پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۸۲۱
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
مدیر کل راه و شهر سازی استان اصفهان درصد پیشرفت کلی پروژه را در حال حاضر ۳۵ درصد در قالب حفاری تونل با بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی (حفاری ۶۵۰ متر در ورودی تونل و ۱۵۰ متر در سمت خروجی) و چهار کیلومتر راه احداثی با پیشرفت ۵۰ درصد با دو شیفت کاری به صورت منظم اعلام کرد.

شعارسال: تونل خوانسار به بوئین میاندشت، تسهیل کننده راه ارتباطی چندین شهرستان در منطقه و حتی کریدوری برای منطقه غرب به مرکز استان، جهت کاهش مسیر و هزینه‌های حمل و نقل به شمار می‌آید که به عنوان یکی از پروژ‌های مهم اداره کل راه و شهرسازی در دست انجام است.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این رابطه گفت: وجود گردنه طولانی و دارای شیب‌های طولانی بسیار زیاد و فاقد مشخصات فنی منطبق به طبقه‌بندی و شرایط هندسی راه، لغزندگی شدید مسیر ناشی از عوامل جوی در فصل‌های بارش و ناایمن بودن تردد در این مسیر سبب شد که این پروژه از سال‌ ۱۳۹۲ مورد توجه اداره کل راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: با هدف حذف گردنه و سهولت تردد در مسیر خوانسار ـ گلپایگان و حتی شهرستان‌های مرکزی کشور به شهرستان فریدن و اصفهان، طراحی و مطالعات اجرای عملیات تونل خوانسار ـ بویین میاندشت با طول یک هزار و دویست متر از تیرماه سال ۹۲ شروع شد که جهت ارتباط با را‌ه‌های متصل به آن نیاز به احداث چهار کیلومتر راه احداثی و ۱۳ کیلومتر بهسازی راه‌های موجود می باشد.

حجت اله غلامی درصد پیشرفت کلی پروژه را در حال حاضر ۳۵ درصد در قالب حفاری تونل با بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی (حفاری ۶۵۰ متر در ورودی تونل و ۱۵۰ متر در سمت خروجی) و چهار کیلومتر راه احداثی با پیشرفت ۵۰ درصد با دو شیفت کاری به صورت منظم اعلام کرد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، مبلغ قرارداد فی‌مابین این اداره کل با پیمانکار مربوطه ۲۷۰ میلیارد ریال است که تاکنون بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است و در صورت تامین اعتبار به موقع، تونل خوانسار ـ بویین و راه‌های ارتباطی تا پایان سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است اجرای این پروژه نقش بسزایی در صرفه‌جویی مصرف سوخت و ترانزیت مرکز استان به غرب کشور و بالعکس دارد..

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت راه دانا، تاریخ انتشار: 28آبان1394، کدخبر: 536131: dana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین