گفت: باید از تمام توان خود برای پیشرفت استان بهره ببریم.

* قطار شهری از دستور کار خارج نشده است

خجسته در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص قطار شهری، آن را یکی از ضروریات همدان دانست و تصریح کرد: راه‌اندازی بی‌آر‌تی در همدان، مقدمه‌ای بر پروژه قطار شهری است و این طرح به هیچ عنوان از دستور کار خارج نشده است.

وی از پیگیری‌های مستمر برای احقاق حق مالباختگان سایپا سخن گفت و با بیان اینکه تحقق این امر به زعم برخی به یک معجزه شبیه بود، گفت: به طور حتم با اراده‌ای قوی و اعتقاد به ستاندن حق مردم، می‌توان در پیشبرد اهداف پیش رو موفق بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامیدر پاسخ به این سئوال که چرا بعد از به نتیجه رسیدن ماجرای نمایندگی سایپا در همدان، شاهد نصب بنرهای تبلیغی تقدیر از نماینده را شاهد بودیم، گفت: مالباختگان برای تشکر از پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه در دفتر بنده حضور یافتند و با یک تابلو قصد قدردانی از زحماتم را داشتند که قبول نکردم.

این مسئول با تأکید بر اینکه نصب بنر قدردانی خالی از اشکال است، افزود: نباید کارهای بزرگ را کوچک کنیم چون در این زمینه پیگیری پرقدرتی را انجام دادیم.

* قول وزیر کشور از تکرار نشدن سخنرانی‌های افراط‌گرایان

خجسته در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص نتیجه سئوال از وزیر کشور در مورد سخنرانی رضوی‌فقیه و اینکه چرا از سخنان وزیر کشور با وجود قانع نشدن دیگر نمایندگان در مورد این قضیه، قانع شده، با تأکید بر اینکه ما مخالف افراط و تفریط‌ هستیم، ادامه داد: من که نمی‌خواهم با وزیر بجنگم، وظیفه بنده پیگیری و پیشگیری است و ایشان نیز قول دادند که دیگر چنین موضوعی تکرار نشود.

وی با بیان اینکه نباید قهرمان‌پروری کنیم، گفت: بهتر است افراد و اتفاقات را در حد خودش مطرح کنیم نه اینکه یک موضوع کم‌اهمیت آن قدر بزرگ شود که زمینه طرح آن در عرصه بین‌المللی را شاهد شویم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پاسخ به سئوال دیگری درباره نقش‌اش در انتصاب مدیرکل ارشاد تازه منصوب شده همدان با وجود اینکه شش ماه از مدت خدمتش باقی مانده، افزود: خواست مردم مدیران توانمند و تحول‌گرای دارای ایده‌های بزرگ است.

این مسئول با بیان اینکه سکانداری ارشاد نیازمند مردی از جنس این مجموعه بود، گفت: آقای عبادی در این زمینه عملکرد خوبی داشته‌اند.

خجسته خاطرنشان کرد: در مشورت‌هایی که غالباً با مجمع نمایندگان در موضوع انتصابات صورت می‌گیرد، همه متفق‌القول به دنبال مدیران بی‌حاشیه و کارآمد هستند.

* پیگیری وضعیت مشکلات گلزار شهدای همدان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامیدر پاسخ به سئوال دیگری در خصوص مشکلات سنگ قبور شهدا گفت: در روزهای آینده باید وضعیت گلزار شهدای همدان ساماندهی شود.

وی با اشاره به گرانی قیمت قبر در همدان و انتقاد از اینکه نباید این قیمت‌های میلیونی برای قبور تعیین شود، بیان داشت: با این قیمت‌های کلان مگر آدم از مردن منصرف می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه در خصوص تعیین تکلیف وضعیت گورستان و گلزار شهدا با شهردار صحبت‌هایی شده، گفت: با اوقاف در این زمینه به خاطر یک سری مباحث مدیریتی، با مشکلاتی مواجه هستیم.

این مسئول ساماندهی ورودی‌های شهر همدان را از دیگر اولویت‌ها دانست و تأکید کرد: همدان به عنوان یک شهر گردشگری باید دارای ورودی‌های زیبا و جذابی باشد تا باعث جذب گردشگر شود.

* همدان تبدیل به پارکینگ شده است

خجسته در پاسخ به سئوالی در خصوص کندی کار احداث شهرک صنفی، پیگیری در این خصوص را نیز جزو برنامه‌ها خواند و گفت: در آینده به ناچار باید اصناف و بنک‌داران را به خارج از شهر انتقال دهیم زیرا همدان با این وضعیت به یک پارکینگ تبدیل شده است.

وی در جواب پرسشی در خصوص بودجه فرهنگی استان عنوان کرد: مدیران باید در راستای جذب بودجه تلاش لازم را داشته باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس در ادامه در پاسخ به سئوال یک خبرنگار که طبق وعده‌ای که دادید اگر مدیرکل ارشاد در کارش موفق نشود، کنار گذاشته می‌شود، گفت: من نگفتم مدیران کنار گذاشته می‌شوند، بلکه باید خودشان وضعیت را تعیین تکلیف کنند چرا که در قبال مردم مسئول هستند.

این مسئول این سخنان را در حالی بیان می‌کرد که مدیرکل ارشاد به عنوان میهمان در این جلسه کنارش نشسته بود و در اواسط جلسه به جمع حاضر پیوست، در صورتی که قبل از حضور مدیرکل ارشاد در این جلسه، صحبت از کنار گذاشتن مدیران کم‌کار بود.

* ساخت شهرک دارویی در قهاوند / صدور سه ساعته مجوز سرمایه‌گذاری

خجسته در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص جذب سرمایه‌گذار، رقابت امروز را در جذب سرمایه‌گذار دانست و ادامه داد: ساخت شهرک دارویی در قهاوند با سرمایه‌گذاری یک ایرانی مقیم در فرانسه، از امروز کلید خورده که می‌تواند زمینه اشتغال برای 2 هزار نفر را ایجاد کند.

وی با اشاره به صدور مجوز سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذار طی کمتر از سه ساعت، آن را اقدامی مناسب در جذب سرمایه‌گذار دانست و عنوان کرد: در حال حاضر این کاری که در همدان انجام می‌شود در آمریکا هم وجود ندارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامیدر ادامه کلنگ‌زنی شهرک صنعتی بوعلی 2، شهرک صنعتی فامنین، افتتاح مرکز کسب و کار، پارک علم و فناوری، احداث پل‌های غیر هم‌سطح و مسائلی از این دست را ناشی از سرمایه‌گذاری در استان و ایجاد فضای کار دانست.

* سفر به لبنان، سوریه، عراق و اندونزی در آینده نزدیک

این مسئول با گریزی به وضعیت لبنان و سوریه، از انجام سفری به این دو کشور خبر داد و گفت: این سفر قرار بود هفته گذشته انجام شود که به دلایلی به تعویق افتاده و در آینده‌ای نزدیک به وقوع خواهد پیوست.

خجسته با بیان اینکه هدف از این سفر برگزاری جلساتی با مجلس سوریه و لبنان است، ادامه داد: ارائه قوانین پیشنهادی به منظور بهره‌گیری مجلس سوریه و لبنان با هدف اجرایی شدن دموکراسی واقعی، یکی از اهداف این سفر خواهد بود.

وی از سفر به عراق بعد از برگزاری انتخابات این کشور خبر داد و اذعان داشت: به عنوان رئیس پارلمانی هیئت پارلمانی ایران و اندونزی نیز یک سفر به اندونزی پیش‌بینی شده که در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود.



با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از
خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 12 اردیبهشت 1392، کد مطلب: 13930212000014 : mwww.farsnews.co
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین