پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی گفت: امسال بزرگراه ۶۱ کیلومتری اراک –خمین به عنوان کریدور جدید جنوب –مرکز کشور به بهره برداری می رسد.
شعار سال: مجید رضا نصراله نژاد، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در سال جاری به همت مهندسان زحمتکش حوزه راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی بزرگراه ۶۱کیلومتری اراک-خمین به صورت کامل به بهره برداری می رسد.

نصرالله نژاد اظهار کرد: اثرات افتتاح این پروژه از حیث کاهش مصرف سوخت، زمان سفر، تصادفات و همچنین به صفر رسیدن سوانح رانندگی رخ به رخ در ارتقاء شاخصهای حوزه حمل و نقل جاده ای استان مرکزی و کشور محسوس می شود.

وی با اشاره به این نکته که با تکمیل این پروژه که در مراحل نهایی قرار دارد علیرغم کمبود اعتبارات تخصیصی به یکی از مطالبات بر حق هم استانیهای عزیز به ویژه شهروندان خمین و اراک پاسخ داده می شود بیان کرد: جابجایی شبکه انتقال برق، محدودیت مقطعی در تامین برخی مصالح، را از دیگر علل تاخیر در احداث باند دوم این بزرگراه می توان عنوان کرد که با تدابیر اتخاذ شده و همت مهندسین و دیگر عوامل، سرانجام در سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل به زودی شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی با اشاره به احجام و ابنیه فنی بزرگ احداث شده در این پروژه گفت: در این طرح ۱۲۲ دستگاه پل شامل ۱۰ دستگاه پل لوله ای ، ۱۰۱ دستگاه پل با دهانه زیر ۱۰ متر و همچنین ۹ دستگاه پل بزرگ شامل ۱ دستگاه پل ۱۵ متری ۳ دهانه، ۳ دستگاه پل ۱۰ متری ۳ دهانه، ۱ دستگاه پل ۸ متری ۳ دهانه، ۴ دستگاه پل ۶ متری ۲ و ۳ دهانه و نیز ۲ دستگاه زیرگذر ۱۲ متری در پروژه مذکور اجرا شده است.

مختصات فنی مهندسی بزرگراه اراک خمین:

۳۴/۱ میلیون مترمکعب خاکریزی و راکفیل، ۳۱/۱ میلیون متر مکعب خاکبرداری خاکی و سنگی، ۴۰هزارمترمکعب بتن ریزی، ۶۱۶ هزار تن آرماتوربندی ،۳۸۵ هزار متر مکعب اساس و زیراساس، ۱۹۱ هزار تن آسفالت ریزی در جریان تکمیل این پروژه اجرا شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اراک امروز، تاریخ انتشار: 3 شهریور 1395، کد مطلب:- ، www.arakemrooz.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین