پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
رئیس دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به عدم پرداخت اعتبارات حوزه قرآنی طی 2 سال اخیر گفت: 99 درصد موسسات قرآنی کشور با مشکل جا و مکان روبه‌رو هستند.

شعار سال: مهدی قره‌شیخ‌لو در نخستین همایش خیرین قرآنی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور نماینده ولی‌فقیه در این استان و سایر مدیران برگزار شد با گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تشکیل انجمن خیرین قرآنی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: انجمن خیرین قرآنی از سال گذشته در کشور آغاز شد و هدف از تشکیل این انجمن برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی با مشارکت خیرین است.

رئیس دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی به عدم پرداخت حتی یک ریال از اعتبارات قرآنی این سازمان در سال‌های 94 و 95 اشاره کرد و گفت: بودجه حوزه قرآنی کشور در سال 94، 200 میلیارد تومان و در سال جاری نیز همین مبلغ بوده، اما تاکنون یک ریال از این اعتبارات به ما پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه قصد گلایه از دولت را با توجه به مشکلات موجود در کشور نداریم، تصریح کرد: اعتبارات قرآنی ما در سال جاری از 200 میلیارد تومان به 100 میلیارد کاهش یافته است، ضمن اینکه با وجود مشکلات موجود حضور و مشارکت خیرین تضمین کننده برنامه‌های قرآنی است.

این مسؤول با اشاره به امکانات محدود استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه قرآنی بیان کرد: اگر 5 درصد جمعیت حدود 800 هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد ماهی یک هزار تومان به برنامه‌های قرآنی کمک کنند هزینه خوب و مناسبی جمع‌آوری خواهد شد، ضمن اینکه این برنامه در تمام کشور می‌تواند اجرا شود.

قره‌شیخ‌لو اضافه کرد: کار قرآنی نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسبی است و در صورتی که خیرین در این حوزه به ما کمک کنند دیگر نیازی به بودجه دولت نیست.

رئیس دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود 5 هزار موسسه قرآنی در سطح کشور، گفت: 99 درصد این موسسات با مشکل جا و مکان روبه‌رو هستند که انتظار داریم مدارسی برای انجام فعالیتهای قرآنی اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه قرآن برای آینده کشور و مردم ما مصونیت‌آور است و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد، گفت: متاسفانه وقتی پای عمل پیش می‌آید قرآن در رده آخر قرار دارد.

قره‌شیخ‌لو با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کار قرآنی کار راهبردی است، گفت: جلسات شورای فرهنگ قرآنی در سطح کشور به صورت منظم برگزار نمی‌شود و از میزان مبلغ 4/5 میلیارد تومانی که آخر سال گذشته و ابتدای سال جاری به حوزه قرانی کل کشور تزریق شد، بیش از 70 درصد آن در طول یکسال جذب نشده است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری طرح قرآن در ماه مبارک رمضان افزود: طرح قرآن در رمضان از سال 89 ابلاغ شد و تاکنون این طرح با موفقیت در کشور برگزار شده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 18 بهمن 1395، کد مطلب: 13951118000727:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین