پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۹۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
خیلی وقت ها پیش امده که زمان کافی برای رفتن به سفر نداریم ولی دلمان یه جایی خارج از شهری که درونش زندگی می کنیم می خواد. جایی که خبری از دود و دم و ترافیک و شلوغی نباشد تا بتوانیم با خیال راحت نفس بکشیم. جایی مثل جاده …

شعار سال: شاید جالب باشه بدونین که جاده چالوس تو هر فصل به یه رنگ در میاد که همین رنگها باعث میشن منظره های باشکوهی جلوی چشمانتون ظاهر بشه. منظره هایی که بیشتر شبیه رویان تا واقعیت.

جاده چالوس کنارپیچ و خم های متعدد در دل کوه و زیبایی های بکرش، یکی از مهم ترین مسیرهای ارتباطی کشور هم محسوب میشه. مسیرهایی که از شمال به استان مازندران، از شرق به تهران و شمیرانات، از غرب به منطقه طالقان و از جنوب به کرج می رسه.
از سال ۱۳۱۲ که جاده کرج چالوس مورد بهره برداری قرار گرفت، کم کم انواع رستوران ها و واحدهای تفریحی و اقامتی در کنار جاده هم شکل گرفت و باعث شد تا در مدت زمان خیلی کوتاه این جاده به یکی از تفریحگاه های مهم گردشگری کشور تبدیل بشه. سد امیر کبیر، رودخانه کرج، روستای فوق العاده زیبای واریان که بیشتر شبیه جزیره است، زیبایی های این جاده رو چند برابر کرده. اما زیبایی و خاطره انگیز بودن جاده چالوس تنها به طبیعت شگفت انگیزش محدود نمی شه، این جاده تپه های باستانی و روستاهای تاریخی ای داره که قدمتشون به هزار سال می رسه. تونل های تو در تو و طولانی هم جزء جاذبه های این جاده است که معروف ترین این تونل ها کندوانه. چونبعد از این تونله که جاده چالوس از کرج خارج شده و به سوی مازندران سرازیر می‌شه.تونل کندوان در اردیبهشت ماه سال ۱۳۱۴ شمسی ساخته شد که کار ساختش چهار سال طول کشید.
این طور که قدیمی ها گفتن، کارگرها رو به ازای زدن هر کلنگ به یک سکه ۵ ریالی که تو اون زمان ارزش زیادی داشته تشویق می کردن چون کندن تونل کندوان اون هم بدون تجهیزات واقعا کار سخت و دشواری بوده.
باز همجاذبه های این جاده به همین جا ختم نمی شه. مکان هایتفریحی دیگه ای هم، کنار این جادهرویایی هستن که باعث میشن ساعت های خوشی روداشته باشین مثلپیست اسکی دیزین و خور
یادتون باشه اگه خواستین به جاده چالوس سر بزنین از محصولات و سوغات روستایی های این جاده هم سراغ بگیرین. انواع ترشی خانگی، عسل کوهستان، ماست محلی، کره محلی، پنیر گوسفندی، سبزی های کوهی، قارچ و گلپر خشک و سوغاتی های خوشمزه ان که باعث میشن حداقل برای چند روز هم که شده طعم خوراکی های صنعتی و کارخونه ای رو فراموش کنین.











با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت شاهین پرس، تاریخ 30 خرداد 94، کد مطلب: 36122: www.shahinpress.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شاهد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
خیلی عالیه از نظر ما که بهترینه ن.ف۸۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
0
0
دم سازنده ش گرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین