پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های ما دغدغه توسعه و تعالی کشور را داشته باشد، هرگاه به اینجا رسیدم می‌توانیم بگوییم دارای دانشگاه تمدن‌ساز ایرانی اسلامی هستیم.

شعارسال : محمدمهدی زاهدیرئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با چگونگی برنامه‌ریزی در دانشگاه‌های کشور برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه تاثیرگذاری دانشگاه‌ها در تحقق تمدن نوین اسلامی گفت: زمانیکه مسئول وزارت علوم بودم یک کار پژوهشی 3 ساله انجام دادیم و بعد از 3 سال 4 کتاب در بخش معاونت فرهنگی وزارت علوم منتشر کردیم که در این کتاب‌ها ویژگی‌های دانشگاه تمدن‌ساز ایرانی اسلامی مطرح شد.

وی افزود: در این کتاب‌ها آمده است که برای رسیدن به این دانشگاه از کجا باید شروع و چه مسیری را باید طی کرد.

زاهدی ادامه داد: ما به عنوان کسانی که باور داریم دین اسلام یک دین جامع است که به علم و معنویت بها می‌دهد و عدالت محور و طرفدار مستضعفان است باید بتوانیم دانشجویی را تربیت کنیم که پس از فارغ‌التحصیلی ضمن آنکه در حوزه علم و فناوری و مهارتی به اندازه کافی اطلاعات و مهارت دارد دغدغه مردم را داشته باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دانشگاه‌ها نقش جدی در ساختن تمدن نوین اسلامی دارند، بنابراین باید دانشجویی تربیت کنند که دغدغه ارزش‌ها و معنویت و احساس درد عمومی با همه مستضعفان داشته باشد.

زاهدی گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های ما دغدغه توسعه و تعالی کشور را داشته باشد، هرگاه به اینجا رسیدم می‌توانیم بگوییم دارای دانشگاه تمدن‌ساز ایرانی اسلامی هستیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار یکشنبه 01 آذر 1394 ، کد مطلب : 13940830001348 : www.farsnews.com

خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مريم
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
0
تربيت دانشجويان حساس به ارزشها مستلزم وجود اساتيد روشنفكر ومتبحر در اين بخش است ، ايا داريم ؟ چند تن ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین