پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۳۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
فرماندار شهرستان کبودرآهنگ گفت: سال گذشته دو هزار و 134 اشتغال جدید در بخش های مختلف در شهرستان کبودراهنگ ایجاد شده است.

شعار سال: احسان قنبری در جلسه شورای اداری این شهرستان کبودراهنگ افزود: سال گذشته در این شهرستان در سه حوزه ایجاد اشتغال پایدار، مدیریت آب و انتخابات تلاش های زیادی به کار گرفته شد که در رابطه با اشتغال زایی یک هزار و یکصد نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند و با تشکیل 140 کارگاه کوچک بیش از 1500 اشتغال دیگر ایجاد شده است.

وی در ادامه با اشاره به تفاهم احداث دو طرح بزرگ صنعتی با بانک ملی ایران در شهرستان کبودراهنگ گفت: با مدیر عامل بانک ملی ایران رایزنی هایی صورت گرفته که برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی بیشتر منطقه دو طرح اقتصادی در شهرستان کبودراهنگ ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: در برگزاری انتخابات نیز با تلاش مجموعه ستاد برگزاری انتخابات سخت ترین انتخابات استان با توجه به رقابت سنگین کاندیداها برگزار شد که خوشبختانه انتخاباتی سالم و با شرکت 80 درصدی مردم بود.

قنبری ادامه داد: در بحث مدیریت آب نیز سال گذشته در این شهرستان 164 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شد که به دنبال آن 5/16 میلیون متر مکعب آب در شهرستان صرفه جویی شد .

وی همچنین با اشاره به نصب 216 کنتور هوشمند برای چاه های مجاز کشاورزی گفت: 24روستای شهرستان کبودراهنگ با مشکلات جدی آب مواجه هستند که سال گذشته یک هزار و 333 آبرسانی با تانکر به روستاها انجام شده است.

فرماندار کبودراهنگ افزود: در سال زراعی امسال 166 میلی متر بارش در شهرستان وجود داشته است که نسبت به مشابه سال گذشته که 144 میلی متر بود افزایش داشته است که انتظار می رود با ادامه بارش ها امسال سال زراعی خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز 24 روستا با 230 هزار مترمربع با صرف اعتبار 50 میلیارد ریالی در شهرستان آسفالت ریزی شده است که 12 روستا نیز تا پایان اردیبهشت امسال آسفالت ریزی خواهند شد.

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ نیز در این شورا با اشاره به نامگذاری سالجاری از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: برای تحقق این امر مهم باید مسئولان بیش از پیش تلاش کنند.

حجت الاسلام یوسف روحانی افزود: مسئولان باید امسال برای رفع بیکاری در جامعه برنامه ریزی دقیق تری داشته باشند و با راه اندازی و توسعه صنایع تبدیلی ، صنایع دستی و رونق قالی بافی مانع از افزایش آمار بیکاری با توجه به خشکسالی های اخیر در منطقه شوند .

وی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه از درآمدهای غار علیصدر تنها مشکلات امنیتی، اسکان مسافران و تامین مایحتاج عهده شهرستان است که مسئولان استان باید برنامه ریزی لازم را داشته باشند تا این شهرستان نیز از درآمد این مجموعه بهره مند شده یا در اعتبارات دولتی معادل درآمد این غار به شهرستان اختصاص پیدا کند.

همچنین در این شورا از کتاب ( از ذهن هفت کاریز کبود ) نوشته سید حسین جعفری که تاریخ و فرهنگ شهرستان کبودراهنگ را در 268 صفحه توضیح می دهد رونمایی شد.

شهرستان کبودراهنگ با 170 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان همدان قرار دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تابناک همدان، تاریخ 16 فروردین 95، کد مطلب: 205747: www.tabnakhamadan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین