پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۱۵۰
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: کاشت جو و گندم در سال جاری در مناطق مختلف شهرستان از پنج هزار و ۲۰۰ هکتار به چهار هزار و ۷۰۰ هکتار رسیده که کاهش ۱۰ درصدی داشته‌است.
شعارسال: حسین فتاحی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار کشت غلات در آران و بیدگل اظهار داشت: کاشت جو و گندم در سال جاری در مناطق مختلف این شهرستان از پنج هزار و 200 هکتار به چهار هزار و 700 هکتار رسیده که کاهش 10 درصدی داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل برنامه‌ریزی در راستای مصرف بهینه آب را علت اصلی کاهش کشت دانست و افزود: کاهش 33 درصدی سطح آبدهی چاه‌های آب شهرستان آران و بیدگل که توسط امور آبفای آران و بیدگل صورت گرفته‌است، دلیل دیگری برای کاهش میزان کشت غلات عنوان می‌شود.

وی تغییر الگوی کشت را اولویت اصلی جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل عنوان کرد و گفت: با توجه به بحران آب شهرستان تغییر الگوی کشت از محصولات پر آب به محصولات با نیاز آبی کمتر و حمایت از سرمایه گذاران در این بخش در دستور کار جهاد کشاورزی است.

فتاحی ابراز داشت: افزایش سطح باغ های پسته به سه هزار 500 هکتار، کاشت زعفران و داروهای گیاهی که نیاز آبی کمتری نسبت به محصولات پر آب مانند طالبی و صیفی‌جات دارند نیز در همین راستا صورت گرفته است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 8 اسفند 1395، کدخبر: 1339681 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین