پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۶۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
ناصر اسدی روز شنبه درباره سفر اخیر مدیر کل شرکت گاز استان اصفهان به این شهرستان و بازدید از مناطق پیشکوه و پشتکوه گفت: مدیرکل گاز استان قول مساعد داد که عملیات گاز رسانی به این مناطق در آینده نزدیک آغاز شود.

شعار سال: وی افزود: باتوجه به صعب العبور بودن منطقه و مشکلات و خطرات تردد در زمستان، انتقال گاز به این مناطق از ضروریات است و دراین زمینه خواستار توجه ویژه مسئولان هستیم.
فرماندار فریدونشهر با اشاره به اینکه براساس اعلام هواشناسی شهرستان فریدونشهر، ماه های سرد در این شهرستان ، هشت ماه می باشد، افزود:
هم اکنون ماه های سرد شهرستان در تقسیم بندی اقلیمی ارائه شده به شرکت گاز 6ماه محاسبه می شود در صورتیکه شهروندان فریدونشهری حتی در اردیبهشت ماه نیز برای گرم کردن منزل از بخاری استفاده می کنند.
وی افزود: باتوجه به آب و هوای سرد منطقه بویژه در فصل زمستان، بدون استفاده از وسایل گرمایشی ادامه زندگی در این شهرستان سخت است.
در همین حال، روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان اعلام کرد: بیش از 56 روستا با بیش از یکهزار و 645 خانوار در مناطق پیشکوه و پشتکوه اول و دوم فریدونشهر در غرب استان اصفهان از نعمت گاز طبیعی محروم هستند.
این روابط عمومی تصریح کرد: نعمت گاز طبیعی، برای این روستاها که در منطقه سردسیر فریدونشهر قرار گرفته اند، به عنوان یک سوخت گرمابخش نیازی ضروری و مبرم است اما قرارگرفتن در کوهستان های صعب العبور و فاصله داشتن از خطوط انتقال گاز، مانع گاز رسانی به این روستاها شده است.
براساس این گزارش، ' چیغورت '، آخرین روستای گاز رسانی شده در این منطقه است که فاصله زیادی تا روستاهای دیگر دارد و از سویی تنها مسیرگازرسانی که در کوتاهترین فاصله (حدود 15 کیلومتر) از این روستاها قرار دارد خط انتقال 6 اینچ شهرستان الیگودرز می باشد.
شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به سفر مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان و جمعی از مدیران این شرکت به شهرستان فریدونشهر، اضافه کرد: مسئولان شرکت گاز استان به همراه فرماندار شهرستان فریدونشهر از نزدیک روستاهای منطقه را مورد بازدید قرار دادند تا در جهت گازرسانی به این مناطق بتوانند به بهترین شیوه ممکن، تصمیم گیری کنند.
براساس اعلام شرکت گاز استان اصفهان در صورتیکه گاز رسانی این مناطق از طریق شبکه گذاری و برداشت از خط انتقال انجام شود، نیازمند اجرای حدود 103 کیلومتر خط تغذیه 6 اینچ و چهار اینچ ، حدود 187 کیلومتر شبکه فولادی و پلی اتیلن و یک ایستگاه T.B.S با ظرفیت دو هزار و 500 مترمکعب بر ساعت و سه ایستگاه T.B.S با ظرفیت یکهزار مترمکعب بر ساعت است و هزینه ای بالغ بر 380 میلیارد ریال ( هزینه سرانه هر خانوار حدود 200 میلیون ریال) در برخواهد داشت.
شهرستان فریدونشهر در 180 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ 18 اردیبهشت 95، کد مطلب: 82064091: www8.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین