پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۴۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
استان مرکزی بی نظیر ترین ظرفیت ها را در دو بخش صنعت و کشاورزی دارد اما شما در وادی عمل می بینید که امروز هم صنعتگران ما و هم کشاورزان ما به شدت در مضیغه هستند.

شعارسال: امید محترمی مسئول قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی دانشگاه های استان مرکزی پیش از خطبه های نماز جمعه ی این هفته ی شهر اراک با اشاره به وضعیت نا به سامان اقتصاد استان مرکزی ، تفکر غیرانقلابی را دلیل این مشکلات قلمداد کرد.

*اعتماد بی حد عده ای به آمریکا، درد بی درمانی است که امروز گریبان کشور را گرفته است

محترمی در ابتدا گفت : نهالی که با خون شهدا سیراب شد امروز به برکت رهبری نائب المهدی حضرت امام خامنه ای و امت انقلابی به درختی تناور تبدیل گشته که شاخه های آن تمامی منطقه را از سایه دلپذیر خود متنعم کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی رسیده است که در بسیاری از علوم در عالیترین سطوح در دنیا نقش آفرینی می کند، بیان کرد : روزگاری این مملکت خواب ساخت موشک و پیشرفت در پزشکی و نانو فن آوری و علوم هسته ای و صنایع هایتک را هم نمی دید اما امروز اوضاع تغییر کرده است.

مسئول قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی استان مرکزی با بیان اینکه اعتماد بی حد و خوش بینی لا یتناهی عده ای به آمریکا، درد بی درمانی است که امروز گریبان برخی افراد و جریانات سیاسی را در کشور گرفته است، تصریح کرد: آمریکا دیگر باید چه جنایتی علیه مردم ایران و بشریت انجام دهد تا رگ غیرت برخی از آقایان بجنبد و اعتمادشان از او سلب شود و چرا طرفداران رابطه با آمریکا لیست بلند بالا و ادامه دار خباثت های آمریکا پس از برجام را برای مردم بازگو نمی کنند.

*آقایان دقیقا چه چیزی را نقض برجام می دانند؟

محترمی در ادامه افزود : آقایان دقیقا چه چیزی را نقض برجام می دانند؟آمریکا دیگر باید چه عهد و قول آشکار و پنهانی را نقض کند تا رگ غیرت جریان غربگرا به جنبش درآید؟ چرا برخی مسئولین این همه خباثت و جنایت در حق کشور و مردم را می بینند ولی حتی از بکار بردن لفظ دشمن برای آمریکا خودداری می کنند .

وی با اشاره به دشمنی های آشکار آمریکایی ها بر علیه بشریت و ایران گفت : آیا هدف قرار دادن ایرباس ایران توسط ناو آمریکایی و کشتار صدها زن و کودک دشمنی با ایران نیست؟ آیا کمک آواکس های آمریکایی به صدام و رژیم بعث عراق و سرازیر شدن سیل تسلیحات نامتعارف جنگی به این کشور برای کشتار مردم ایران دشمنی نیست؟ آیا حمایت از سازمان جنایت کار منافقین، تروریست هایی چون ریگی و گروهک های ضد انقلاب دشمنی نیست؟ آیا به رگبار بستن دانشمندان هسته ای ما در مقابل کودک معصومشان، دشمنی نیست؟ آیا تحریم نظامی، صنعتی و حتی دارویی ایران دشمنی نیست؟

*از نگاه برخی آقایان له شدن طبقه ای از مردم زیر چرخ توسعه امری عادی به حساب می آید

مسئول قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی استان مرکزی با بیان اینکه چرا برخی از مسئولین از آمریکا ترس دارند ، گفت : آیا بهتر نیست به جای دل بستن به امام زاده ای که کور می کند و شفا نمی دهد چشم امید به وعده های الهی سپرد و بر ظرفیت های داخلی تکیه کرد و دست یاری به سوی پتانسیل های بی نظیر موجود در بین نخبگان جامعه دراز کرد و آیا مغزی که می تواند موشک ۹۰ هزار قطعه ای با آخرین تکنولوژی روز دنیا را بسازد نمی تواند در عرصه خوردرو، هواپیما، حوزه نفتی، وسایر حوزه های اقتصادی تحول بیافریند؟

محترمی با بیان اینکه امروز بی تردید مهمترین مشکل کشور نوع نگاه غیرانقلابی است، در ادامه افزود: نگاه غیرانقلابی به جای آنکه مردم را پیش برنده ی کشور و ولی نعمت خود بداند اعتقاد دارد که مردم ضمن آنکه به بسیاری از امورات نامحرم هستند ، له شدن طبقه ای از مردم زیر چرخ توسعه امری عادی به حساب می آید.

*کدام عقل سلیمی می‌پذیرد مدیری ۱۰۰ میلیون حقوق بگیرد؛ مگر اینها برای انقلاب چه کرده‌اند

وی با بیان مطالبات رهبر معظم انقلاب پیرامون موضوع فیش های نجومی گفت: مسئولین پس از دستور صریح مقام معظم رهبری در برخورد با فیش های ناعادلانه نجومی چه کرده اند؟ کدام عقل سلیم و با انصافی می پذیرد که مدیری ۶۰میلیون، ۸۰ میلیون، ۱۰۰میلیون حقوق بگیرد، مگر اینها برای کشور چه کار کرده اند؟

مسئول قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی استان مرکزی تصریح کرد : متاسفانه جریان غرب گرا و غیر انقلابی به جای تمرکز روی مبارزه با فساد اقتصادی با وقاحت و پررویی تمام از تریبون های رسمی مفسدین را ذخیره نظام معرفی می کنند.

محترمی پیرامون فضای استان مرکزی و وضعیت اقتصادی این استان در ادامه گفت : دیگر زمان مماشات و نادیده گرفتن عملکرد تخریبی جریان غیر انقلابی گذشته و زمان تبیین و شفاف سازی فرا رسیده است چرا که جریان غربگرا و سایه نشین سالهاست تولید و پیشرفت کشور در سایه استحکام ساخت درونی نظام را به اسم ورود سرمایه گذار خارجی، تعامل با دنیا و مذاکره و تنش زدایی معطل نظریاتِ پوک و بی مغز خود ساخته است.

وی با بیان اینکه ملت دیگر فریب لفاظی ها و وعده های بی ثمر برخی آقایان در حوزه اقتصاد مقاومتی را نخواهند خورد، تاکید کرد: نا گفته پیداست وقتی متولیان اقتصاد مقاومتی افرادی با ثروت های افسانه ای شده اند که توان ایران را تنها در تهیه آبگوشت بزباش می دانند و معتقدند ما باید حتی مدیر نیز از خارج وارد کنیم وضع بهتر از این نخواهد شد.

*آقایان وارد کننده در این استان خود را سینه چاک تولید داخل معرفی می کنند

محترمی با عنوان اینکه متاسفانه آقایانی که خود از صفر تا صد در جریان واردات ۵۰۰۰ هزار واگن به کشور بوده اند ، در همین استان مرکزی خود را سینه چاک تولید داخلی معرفی می کنند، افزود: آقای عزیز!! نیازی نیست روی ریل واردات خودساخته بخوابی و جلوی ورود واگن ها را بگیری که اگر کمی چشم بچرخانی می بینید که درصد بسیار بالایی از صنایع این استان به خاطر عدم اتکا به توانایی های داخلی در دهه ی اخیر تعطیل شده اند.

*امروز برخی صنایع بزرگ آلوده به سیاست بازی شده اند

وی با بیان اینکه حمایت و اعطای تسهیلات به واحد های کوچک و متوسط صنعتی از پایه های اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: آیا بهتر نیست به جای تزریق میلیاری پول به صنایع بزرگی که متاسفانه امروز آلوده به سیاست بازی شده اند فکری به حال صنایع استانی کنید که روزی این استان در بین برترین تولید کنندگان کشور آوازه ای بی نظیر داشت.

*اولویت‌های مردم استان مرکزی و مسئولان استان از زمین تا آسمان تفاوت دارد

مسئول قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی استان مرکزی با بیان اینکه متاسفانه بر سکان مدیریت اجرایی در استان مرکزی نوع نگاهی حاکم شده است که این نوع نگاه اولویت های از پیش تعیین شده ی دیگری دارد، گفت: امروز جنس اولویت های مردم بزرگوار استان مرکزی با جنس و نوع اولویت های مسئولان استان مرکزی از زمین تا آسمان تفاوت دارد.

*هم کشاورزان ما و هم صنعت گران ما به شدت در مضیغه هستند

محترمی ادامه داد : استان مرکزی بی نظیر ترین ظرفیت ها را در دو بخش صنعت و کشاورزی دارد اما شما در وادی عمل می بینید که امروز هم صنعتگران ما و هم کشاورزان ما به شدت در مضیغه هستند.

وی با اشاره به عدم توجه به ظرفیت های سطح جامعه از سوی مسئولین ، اظهار کرد : جای تاسف دارد کسانی که به خاطر نگاه غلط به ظرفیت های مردم و نخبگان مشکلات را ایجاد کرده اند، امروز در جایگاه طلبکار قرار می گیرند و گاهی حتی پا را فراتر می گذارند و بر زخم مردم نمک هم می پاشند.

*بیش از ۳۷درصد از صنایع استان مرکزی از پای درآمده و تعطیل شده‌اند

مسئول قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی استان مرکزی با اشاره به رصد و پایش عارضه های بخش صنعت که به صورت رسمی چندماه پیش توسط مراجع مرتبط به این حوزه صورت گرفته است ، گفت : با بررسی وضعیت تولید در واحدهای صنعتی استان مرکزی مشخص می شود که بیش از ۳۷درصد از این صنایع از پای درآمده و تعطیل شده اند.

محترمی ادامه داد : از ۶۳ درصد از واحدهای صنعتی که تعطیل نیستند نیز اوضاع خوبی وجود ندارد و بیش از ۳۰ درصد از این صنایع فعال با ظرفیت کمتر از ۲۰ درصد در حال تولید هستند.

*فقط ۴/۵ درصد از واحدهای صنعتی آن با ظرفیت بالای ۸۰ درصد در حال تولید هستند

وی با بیان اینکه استان مرکزی روزی یکی از قطب های اصلی صنعتی کشور به شمار می رفت، اظهار کرد: هم اکنون فقط ۵/۴ درصد از واحدهای صنعتی آن با ظرفیت بالای ۸۰ درصد در حال تولید هستند و این اوج حرکت مسئولان در مسیر اقتصاد مقاومتی را نشان می دهد!!

مسئول قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی استان مرکزی با اشاره به اینکه در مقوله ی کشاورزی نیز اوضاع بهتر از وضعیت صنعت نیست ، گفت : در سطح کشور اگر از مرحله ی پیش از کاشت تا مرحله ی بعد از برداشت محصولات کشاورزی را در نظر بگیریم شاهد آن هستیم آن چیزی که مسئولان از آن تحت عنوان حمایت از کشاورزی یاد می کنند تیری است بر پیکره ی بخش کشاورزی.

محترمی با اشاره به مشکلات بسیار کشاورزان در استان مرکزی گفت : در نگاه کلان و ملی شاهد آن هستیم که در مقوله ی کشاورزی قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی به راحتی نادیده و حتی بعضاً زیر پا گذاشته می شود .

*تقریبا هیچ حرکتی در راستای حمایت از کشاورزان استان مرکزی صورت نگرفت

وی در همین رابطه ادامه داد : به عنوان مثال در مقوله ی خرید تضمینی گندم، جو و یا در همین روزهای اخیر خرید کشمش شاهد آن بودیم که چگونه نگاه غیرانقلابی سطح و شان کشاورزان که موتور محرک تولید جامعه محسوب می شود را تا حدی پایین می آورند که نتیجه ای جز درماندگی و استیصال را در پی نداشته است.

مسئول قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی بیش از ۹۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد، عنوان کرد: جنبش دانشجویی انقلابی استان در ماه های اخیر بارها مراتب اعتراض خود را خطاب به مدیر ارشد دولت در استان مرکزی پیرامون مشکلات کشاورزان اعلام کرده است اما همانطور که گفته شد چون جنس اولویت های آقایان با جنس اولویت مردم از زمین تا آسمان تفاوت دارد لذا تقریباً هیچ حرکتی در راستای حمایت از کشاورزان استان مرکزی صورت نگرفت.

*فاصله ی شعار تا عمل ؟!!

محترمی با اشاره به اینکه این گوشه‌ای از احوال نا به‌سامان دو بخش کشاورزی و صنعت در استان مرکزی بود، یادآور شد : این اوضاع اقتصاد استان مرکزی است و جالب‌تر آنکه آقایان بدون هر گونه تأخیر در دور میزهای جلسات ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی حاضر می‌شوند و کلمات طبق منویات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی از دهانشان نمی‌افتد!!! و ببینید که تفکر غیرانقلابی چقدر می‌تواند بین شعار و عمل فاصله بیندازد.

*حریم ولایت مطلقه فقیه و حضور عناصر فتنه‌گر در دانشگاه‌ها خطوط قرمز ما هستند

وی با بیان اینکه سربازان جان بر کف ولایت در بسیج دانشجویی استان مرکزی تا کنون در برابر حضور نقش آفرینان فتنه در دانشگاه ها بخصوص در جریان انتخابات مجلس دهم خویشتن داری کرده است ، گفت : اگر جریان دگر اندیش و فدایی فتنه در استان مرکزی بخواهد در آستانه انتخاباتِ ریاست جمهوری و با دور زدن قانون، فضای علمی و آرام دانشگاه ها را برهم زند با واکنش انقلابی و دشمن شکن دانشجویان بسیجی مواجه خواهد شد.

محترمی با بیان اینکه قانون اساسی، حریم ولایت مطلقه فقیه و حضور عناصر فتنه گر در دانشگاه ها خطوط قرمز جریان انقلابی به حساب می آید، خاطر نشان کرد : به هیچ عنوان عدول از این موارد را از طرف هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی در هر جایگاهی را بر نمی تابیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری نسل فردا ، تاریخ انتشار خبر 30 مهر 1395، کدمطلب: ،www.naslefardaa.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین