پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۷۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
ماه فرهنگی ژاپن در ایران با اجرای برنامه‌های ویژه‌ای در تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 آغاز شد.

شعار سال: در حاشیه این برنامه سفیر ژاپن در ایران با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان و شهردار تبریز دیدار کرد. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با اشاره به فعالیت‌های واحدهای تولیدی در آذربایجان شرقی، این استان را دارای بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری ژاپنی‌ها دانست و استفاده از تجارت و علم و فناوری ژاپن در مورد تجهیزات الکترونیک را خواستار شد.علی نواداد با اعلام اهمیت حفظ محیط زیست واحیای دریاچه ارومیه همکاری هرچه بیشتر ایران و ژاپن را در این زمینه ضروری دانست. کوبایاشی، سفیر ژاپن در ایران نیز گفت: با سپری شدن یک سال از اجرای برجام و پایبندی ایران به تعهداتش اطمینان خاطر لازم برای سرمایه‌گذاری در ایران فراهم شده است.

شهردار تبریز نیز در دیدار جداگانه‌ای با سفیر ژاپن با اشاره به قدمت تاریخی تبریز و فرهنگ مشترک سخت کوشی بین مردم استان و ژاپن، همکاری هر چه بیشتر تبریز و ژاپن را در زمینه‌های فناوری، مدیریت بحران در مواقع زلزله و تامین تجهیزات الکترونیک شهری و خودروهای پاک خواستار شد. نجفی همچنین خواهرخواندگی تبریز با یکی از شهرهای مهم ژاپن را خواستار شد که سفیر ژاپن نیز وعده داد مقدمات لازم برای تحقق این موضوع و همکاری بیشتر را فراهم کند.مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی هم در دیدار با کوبایاشی با اشاره به میزبانی تبریز در سال 2018 به‌عنوان پایتخت کشورهای جهان اسلام گفت: برگزاری فستیوال‌های مختلف، ارتقای کمی و کیفی زیرساخت‌های موجود، اجرای برنامه‌های فرهنگی و بازاریابی از برنامه‌های مقدماتی در نظر گرفته شده برای این سال است.

آبدار با بیان اینکه شروع ماه ژاپن در ایران از تبریز نشانگر موفق عمل کردن تبریز در زمینه تاثیرگذاری و جذب گردشگر است، از وعده سفیر ژاپن برای تسهیل و ترغیب مردم ژاپن برای سفر به ایران خبر داد. شهردار تبریز بر لزوم ایجاد بسترهای همکاری بین دو کشور در حوزه‌های شهروندی و مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: در سال‌های اخیر متخصصان ژاپنی در برنامه‌های پژوهشی و مطالعاتی زلزله‌شناسی تبریز حضور فعال داشتند.صادق نجفی در این دیدار، با بیان اینکه تلاش بی‌دریغ، از ویژگی‌های مشترک مردم ایران و ژاپن است، اظهار کرد: فرهنگ اصیل ژاپنی و پشتکار ویژه مردم ژاپن در طول تاریخ همواره زبانزد بوده‌است؛ این ویژگی در تعامل با ایران، نماد ارتباط کم‌نظیر دو تمدن کهن و اثرگذار جهانی است.

وی به سابقه 90 ساله ارتباط دیپلماتیک ایران و ژاپن اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به روابط مساعد سیاسی و اجتماعی بین دو کشور و مزیت‌های گسترده تبریز، مصمم هستیم «تبریز 2018» را به یک بستر اثرگذار و مهم، در روند همکاری ‌های دو کشور تبدیل کنیم؛ البته این هدف، میسر نخواهد شد مگر با تکیه بر پشتوانه‌های فرهنگی و اجتماعی. شهردار تبریز، برگزاری برنامه‌های «ماه فرهنگی ژاپن در ایران» به میزبانی تبریز را به همین منظور مورد توجه قرار داد و افزود: تبریز این آمادگی را دارد که با طراحی برنامه‌های مشترک فرهنگی و ورزشی، حضور متقابل گروه‌‌های هنری و اعزام تورهای گردشگری، ظرفیت‌های دیپلماسی شهری را در خدمت تقویت همکاری‌های دو کشور قرار دهد. وی با بیان اینکه تبریز در طول تاریخ همواره یک شهر اقتصادی و تجاری بوده ‌است، گفت: این ویژگی شاخص، می‌تواند با پیگیری‌های اتاق بازرگانی تبریز، در قالب برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و تبادل هیات‌های اقتصادی و تجاری، به نقطه اثرگذار همکاری‌های دو طرف تبدیل شود.

نجفی زلزله‌خیزی تبریز و ژاپن را ویژگی مشترک دو محدوده جغرافیایی دانست و یادآور شد: در سال‌های اخیر، متخصصان ژاپنی در برنامه‌های پژوهشی و مطالعاتی زلزله‌شناسی تبریز حضور فعال داشته‌اند، با این حال می‌توان با بهره‌گیری از تجارب و توانمندی‌های ژاپن، این روند را به سایر حوزه‌های مدیریت بحران نیز انتقال داد.کوبا یاشی، سفیر ژاپن نیز در این دیدار با بیان اینکه سال 2019 میلادی برابر با نودمین سال همکاری‌های دیپلماتیک ایران و ژاپن است، گفت: به‌عنوان نماینده عالی دولت ژاپن در ایران، تمام سعی خود را برای بهره‌گیری از امتیاز تبریز 2018 در راستای اهداف این سالگرد مهم، به کار بسته‌ایم. وی ادامه داد: تبریز با میراث ارزشمندی که در اختیار دارد، به‌عنوان یکی از کانون‌های مهم گردشگری، در قاره کهن زبانزد است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 10 بهمن 1395، کد مطلب: 1088908: donya-e-eqtesad.comwww.

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یار اوقلی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
تبریزی ها هم می دونن دارن چیکار می کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
0
مواظب ژاپنی ها باشید، جایی نمی خوابند که زیرشان آب جمع شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
ع.ق74
فقط تورو خدا فرهنگ و سبک زندگی ژاپنیا رو نذارین وارد مملکت شه
پر از افسردگیای شخصی و ازدواج با عروسک و وابستگی به بالشتهای کارتونی!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین