پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۳۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
در سال های گذشته شهرداری میبد کارهای اجرایی خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است که در بعضی از امور بسیار ضعیف عمل می کنند. از جمله این امورلباس های رفتگران شهرداری است که از نارنجی به آبی تغییر پیدا کرده است .

شعار سال: در سال های گذشته شهرداری میبد کارهای اجرایی خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است که در بعضی از امور بسیار ضعیف عمل می کنند. از جمله این امورلباس های رفتگران شهرداری است که از نارنجی به آبی تغییر پیدا کرده است.

لباس هایی که قبلا برای رفتگران شهرداری استفاده میشد با رنگ های قابل دید در شب (مانند نارنجی) در اختیار کارگران قرار داده بودند و در عین حال ،‌ شبرنگ هایی نیز روی آن نصب کردند تا با درخشش در نور خودروها ،‌ احتمال تصادف به حداقل برسد.

این تدبیر خوبی بود زیرا هم جان کارگران شهرداری را محافظت می کرد و هم رانندگان را از دردسرهای بعد از تصادف معاف می کرد.

این الزام گویا هم اکنون هم وجود دارد و بسیار هم خوب است. با این حال از آنجا که بسیاری از امور شهرداری ها به بخش خصوصی واگذار شده است،‌ متأسفانه شاهد قصور و تقصیر بخش خصوصی و احیاناً‌ خود شهرداری ها در این زمینه هستیم.


اگر دقت کرده باشید،‌ بسیاری از کارگران شهرداری لباس هایی می پوشند که برغم آن که ظاهراً دارای لباس هایی با قسمت شبرنگی هستند،‌ اما در عمل هیچگونه بازتاب نوری در آن وجود ندارد. کاملاً‌ هم معلوم است که این شرکت های طرف قرارداد،‌ از اقلام ارزان قیمت و بی کیفیت استفاده می کنند تا لباس ها ارزان تر تمام شود. همچنین در مواعد زمانی مناسب،‌ تعویض لباس های نو با مستعمل انجام نمی شود.
این بی توجهی ممکن است به بهای جان کارگری تمام شود که در خیابان و در فضایی با دید اندک کار می کند. حال آن که با حتی فراتر از شبرنگ ،‌می توان از لباس های نارنجی استفاده کرد

رنگ نارنجی یک ترکیبی از رنگ قرمز و زرد است به همین دلیل در شب هنگام اگر نوری هم نباشد کسی که لباس نارنجی بر تن داشته باشد به راحتی دیده می شود.

روانشناسان معتقدند مردانی که لباس نارنجی میپوشند گرم ، پرجنب و جوش و شوخ طبع هستند.

این رنگ به خاطر اثر انرژی زا و شادی بخشی که دارد ، رنگ مناسبی برای رفتگران و همچین ورزشکاران است.

همچنین رنگ نارنجی باعث جلب توجه می شود و این یکی از دلایل مهم استفاده کارگران ساختمانی و ماموران شهرداری از لباس نارنجی است.

از شهردار محترم انتظار می رود با نگاهی انسانی به این موضوع بپردازند و در خصوص میزان قابلیت رؤیت کارگران در تاریکی و هوای گرگ و میش،‌ سخت گیری کنند. این انصاف و انسانیت نیست که یک شرکت طرف قرارداد برای این که چند هزار تومان کمتر هزینه کند،‌ جان کارگران و رفتگران مظلوم را به خطر بیندازد.


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری برج نیوز، تاریخ 1 دی 95، کد مطلب: 21170: www.borj-news.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین