پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به اینکه تعدادی از پروژه‌های عمرانی در حال اجرا است، گفت: پروژه‌های عمرانی کلانشهر اراک با سرعت خوبی اجرا می‌شوند.

شعار سال : اسماعیل تاج‌آباد امشب در جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار کرد: تقاطع‌های غیر هم‌سطح نیمه کاره در شهر رو به اتمام بوده و تقاطع غیر هم‌سطح شهید سیاوش امیری تا پایان این ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: شهرداری اراک در اجرای پروژه‌ها و خدمت رسانی به مردم همچنان این روند مطلوب را ادامه دهد و با توجه به نزدیکی فصل سرما در عملیات اجرایی پروژه‌ها سرعت بخشد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در ادامه با تقدیر از زحمات شهرداری و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک به منظور پیگیری و اجرایی کردن سیستم فرا کارت (کارت بلیط اتوبوس‌ها) بیان کرد: فاز اجرایی سیستم کارت بلیط اتوبوس‌ها از 19 آبان ماه در سطح شهر آغاز می‌شود.

تاج‌آباد با بیان اینکه در بارندگی‌های اخیر شهروندان شاهد آب‌گرفتگی‌هایی در سطح شهر بودند تاکید کرد: در زمان بارش نزولات واحد روابط عمومی از محل‌هایی که آب‌گرفتگی ایجاد شده بود، مستندسازی و تهیه عکس و فیلم کرده تا در برنامه زمان‌بندی نسبت به رفع مشکل این مناطق اتخاذ تصمیم شود.

وی برپایی نمایشگاه کتاب و توزیع کتاب‌های عمومی و درسی با 20 تا 40 درصد تخفیف را از اقدامات فرهنگی شهرداری اراک عنوان کرد و ادامه داد: این نمایشگاه در فرهنگسرای شهر برپا شده است که پیشنهاد می‌شود شهرداری از این قبیل برنامه‌های فرهنگی خود را در مجموعه‌های مشارکتی مرکز شهر از جمله مجتمع آفتاب و گلستان برگزار کند.

وی یادآور شد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده مقرر است شهرداری اراک همچون شهرداری‌های دیگر شهرهای کشور برای آماده‌سازی امکانات سرویس دهی به زائران کربلا در روز اربعین نیروهایی را به مهران و کربلا اعزام کند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار کرد: مقرر شده است به منظور جابجایی زائران در مرز مهران 30 دستگاه اتوبوس از شهرداری اراک اعزام شود.

* تعداد تلفات مصدومین در بیمارستان‌های اراک غیر عادی است

تاج‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار تلفات مصدومین در بیمارستان‌ها گفت: بر اساس آمار و مقایسه آن با نرم و استاندارد، تعداد تلفات مصدومین در بیمارستان‌های اراک بیشتر از استاندارد است که این مهم نیازمند بررسی ویژه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی است تا مشخص شود آیا این تعداد تلفات به دلیل کمبود امکانات، عدم رسیدگی، یا نبود تخصص‌های ویژه در بیمارستان‌های شهر رخ می‌دهد.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در نطق پیش از دستور با گلایه از عدم تحقق بودجه هزار و 21 میلیارد تومانی سال جاری شهرداری گفت: شهردار اراک شایسته بود قبل یا حین مصوب کردن بودجه مراتب اعتراض خود مبنی بر اینکه شرایط تحقق بودجه امکان پذیر نیست را اعلام می‌کردند.

عباس آجرلو افزود: اکنون پس از گذشت 8 ماه از سال و علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده کمتر از 30 درصد بودجه مصوب محقق شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به گذشت 3 سال از کلانشهر شدن اراک هیچ‌گونه اقدام بایسته‌ای در جهت اعمال قوانین ناظر بر کلانشهر در خصوص شهر اراک صورت نگرفته است که این مهم نیازمند توجه ویژه نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد استان است.

* نمایندگان مصوبه کلانشهر شدن اراک را با جدیت پیگیری کنند

این عضو شورای شهر از نمایندگان مجلس و استاندار خواست، پیگیری‌های لازم را به منظور مصوبه کلانشهر شدن اراک و اجرای تمام قوانین ناظر بر کلانشهر شدن اراک و درصد سهم آلایندگی صنایع در این شهر را داشته باشند.

آجرلو ادامه داد: از استاندار و نمایندگان انتظار می‌رود به وظیفه قانونی خود در احقاق حقوق حقه مردم به منظور کاهش آلودگی هوا اقدام کنند.

در این نشست گزارش عملکرد 6 ماهه شهرداری بررسی و مصوب شد به منظور اطلاع عموم شهروندان منتشر شود، همچنین با واگذاری کاربری ملک حمام بهداشتی سنجان به منظور ساخت حسینیه شاهزاده علی‌اصغر با حفظ مالکیت شهرداری و انتقال علی مهبد، محمدحسین مرادی‌باستانی و هادی ابراهیمی به عنوان مأمور به شهرداری اراک موافقت شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازوب سایت فارس، تاریخ نشرخبر : 18 آبان 1394 کد مطلب : 13940818001458 www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین