پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۲۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
عملیات اجرایی کتابخانه عمومی آشخانه واقع در پارک شهدای گمنام(پارک وحدت) از سال 86 آغاز شده است و اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شعار سال: کتابخانه عمومی شهید بهشتی تنها کتابخانه در آشخانه است و مسئولین بارها از افزایش اعضا ،تعداد امانات و کتاب ها سخن به میان می آورند و این نشان از علاقه مردم به کتاب و کتابخوانی است.

اما مسئولین چقدر به کتابخانه آشخانه سر می زنند؟ و یا اینکه اصلا عضو کتابخانه هستند؟و آیا کتابی از این کتابخانه به امانت برده اند؟

یکی از مسئولین اسبق کتابخانه شهید بهشتی که تمایلی به نام بردن از خود نداشت به ما گفت: بارها در جلسات فرم های عضویت در کتابخانه را بین مسئولین توزیع کرده ام اما تعداد بسیار اندکی از آنان پر کرده اند و شاید سالی یک بار هم گذرشان به کتابخانه نمی افتد.

اما گذشته از این مشکلات ، امروز که روز کتاب و کتابخوانی است بار دیگر سراغ کتابخانه عمومی شهر آشخانه رفتیم تا ببینیم این پروژه بالاخره رنگ و روی افتتاح را می بیند؟

مشکل مهم کتابخانه کنونی ساختمان قدیمی و ترک های دیوار است (از عکس برداری ممانعت به عمل آمد) و از دیگر مشکلات آن کمبود فضا است و افراد در حال مطالعه از سر وصدای تلفن و،آمد و شد اعضا و صحبت های کتابداران با اعضا شاکی هستند.

و نکته جالب آن است که حتی جلسات کتابخوان ، قصه خوانی ، نمایشگاه های مختلف و ... در همین فضای اندک برگزار می شود.

علی اکبر طهماسبی معاون اداری ومالی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی در خصوص کتابخانه عمومی در حال ساخت آشخانه گفت: عملیات اجرایی کتابخانه عمومی آشخانه از سال 86 آغاز شد.

وی ادامه داد: سطح زیربنایی آن 2200 متر است و شامل کتابخانه، سالن مطالعه ،آمفی تئاتر و... است.

طهماسبی افزود: تاکنون بالغ بر 23 میلیارد و 390 میلیون ریال هزینه شده است و امسال بالغ بر 2 میلیارد و 280 میلیون ریال نیز مصوب شده است.

وی تصریح کرد: مبلغ 2 میلیارد ریال نیز از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که به طورکامل تخصیص می باد و این مبلغ برای تجهیز و ساخت سالن آمفی تئاتر مصوب شده است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: این کتابخانه اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تمام تلاش ها پایان سال شاهد افتتاح کتابخانه به طور کامل خواهیم بود.
در انتها باید از تلاش کتابداران این کتابخانه تشکر کرد که در همین فضای اندک تلاش می کنند تا بتوانند کودکان و دانش آموزان را به کتاب و کتابخوانی علاقه مند نمایند.









با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آشخانه، تاریخ 24 آبان 95، کد مطلب: 25475: www.ashkhane.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین