پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: برخورد یگان محیط زیست در چارچوب قانون با زمین خواران و متصرفان اراضی ملی زنجان تشدید می‌شود.

شعارسال: زعفر افشاری اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان در همه مناطق تحت نظارت سازمان متبوع نظارت دقیقی دارند و در برخورد با متخلفان بر اساس قوانین عمل می‌کنند.

وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یک ماه اخیر یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان تصریح کرد: در این مدت 2 مورد تخلف شکار غیرمجاز پستانداران و آغاز به شکار پرندگان در استان زنجان به ثبت رسیده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به کشف سلاح‌های شکارچیان متخلف ابراز کرد: در آبان ماه امسال یک قبضه سلاح غیرمجاز و 10 تیر فشنگ ساچمه ای از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شده است.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان در حین رصد اراضی تحت مدیریت سازمان 5 شکارچی متخلف را در یک ماه اخیر بازداشت و به مراجع قضایی معرفی کرده‌اند.

افشاری در مورد نظارت دقیق یگان حفاظت محیط زیست بر مناطق شکار ممنوع، حفاظت شده و سایر پناهگاه‌های حیات وحش استان زنجان خاطرنشان کرد: تمامی محل های فروش و عرضه حیوانات وحشی و پرندگان در استان زنجان پایش و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه با عوامل آن به شدت برخورد می‌شود.

وی با اشاره به نقش مردم در جلوگیری از شکار بی‌رویه حیوانات وحشی و حراست از آن محیط زیست افزود: نهادهای مردمی محیط زیست می‌توانند نقش حیات وحش و اهمیت محیط زیست در حیات انسان را برای مردم جامعه تبیین کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات این اداره کل در تخریب باغات روستائیان توسط حیوانات وحشی نظیر گراز و خرس گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در چندین موارد به روستائیان پیشنهاد کرده تا به منظور جلوگیری از ورود خرس به باغات از پودر فلفل استفاده کنند چرا که این روش در بسیاری از کشورهای دنیا و حتی کشور ما انجام شده که نتایج مطلوب و قابل قبولی داشته است.

وی درباره وجود پدیده زمین‌خواری در برخی اراضی تحت کنترل اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان عنوان کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در تمامی اراضی تحت کنترل حضوری فعال داشته و در چارچوب قانون با زمین خواران و متصرفان اراضی ملی زنجان برخورد می‌کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 16آذر1394، کدخبر: 936176: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین