پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
معاون آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به ارتقای کیفیت فرآیند آموزش قرآن گفت: آموزش مهارت‌های زندگی اسلامی در مدارس ابتدایی زنجان توسعه می‌یابد.

شعار سال: اصغر بیات اظهار داشت: آموزش آداب و مهارت‌های زندگی اسلامی با عنوان "طرح کرامت" از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار در دوره ابتدایی است.

وی ارتباط با خدا از طریق تقویت باورهایی از جمله یاد خدا، تقوا، اخلاص و امیدواری را موثر خواند و افزود: دانش‌آموزان با پرورش خصلت‌هایی مانند صداقت، وفای به عهد، امانت‌داری، تشکر و سایر موارد نحوه ارتباط موثر با دیگران را می‌آموزند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با تأکید بر ترویج شرافت، شجاعت، عفت، همدلی، مدارا، احسان و صله رحم بیان کرد: مشورت، دوراندیشی و توکل از جمله صفاتی است که می‌تواند قدرت تصمیم‌گیری در کودکان و نوجوانان را بالا ببرد.

وی با اشاره به اینکه قناعت، رضایتمندی، آزادگی و مناعت طبع بر عزت نفس در افراد می‌افزاید، ابراز کرد: پایبند بودن به انضباط اجتماعی از دوران کودکی با رعایت نظم، قانون‌مداری، مشارکت، انصاف و امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.

بیات به مدیریت هیجانات از جمله غم، خشم، چشم‌پوشی، صبر و مواردی از این قبیل در بین کودکان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: خودآگاهی دانش‌آموزان با پرسش من کیستم و یافتن پاسخ برای آن از مواردی است که در حوزه تربیتی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

وی ارتقای کیفیت فرآیند آموزش قرآن به ویژه در پایه‌های اول تا سوم دوره ابتدایی را از دیگر برنامه‌های مهم عنوان کرد و افزود: در این راستا جشن آغازین آموزش قرآن برای دانش‌آموزان پایه اول و طرح 33 روزه ویژه کلاس سومی‌ها برگزار می‌شود.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برگزارش جشن شکرگزاری یادگیری قرآن در دوره ابتدایی و آموزش اذکار نماز خاطرنشان کرد: نسخ کامل قرآن برای دانش‌آموزان پایه سوم به بالاتر توزیع می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 11 دی 95، کد مطلب: 1282977: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین