پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۵۸۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی در خصوص تسهیلات ویژه استان در سفر هیئت دولت گفت: ۶۰۰ میلیون یورو تسهیلات برای پروژه‌های استان مرکزی مورد موافقت قرار گرفت.

شعار سال:


مجید نیکی ملکی عنوان کرد: براساس پروتکل پیش‌بینی شده، ابلاغیه ای قبل از سفر هیئت دولت در جلسه‌ای به منظور تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان و مسائل و مشکلات در سیستم بانکی استان ترتیب داده شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه که با حضور دکتر سیف رئیس بانک مرکزی برگزار شد و درخواست فهرست و مقدار تسهیلات مورد نیاز استان برای طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری مطرح و موضوعاتی دیگر همچون تامین تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و تسهیلات ازدواج است که عنوان شد.

نیکی ملکی با اشاره به اینکه براساس تواقفات اولیه انجام شده در این جلسه با بررسی حداقل ۶۰۰ میلیون یورو تسهیلات مورد درخواست طرح‌های استان مرکزی از محل صندوق توسعه ملی موافق شد که از جمله این طرح ها می توان به انتقال آندسازی با پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون یورویی با عاملیت بانک ملت و پروژه‌های پتروشیمی، طرح پالایشگاه پلاسمای خون، تولید فولاد و … اشاره کرد.

وی گفت : براساس نامه رئیس کل بانک مرکزی ابلاغی به استان بیش از هشت هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج علاوه بر آنچه از ابتدای سال به متقاضیان پرداخت شده، ظرف سه ماه بعد از سفر ریاست جمهوری به استان مورد اقدام قرار خواهد گرفت، همچنین به منظور کمک به ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و افراد غیر تحت پوشش در قالب خود اشتغالی و تامین تسهیلات ارزان قیمت حدود ۲۳ میلیارد تومان سهم استانی ابلاغ شده بود که براساس رایزنی‌های انجام شده حداقل ۱۰ میلیارد تومان دیگر را بانک مرکزی به صورت رسمی به بانک‌ها ابلاغ کرد که به سقف تسهیلات اضافه شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی در خصوص سرمایه گذاری در استان مرکزی افزود: بیش از ۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان ارائه شد و خلاصه اطلاعات اقتصادی در اختیار قرارگاه‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، موسسات و صندوق‌ها قرار گرفت و امید است که مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح رونق تولید در بنگاه‌های کوچک و متوسط گفت: تاکنون بیش از ۳۲۳ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات انجام شده است و براین اساس حدود ۷۰ درصد تسهیلات ابلاغی استان جذب و بیش از ۴۴۰ واحد تسهیلات دریافت کرده‌اند.نیکی ملکی

اضافه کرد: با رایزنی‌های انجام شده امکان ثبت‌نام در سامانه بهین‌یاب و ویرایش اطلاعات میسر می‌شود و با توجه به اینکه بخش کشاورزی نیز از این تسهیلات استفاده می‌کند موافقت شد که سقف تسهیلات که برای رونق تولید مورد استفاده است از رقم ۱۶ هزار میلیارد تومان افزایش یابد. براساس اخبار رسیده از وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح حمایت از رونق واحدهای کوچک و متوسط در سال آینده ادامه خواهد یافت و واحدهای معدنی و صنعتی بخش معدن نیز در فاز بعدی مشمول طرح خواهند شد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی عطر یاس، تاریخ انتشار ۱۱ آبان 1395، کد مطلب:33821: www.atreyas.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین