پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۰۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
دبیر مجمع عالی حکمت از برگزاری ۴۰۵ کرسی تدریس تفسیر در حوزه علمیه استان قم خبر داد.

شعارسال : حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی میرکتولی، دبیر مجمع عالی تفسیر در سومین شب از دوازدهمین گردهمایی استادان تفسیر حوزه در دارالقرآن علامه طباطبایی ضمن گرامیداشت بیست و پنجمین سال ارتحال علامه طباطبایی(ره) گفت: برخی آیات قرآن برای همه قابل استفاده و بهره برداری است اما قسمی از آیات برای فهمیدنش نیاز به ذهن مصفا و روح لطیف و شرح صدر وجود دارد و هر کسی نمی تواند آن آیات را بفهمد و ادارک کند و قسم سوم نیز آیاتی است که راسخون در علم آن را می فهمند.

وی با بیان اینکه محکمات نقش مادری را برای متشابهات بازی می کنند تصریح کرد: این آیات را تنها راسخون در علم میدانند.

میرکتولی افزود: یکی از شب های گردهمایی مربوط به اساتید تفسیر میانی و متوسط بود که از 38 مدرسه علمیه دعوت شده بودند و در پرتو برنامه های این چنینی تلاش داریم تا پرتو تفسیر قرآن در همه گستره کشور گسترده شود.

دبیر مجمع عالی تفسیر گفت: مجموعه دروس تفسیر و علوم قرآن به 405 رسید که نشان دهنده رشد و بالندگی این حوزه مقدسه به عنوان عش آل محمد است و در پرتو حمایت مراجع تقلید توانسته ایم بهترین نشست های علمی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در تابستان امسال و سال تحصیلی گذشته 30 مفسر را به مرکز 30 استان فرستادیم و از آنان حمایت معنوی و مادی خوبی داشتیم که ریاست سازمان تبلیغات گفتند آمار نشان داده است که همه 30 نفر در ارایه تفسیر نمره ممتازی داشتند و تاثیرگذار بودند.

میرکتولی اظهار کرد: قریب به صد نفر از مفسرانی که کرسی تفسیر دارند به راحتی می توانند در جمع عمومی و حتی صدا و سیما مباحث تفسیری را مطرح کنند.

وی ادامه داد: آیات عظام سبحانی و مکارم نیز از این برنامه حمایت کردند و فرمودند در سال بعد باید 3 نفر به هر استان اعزام شوند زیرا تقاضا برای ایجاد شعبه مجمع عالی تفسیر و اعزام اساتید از استان ها فراوان است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امروز حجت بر ما تمام است و همه وظیفه دارند که به قرآن به اندازه کتاب شیخ انصاری و لمعه و ... اهتمام داشته باشند تا در عرصه قیامت بتوانیم پاسخگو باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا استان قم ، تاریخ انتشار جمعه 29 آبان 1394 ، کد مطلب : 948-8887-5 : www.qom.isna.ir

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین