پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۸۵۰
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
رئیس شورای شهر مهدی‌شهر از استاندار سمنان خواست تا درباره نامه اخیر اعضای شورای شهر شهمیرزاد به رهبری، کمیته حقیقت‌یاب تشکیل دهد؛ در این نامه آمده: شهمیرزاد در سالیان متمادی منطقه‌ کوچکی در دل اراضی مهدی‌شهر محسوب می‌شده است.

شعارسال: علی‌بخش کسائیان رئیس شورای اسلامی شهر مهدی‌شهر خواستار تشکیل کمیته‌ای حقیقت‌یاب درباره مسائل اخیر رخ‌داده در شهمیرزاد شد و خطاب به استاندار سمنان اظهار داشت: با عنایت به نامه سرگشاده شورای اسلامی شهر شهمیرزاد به مقام معظم رهبری، خواهشمند است دستور فرمایید کمیته‌ای حقیقت‌یاب از مسؤولان ذی‌ربط نسبت به بررسی و اعلام صحت و سقم ادعاهای مطرح‌شده اقدام لازم معمول و در خصوص مطالب فوق پاسخ مناسب ارائه فرمایند.

در این نامه آمده است: در این خصوص توجه جنابعالی را به چند مورد در متن نامه فوق معطوف می‌دارد:

1- همه ما موظفیم در ارائه اطلاعات و آمار به مقامات و مسؤولان خصوصاً خطاب به مقام معظم رهبری اصل صداقت و امانت را رعایت نموده و از درج مطالب خلاف واقع حتی به‌صورت سهوی خودداری کنیم. چه‌بسا بعضی از این اطلاعات و آمار و مطالب غیرصحیح علاوه بر اینکه باعث خدشه در روند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های مدیران شده، نوعی سوءاستفاده از جایگاه قانونی و نیز اهانت به گیرندگان نامه بوده و انتظار پاسخ شفاف و قاطع از سوی جنابعالی و سایر مسؤولان استان ضروری به نظر می‌رسد.

2- منطقه دربند مهدی‌شهر از صدها سال قبل محل زندگی مردم، عشایر و باغداران مهدی‌شهر بوده و اراضی کشت و صنعت، باغ گردو و پارک روبروی کلانتری، منطقه ملک طبیعی و... همگی از املاک مردم مهدی‌شهر و جزء املاک ثبتی مهدی‌شهر بوده است و در سالیان متمادی شهمیرزاد منطقه‌ای کوچکی در دل اراضی مهدی‌شهر محسوب می‌شده و پس از تلاش‌های چندین ده‌ساله مردم مهدی‌شهر در ارتقای به شهرستان، مرکز بخش شدن را به مردم شهمیرزاد هبه کرده‌اند و به‌عنوان یک شهر دوست و هم‌جوار از دیرباز روابط خوبی بین مردم دو شهر برقرار بوده که نشانه آن هم حضور قشر وسیعی از مردم مهدی‌شهر در شهمیرزاد به‌عنوان صاحبان املاک و باغات و سرمایه‌گذار است و بسیاری از پروژه‌های کلیدی شهمیرزاد نیز توسط مردم مهدی‌شهر در حال احداث است.

3- از زمان تصویب حریم شهر مهدی‌شهر که علی‌رغم وجود بستر و الزامات قانونی با حداقل شرایط به تصویب رسید، پس از آن در منطقه دربند هیچ چاهی جهت انتقال آب به مهدی‌شهر حفر نشده است و تمامی منابع آب شرب مهدی‌شهر از قنات‌های ملک طیبی، قنات دربند، قنات علی‌آباد و قنات دادگر که متعلق به مردم و شهرداری مهدی‌شهر بوده و در سنوات بسیار دور با مبالغ هنگفت حفر یا خریداری شده است، تأمین می‌شود و هم‌اکنون نیز به دلیل عدم رهاسازی آب در بالادست و ذخیره‌سازی‌های غیرکارشناسی آب چشمه‌ها و رودخانه‌ها در فصول مختلف سال در شهمیرزاد موجبات خشک شدن قنوات پایین‌دست شده و موجبات اعتراض کشاورزان دربند و علی‌آباد را فراهم آورده است و در این زمینه باید مسؤولان امور آب استان و آب و فاضلاب شهری با بررسی دقیق پاسخگو بوده و از انتشار مطالب خلاف واقع و غیرکارشناسی جلوگیری کنند. ادعای خشک شدن آب بالادست در چاه‌های پایین‌دست هم جای تعجب دارد؛ چه اینکه معمولاً آب به سمت پایین می‌آید نه به سمت بالا.

4- اتهاماتی مانند سوء مدیریت، قومیت‌گرایی در منطقه، عدم رعایت عدالت در تخصیص اعتبارات، عدم استقرار ادارات و... مواردی است که مرتباً در این نامه به آن دامن زده شده که از استاندار خواهشمند است دستگاه‌های اجرایی استان را موظف به بررسی و اعلام نظر در خصوص مسائل مطرح‌شده نموده و از انتشار این‌گونه ادبیات اختلاف‌برانگیز خودداری شود.

5- در خصوص تجزیه شهرستان مهدی‌شهر نیز در سال 92 و در روزهای پایانی دولت قبل مصوبه‌ای مخدوش از هیأت دولت وقت توسط یکی از عوامل سوءاستفاده کننده از موقعیت به‌صورت کاملاً غیرحرفه‌ای، ناشیانه و مخفیانه به نظام تحمیل شد که علیرغم پیگیری مکرر هیچ برخورد قانونی با عاملان این دست‌اندازی به قانون صورت نگرفت و با اینکه رئیس‌جمهور وقت نیز آن را در سخنرانی‌ها تکذیب نموده‌اند، شخصی تحت عنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهور با کاری غیراخلاقی و به دور از چشم مسئولان استان، وزارت کشور و مجلس تنها با یک رانت باعث تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی و اضطراب در شهرستان مهدی‌شهر شده بود که پس از آن علیرغم ابطال و غیرقانونی و غیر عرف خواندن این نامه کذائی، استان اقدام لازم را در جهت ریشه‌کن نمودن این موضوع انجام نداده است که از استاندار در این فرصت خواستار ختم این قائله هستیم.

6- در بخشی از نامه اعضای شورا متأسفانه با زیر پا گذاشتن ادب و اخلاق مردم شریف مهدی‌شهر را مورد اهانت قرار داده و آن‌ها را قومیت‌گرا و نژادپرست خوانده‌اند. با توجه به اینکه حق تعقیب قضائی این افراد برای مردم مهدی‌شهر محفوظ است توجه همگان را به چند نکته در این خصوص جلب می‌نماییم:

الف: مردم مهدی‌شهر در کل شهر و بخش شهمیرزاد در نقاط مختلف در حال سرمایه‌گذاری، کشاورزی، دامداری و دام‌پروری هستند و بسیاری از ساخت‌وساز کنندگان مهدی‌شهری در شهمیرزاد در حال فعالیت هستند پس نمی‌توانند قومیت‌گرا یا نژادپرست بوده در حالی که هیچ شهمیرزادی تاکنون در شهر مهدی‌شهر سرمایه‌گذاری ندارد.

ب: در منطقه دربند مهدی‌شهر که محل دست‌اندازی و امتیاز گیرید شده است در طول تاریخ شهمیرزادی‌ها ملک، باغ یا زمینی نداشته و ندارند و جزء حریم مصوب و قانونی مهدی‌شهر است.

ج: مردم مهدی‌شهر با بزرگ‌منشی تابلوهای راهنما جهت مسافرین برای هدایت به شهر شهمیرزاد در نقاط مختلف مهدی‌شهر نصب نموده‌اند اما مسئولان آن شهر حتی از تابلو راهنمایی برای مسافرین دریغ ورزیده و نام مهدی‌شهر در هیچ تابلویی دیده نمی‌شود و در سر در ادارات نیز از نام شهرستان خبری نیست و البته این مورد هم می‌بایست توسط مسئولین پیگیری و اصلاح شود.

د: زمین کشت و صنعت شهمیرزاد جزء پلاک ثبتی مهدی‌شهر بوده و از اموال و دارائی‌های یکی از سرمایه‌داران مهدی‌شهری بوده که اوایل انقلاب به تصرف درآمده ولی مردم مهدی‌شهر از آن هیچ صحبتی نکرده‌اند.

مردم مهدی‌شهر هم‌اکنون برای داشتن درمانگاه و تکمیل بیمارستان لحظه‌شماری نموده و از کمبود امکانات درمانی رنج می‌برند ولی خیرین مهدی‌شهری بهترین درمانگاه خیرساز را برای مردم شهمیرزاد می‌سازند و این نشان از روح بلند و طبع والای مردم مهدی‌شهر است و جای قدردانی و سپاس از خیرین مهدی‌شهری در سراسر استان است و مردم استان شاهد ساخت بناهای خیرساز مردم مهدی‌شهر در جای‌جای استان ازجمله سمنان، گرمسار، دامغان و ... می‌باشند.

7- مردم مهدی‌شهر در اقدامی کاملاً مسالمت‌آمیز و در راستای قانون اقدام به جلوگیری از مصوبه غیرقانونی و غیراخلاقی یکی از عوامل در دفتر دولت قبل که با پارتی‌بازی، بی‌قانونی و رانت‌خواری به دنبال تضییع حقوق مردم بوده ایستادگی نموده و از تجزیه شهرستان تازه تأسیس خود که پس از 40 سال پیگیری و تلاش به دست آورده بودند جلوگیری نمودند و مسلماً حق این مردم است که نگذارند فردی با سوءاستفاده از موقعیت، ایجاد اسناد جعلی و کذب و اعمال خلاف قانون به منافع خود دست پیدا کند.

8- پیگیری مکاتبات مردم حق و وظیفه قانونی همه شوراهاست ولی قطعاً کسی حقی را برای توهین به مردم یک شهر در لوای پیگیری قائل نبوده و باید حساب این چند نفر را از مردم شریف شهر شهمیرزاد که ترکیبی از نژادهای سنگسری، پروری، سمنانی، چاشمی و فولاد محله‌ای است جدا کرد.

9- در خصوص پاره‌ای مسائل مطروحه دیگر مانند قدمت شهرداری شهمیرزاد و تأسیس در سال 1306، در هیچ مرجع رسمی و مستند وجود ندارد و لازم است مراجع ذی‌ربط اظهار نظر رسمی نموده و یا مشکلات ناشی از عدم تمکین به قانون اصناف که مصوب مجلس شورای اسلامی است و یا مشکلات ناشی از عدم انتخاب شهردار آن شهر هیچ ربطی به مردم مهدی‌شهر نداشته که در نامه مورد توهین قرار گیرند.

10- در نامه فوق تعداد شهدای شهر شهمیرزاد 84 شهید ذکر شده است که با کمال احترام برای همه شهدای انقلاب اسلامی، صحت آمار دقیق آن مستلزم استعلام از اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است.

لذا تهدید الحاق به استان مازندران بیشتر حربه‌ای برای امتیازگیری در سال‌های اخیر بوده و این درخواست نه‌تنها مبنای فنی و حقوقی نداشته و بیشتر مردم شریف شهر شهمیرزاد و مردم 23 روستای اطراف و بخش اغلب دارای دید وسیع و نگرشی عالی و اخلاق مدار هستند و کلاً یکپارچگی مردم شهرستان مهدی‌شهر را خواهان و خواستارند و این مهم را در نامه‌ها و طومارهایی که درگذشته هم نوشته‌اند تأکید کرده‌اند و عمدتاً از این درخواست ناراضی بوده و هیچ یک از آن‌ها درخواست شورای محترم شهمیرزاد را که فاصله 10 دقیقه‌ای با مرکز استان را با فاصله سه‌ساعته از دیگر مرکز استان معاوضه کنند را عقلانی نمی‌دانند. اما با همین شیوه و تمسک به مسائل و مطالب و آمار غیرواقعی و بعضاً کذب و خودساخته این چند نفر متأسفانه در سال‌های گذشته از بسیاری از مسئولان غیربومی و ناآشنا امتیازات فراوانی کسب کرده‌اند و به یک عادت تبدیل شده است.

از جنابعالی به‌عنوان استاندار محترم استان و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی نظام تقاضا دارد با بررسی دقیق با طرح مسائل بر هم زننده امنیت و تشویش کننده اذهان عمومی برخورد قانونی صورت گرفته و پاسخ‌های کارشناسی و واضحی در جهت تنویر افکار عمومی ارسال شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 21آذر1395، کدخبر: 13950921000337: www.semnan.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین